artykuł nr 1

Zarządzenie Nr 398 z dn. 10 listopada 2022 r.

ZARZĄDZENIE  Nr 398

Prezydenta Miasta Piotrkowa Trybunalskiego

z dnia 10 listopada 2022 roku 

w sprawie zmian w Regulaminie Organizacyjnym Urzędu Miasta Piotrkowa Trybunalskiego

 

Na podstawie art. 33 ust. 2 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz.U. z 2022r. poz. 559 ze zm.) zarządza się, co następuje:

 

§ 1. W Regulaminie Organizacyjnym Urzędu Miasta Piotrkowa Trybunalskiego stanowiącym załącznik do Zarządzenia Nr 205 Prezydenta Miasta Piotrkowa Trybunalskiego z dnia 12 lipca 2021 roku w sprawie nadania Urzędowi Miasta Piotrkowa Trybunalskiego Regulaminu Organizacyjnego, zmienionym zarządzeniami Nr 94 z dnia 29 marca 2022 roku, Nr 102 z dnia 04 kwietnia 2022 roku,
Nr 299 z dnia 12 sierpnia 2022 roku oraz Nr 372 z dnia 25 października 2022 roku, wprowadza się następujące zmiany:

 

1) w spisie treści:

słowa „Biuro Inwestycji i Remontów (RIM)” zastępuje się słowami „Biuro Rozwoju Miasta i Inwestycji (IRM)”,

skreśla się słowa „Biuro Planowania Rozwoju Miasta (DOP)”,

 

2) w § 13 ust. 3:

pkt 1 otrzymuje brzmienie:

„1) Biuro Rozwoju Miasta i Inwestycji”,

dodaje się pkt 7 w brzmieniu:

„7) Pracownię Planowania Przestrzennego”,

 

3) w § 14:

w ust. 2 skreśla się pkt 8 i pkt 11,

w ust. 6 skreśla się pkt 5 i pkt 13,

 

4) w § 16 ust. 4:

słowa „Biuro Inwestycji i Remontów RIM” zastępuje się słowami „Biuro Rozwoju Miasta i Inwestycji IRM”,

skreśla się słowa „Biuro Planowania Rozwoju Miasta DOP”,

 

5) § 33 otrzymuje brzmienie:

㤠33

Biuro Rozwoju Miasta i Inwestycji (IRM)

Do zadań Biura w szczególności należy:

1. Opracowywanie dokumentów i analiz strategicznych dla rozwoju Miasta.

2. Koordynowanie realizacji założeń Strategii rozwoju Miasta oraz sporządzanie sprawozdań w tym zakresie.

3. Koordynacja spraw dotyczących funkcjonowania Miejskiego Obszaru Funkcjonalnego.

4. Opracowywanie Raportu o stanie miasta.

5. Obsługa merytoryczna inwestorów.

6. Opracowywanie materiałów z zakresu promocji terenów inwestycyjnych Miasta i informacji gospodarczej.

7. Opracowywanie i aktualizacja bazy nieruchomości - „Oferta Inwestycyjna Miasta”.

8. Współpraca z piotrkowskimi przedsiębiorcami oraz z instytucjami gospodarczymi z miasta i kraju, w zakresie spraw dot. terenów inwestycyjnych.

9. Wydawanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach.

10. Wykonywanie czynności w ramach obowiązującego prawa wynikających z nadzoru nad  Pracownią Planowania Przestrzennego.

11. Przygotowywanie konkursu „Nowa Elewacja”.

12. Zbieranie danych oraz opracowywanie kompleksowych informacji do ankiet i do wniosków konkursowych, w ramach zadań realizowanych przez Biuro.

13. Szacowanie wartości zadania w przypadku braku: kosztorysów inwestorskich, szacunku kosztów, audytów energetycznych, opracowań koncepcyjnych.

14. Udzielanie opinii dot. nieruchomości w mieście.

15. Obsługa posiedzeń Rady Technicznej.

16. Weryfikacja i opiniowanie powiązania zadań, podzadań lub działań realizowanych przez komórki i jednostki organizacyjne Miasta z celami Strategii Rozwoju Miasta, w ramach kontroli zarządczej.

17. Obsługa organizacyjna przy realizacji projektu „Budżet Obywatelski w Piotrkowie Trybunalskim”.

18. Nadzorowanie działalności stowarzyszeń mających siedzibę na terenie miasta Piotrkowa Trybunalskiego (z wyjątkiem stowarzyszeń kultury fizycznej) w zakresie przewidzianym przepisami ustawy Prawo o stowarzyszeniach.

19. Przygotowywanie dla potrzeb Krajowego Rejestru Sądowego opinii w sprawie rejestracji stowarzyszenia.

20. Prowadzenie ewidencji stowarzyszeń zarejestrowanych w Krajowym Rejestrze Sądowym.

21. Rejestracja stowarzyszeń zwykłych – prowadzenie rejestru.

22. Sprawowanie w imieniu Prezydenta sprawującego funkcję Starosty nadzoru nad fundacjami, o którym mowa w art. 15a ustawy z dnia 6 kwietnia 1984r. o fundacjach.

23. Sporządzanie Programu Współpracy Miasta z organizacjami pozarządowymi oraz sprawozdań z ich realizacji.

24. Wykonywanie zadań związanych z realizacją budżetu, w tym opracowywanie projektów planów finansowych do projektu budżetu w części dotyczącej realizowanych zadań oraz sporządzanie informacji i sprawozdań opisowych z wykonania budżetu.

25. Prowadzenie postępowań o udzielenie zamówienia publicznego, bez stosowania ustawy Prawo zamówień publicznych.

26. Przygotowanie materiałów i uzyskanie niezbędnych decyzji do projektowania i realizacji inwestycji.

27. Przygotowanie umów na usługi i roboty budowlane oraz egzekwowanie zobowiązań z nich wynikających.

28. Weryfikacja dokumentacji projektowej pod względem jej kompletności, spójności oraz jej zgodności z obowiązującymi przepisami.

29. Przygotowanie opisów przedmiotów zamówienia oraz wniosków o wszczęcie postępowania na usługi i roboty budowlane, zgodnie z obowiązującymi przepisami, a w szczególności z procedurami obowiązującymi w Urzędzie.

30. Współudział w sporządzaniu wniosków o środki zewnętrzne na realizację inwestycji objętych  planem inwestycyjnym.

31. Przygotowywanie wniosków o dotację i pożyczkę dla zadań proekologicznych, realizowanych przy udziale finansowym Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska w Łodzi.

32. Prowadzenie bezpośredniego i pośredniego nadzoru na przebiegiem procesu inwestycyjnego, łącznie z okresem gwarancyjnym.

33. Przygotowanie materiałów do uzyskania pozwoleń na użytkowanie zrealizowanych obiektów lub zgłoszeń wykonania robót.

34. Bieżąca kontrola wydatkowania środków oraz prowadzenie rozliczeń rzeczowo-finansowych zrealizowanych zadań, zgodnie z obowiązującymi przepisami i procedurami w Urzędzie.

35. Prowadzenie sprawozdawczości i monitoringu oraz wykonywanie ankiet trwałości projektów w zakresie zadań dofinansowanych z UE i środków budżetu państwa.

36. Przygotowywanie harmonogramów finansowych w celu zapewnienia płynności finansowej dla prowadzonych zadań.

37. Sporządzanie cząstkowych sprawozdań i raportów z realizacji Krajowego Programu Odbioru Ścieków Komunalnych oraz Wojewódzkich Programów Ochrony Powietrza.

38. Sporządzanie sprawozdań z realