artykuł nr 1

Poprawa atrakcyjności inwestycyjnej dla sektora MSP w regionie Piotrkowa Trybunalskiego - Budowa obwodnicy - ok. 2,7 km

OGŁOSZENIE O PRZETARGU

Poprawa atrakcyjności inwestycyjnej dla sektora MSP w regionie Piotrkowa Trybunalskiego

Polska


1. Znak publikacji: EuropeAid/118630/D/W/PL


2. Procedura: Otwarty


3. Program: Phare


4. Finansowanie:

Programem Phare Spójność Społeczna i Gospodarcza 2003; Memorandum Finansowe z dnia 16.07.2003 r.


5. Instytucja Kontraktująca: Urząd Miasta w Piotrkowie Trybunalskim


× OPIS KONTRAKTU ×

6. Opis Kontraktu:

  • Budowa obwodnicy – ok. 2,7 km – jako II etap obwodnicy;

  • Budowa wiaduktu drogowego i tunelu

  • Przebudowa skrzyżowań z istniejącymi ulicami:

    • z ul. Wolborską – ok. 0,1 km

    • z ul. Rakowską – ok. 0,135 km

    • z ul. Wierzejską – ok. 0,12 km

    • z ul. Sulejowską – ok. 0,22 km

Parametry obwodnicy – ulica główna klasy G dwujezdniowa,

Minimalna szerokość pasa drogowego 35,0 m

Zalecana szerokość pasa drogowego 40,0 m


7. Ilość i nazwa Odcinków:

nie dotyczy


×× WARUNKI UCZESTNICTWA ××

8. Wiarygodność i reguła pochodzenia

Udział w przetargu jest otwarty na równych prawach dla wszystkich osób fizycznych i prawnych [udział zarówno indywidualny lub jako grupa (konsorcjum) Oferentów] pochodzących z Krajów Członkowskich Unii Europejskiej i krajów oraz regionów objętych i/lub podlegających Rozporządzeniem lub innymi określonymi instrumentami stosowanym dla programu z którego kontrakt jest finansowany i z Malty, Cypru i Turcji (patrz również punkt 21 poniżej). Wszystkie towary zapewnione dla potrzeb niniejszego kontraktu muszą pochodzić
z tych krajów.


9. Podstawy wykluczenia:

Oferenci muszą dostarczyć dowód, że nie znajdują się w żadnej z sytuacji wymienionych w punkcie 2.3.3 Praktycznego przewodnika procedur dla kontraktów finansowanych z ogólnego budżetu Wspólnoty Europejskiej w kontekście działań zewnętrznych.


10. Liczba ofert:

Oferenci (w tym firmy znajdujące się w tej samej strukturze prawnej, inni członkowie tego samego konsorcjum oraz podwykonawcy) mogą przedłożyć tylko jedną ofertę. Nie będą brane pod uwagę oferty na części Robót.

Każdy Oferent może określić w swojej ofercie że udzieli upustu w przypadku jeśli jego oferta zostanie zaakceptowana na więcej niż jedno zadanie.


11. Gwarancja Przetargowa:

Oferenci składając oferty muszą przedstawić gwarancję przetargową w wysokości 110 000 EUR lub 518 000 PLN łącznie ze swoją ofertą. Gwarancja zostanie zwrócona przegranym Oferentom po zakończeniu procedury przetargowej, a zwycięskiemu oferentowi po podpisaniu kontraktu przez wszystkie strony.


12. Gwarancja wykonania:

Przy podpisywaniu Kontraktu zwycięski oferent będzie zobowiązany do przedstawienia Gwarancji Wykonania w wysokości nie większej niż 10% wartości kontraktu. Musi być ona dostarczona w ciągu 30 dni od otrzymania przez Oferenta umowy podpisanej przez Instytucję Kontraktującą. W przypadku nie dostarczenia na czas gwarancji przez wybranego Oferenta, kontrakt zostanie anulowany i nowy kontrakt może zostać sporządzony
i wysłany do Oferenta, który przedstawił kolejną najniżej wycenioną zgodną ofertę.


13. Spotkanie informacyjne i/lub wizyta na placu budowy:

Nie jest przewidziane spotkanie informacyjne.


14. Ważność oferty:

Oferty muszą pozostać ważne przez okres 90 dni po ostatecznym terminie składania ofert.


15. Maksymalny czas ukończenia Robót: 21 miesięcy


××× KRYTERIA WYBORU I PRZYZNANIA KONTRAKTU ×××

16. Kryteria wyboru:


a) Oferent winien być zarejestrowany jako zdolny do przeprowadzenia robót wyspecyfikowanych w Dokumentacji Przetargowej.

b) Średnie roczne obroty przez ostatnie 3 lata muszą wynosić co najmniej 9.000 000 EUR.

c) Oferent winien wykonać własnymi siłami co najmniej 70% Robót objętych kontraktem.

d) Wszyscy kierownicy i kluczowy personel powinni posiadać odpowiednie doświadczenie /jak podane
w tabeli poniżej/ i wykazać się kwalifikacjami odpowiednimi dla robót o charakterze podobnym do niniejszego kontraktu.


Stanowisko

Wymagana liczba osób

Ogólne doświadczenie

(lat)

Jako kierownik podobnych robót
(lat)

Kierownik Projektu

(przedstawiciel Wykonawcy)

1

10

8

Kierownik Budowy

1

10

8

Kontrola jakości (nie na budowie)

1

10

5

Odpowiedzialny za roboty ziemne, podbudowy, odwodnienie i roboty nawierzchniowe

1

10

5

Odpowiedzialny za roboty betonowe mostowe

1

10

5

Odpowiedzialny za fundamentowanie

1

10

5

Odpowiedzialny za roboty energetyczne i telekomunikacyjne

1

10

5

Odpowiedzialny za roboty wodociągowe, kanalizację deszczową i sanitarną

1

10

5

Opowiedziany za roboty pomiarowe

1

10

5


e) Oferent musi mieć dostęp do kredytów i innych środków finansowania odpowiednich do zapewnienia wymaganej płynności finansowej na czas trwania kontraktu. W każdym przypadku kwota kredytu dostępnego dla realizacji Projektu (tzn. nie przeznaczona na inne działania) powinna wynosić co najmniej 1500 000 EUR.

f) Oferent zakończył, jako główny Wykonawca, co najmniej 2 projekty w ciągu ostatnich 5 lat, o łącznej wartości nie mniejszej niż 10,4 mln EURO, tego samego rodzaju i o tym samym stopniu złożoności porównywalnych do robót będących przedmiotem przetargu.

g) Lider powinien spełnić nie mniej niż 50% kryteriów wyboru określonych w punktach: b), e),

h) Pozostali partnerzy powinien spełnić nie mniej niż 50% kryteriów kwalifikacyjnych określonych
w punktach: b), e).


Oferent powinien posiadać lub mięć dostęp do sprzętu koniecznego dla wykonania robót objętych kontraktem.


17. Kryteria przyznania kontraktu: cena


×××× PROCEDURA PRZETARGOWA ××××

18. W jaki sposób otrzymać dokumenty przetargowe:

Dokumenty przetargowe są dostępne w siedzibie Urząd Miasta w Piotrkowie Trybunalskim Pasaż Rudowskiego 10; 97-300 Piotrków Trybunalski, po poświadczeniu wpłaty niezwracalnej kwoty 1 500 PLN + 22% z wyłączeniem przesyłki kurierskiej.

Dokumenty przetargowe są również dostępne do wglądu w siedzibie Instytucji Kontraktującej.

Oferty należy przedłożyć na standardowych formularzach ofertowych załączonych w dokumentach przetargowych, których forma i instrukcje muszą być ściśle przestrzegane.

Oferenci powinni kierować pisemne pytania odnośnie przetargu w języku angielskim i polskim do Pana Jerzego Hartmana (e-mail – j.hartman@piotrkow.pl lub pocztą na adres Pasaż Rudowskiego 10; 97-300 Piotrków Trybunalski), (podając znak publikacji określony w punkcie 1) przynajmniej 21 dni przed ostatecznym terminem składania ofert podanym w punkcie 19.

Instytucja Kontraktująca zobowiązana jest odpowiedzieć na wszystkie pytania oferentów, co najmniej 11 dni przed ostatecznym terminem składania ofert.


19. Ostateczny termin składania ofert:

Nie później niż 9 sierpnia 2004 r o godzinie 15:00 czasu miejscowego pod adresem:

Urząd Miasta w Piotrkowie Trybunalskim
Pasaż Rudowskiego 10

97-300 Piotrków Trybunalski

pokój nr 319

Oferty złożone po tym terminie nie będą rozpatrywane.


20. Sesja otwarcia ofert:

W dniu 9 sierpnia 2004 r o godzinie 15:30 czasu miejscowego pod adresem:

Urząd Miasta w Piotrkowie Trybunalskim
Pasaż Rudowskiego 10

97-300 Piotrków Trybunalski

pokój nr 319


21. Podstawa prawna:

Rozporządzenie Rady (EWG) Nr 3906/89 z 18 grudnia 1989 dotyczącego pomocy ekonomicznej dla wyznaczonych Państw Centralnej i Wschodniej Europy, wraz z późniejszymi zmianami.

WORKS PROCUREMENT NOTICE

ENHANCING THE ATTRACTIVENESS OF THE PIOTRKÓW TRYBUNALSKI REGION FOR INVESTORS FROM THE SME SECTOR

Poland

1. Publication reference

EuropeAid/118630/D/W/PL Publication reference of the corresponding contract forecast notice

2. Procedure

Open

3. Programme

Phare

4. Financing

Phare 2003 – Economic and Social Cohesion Programme; Financing Memorandum of 16th July 2003

5. Contracting Authority

The Municipal Office in Piotrków Trybunalski

CONTRACT SPECIFICATIONS

6. Description of the contract

Construction of the ring road – circa 2.7 km – as the II stage of the ring road;

Construction of road viaduct and tunnel;

Reconstruction of crossings with existing streets:

  • with Wolborska Street – circa 0.1 km,

  • with Rakowska Street – circa 0.135 km,

  • with Wierzejska Street – circa 0.12 km,

  • with Sulejowska Street – circa 0,22 km.

Parameters of the ring road – main street, class G, two roadways

Minimum roadway width – 35.0 m

Recommended roadway width – 40.0 m.

7. Number and titles of lots

Not applicable

TERMS OF PARTICIPATION

8. Eligibility and rules of origin

Participation is open on equal terms to all natural and legal persons [participating either individually or in a grouping (consortium) of tenderers] of the Member States of the European Union and the countries and territories of the regions covered and/or authorised by the Regulation or other specific instruments applicable to the programme under which the contract is financed and Malta, Turkey, Cyprus (see also heading 21 below). All goods supplied under this contract must originate in these countries.

9. Grounds for exclusion

Tenderers must furnish proof that they are not in any of the situations listed in point 2.3.3 of the Practical guide to contract procedures financed by the general budget of the European Communities in the context of external actions.

10. Number of tenders

Tenderers (including firms within the same legal group, other members of the same consortium, and sub-contractors) may submit only one tender.. Tenders for parts of a lot will not be considered. Any tenderer may state in its tender that it would offer a discount in the event that its tender is accepted for more than one lot. Tender for a variant solution will not be examined.

11. Tender guarantee

Tenderers must provide a tender guarantee of 110 000 EUR or 518 000 PLN when submitting their tender. This guarantee will be released to unsuccessful tenderers once the tender procedure has been completed and to the successful tenderer(s) upon signature of the contract by all parties.

12. Performance guarantees

The successful tenderer will be asked to provide a performance guarantee of no more than 10% of the amount of the contract at the signing of the contract. This guarantee must be provided no later than 30 days after the tenderer receives the contract signed by the Contracting Authority. If the selected tenderer fails to provide such a guarantee within this period, the contract will be void and a new contract may be drawn up and sent to the tenderer which has submitted the second best admissible tender.

13. Information meeting and/or site visit

No information meeting is planned.

14. Tender validity

Tenders must remain valid for a period of 90 days after the deadline for submission of tenders.

15. Period of execution

21 months

SELECTION AND AWARD CRITERIA

16. Selection criteria

a) Must be a registered as capable of carrying out specified civil Works,

b) Average annual turnover of the Tenderer from the last 3 yars shall be equivalent to 9 000 000 EUR,

c) The Tenderer shall carry out at least 70% of the Contract Works by his own means

d) All managers and key personnel shall have adequate experience /as stateds in a table below/ and proved qualifications relevant to the work of the nature similar to this contract.




POSITION


REQUIRED NUMBER

OF STAFF


TOTAL EXPERIENCE

(years)


AS MANAGER OF SIMILAR WORKS

(years)

Project Manager (Conntractor’s Representaive)

1

10

8

Site Manager

1

10

8

Quality Assurance Manager at not at the Site

1

10

5

Responsible for earth works, subbase & base coures, drainage works and paving works

1

10

5

Responsible for bridge concrete works

1

10

5

Responsible for

Founding works

1

10

5

Responsible for electric and telecommunication utilities

1

10

5

Responsible for water supply, storm and foul sewerage utilities

1

10

5

Responsible for survey works

1

10

5


  1. The Tenderer also must have access to credit and other financial facilities adequate to assure the required cash flow for the duration of the Contract. In any case the credit amount available for the execution of the Project (i.e. not already committed to other activities) should be a minimum of minimum 1500 000 Euro,

  2. The Tenderer shall have completed as main contractor at least 2 projects of the total sum value not less than 10,4 million EURO and the nature / complexity comparable to the tendered works over the last 5 years.

  3. The lead partner shall meet not less than 50% of the selection criteria given in the points: b), e),

  4. The other partners shall meet not less than 10% of the qualifying criteria given in points: b), e).

The tenderer shall own or have access to the key items of equipment of the Contract Works.>

17. Award criteria

Price

TENDERING

18. How to obtain the tender dossier

The tender dossier is available from The Municipal Office in Piotrków Trybunalski; 10 Rudowskiego Passage; 97-300 Piotrków Trybunalski upon payment of 1 500 PLN +22%, which excludes courier delivery. It is also available for inspection at the premises of the Contracting Authority. Tenders must be submitted using the standard tender form included in the tender dossier, whose format and instructions must be strictly observed.

Tenderers with questions regarding this tender should send them in writing to Jerzy Hartman (e-mail – j.hartman@piotrkow.pl and post Pasaż Rudowskiego 10; 97-300 Piotrków Trybunalski), (mentioning the publication reference shown in item 1) at least 21 days before the deadline for submission of tenders given in item 19. The Contracting Authority must reply to all tenderers' questions at least 11 days before the deadline for submission of tenders.

19. Deadline for submission of tenders

3.00 p.m. of Local Time on August 9th, 2004 at:

The Municipal Office in Piotrków Trybunalski

10 Rudowskiego Passage

97-300 Piotrków Trybunalski

Room no 319

Any tender received after this deadline will not be considered.

20. Tender opening session

3.30 p.m. of Local Time on August 9th, 2004 at:

The Municipal Office in Piotrków Trybunalski

10 Rudowskiego Passage

97-300 Piotrków Trybunalski

Room no 319

21. Legal basis

Council Regulation (EEC) No 3906/89 of 18 December 1989 on economic aid to certain countries of Central and Eastern Europe, as amended.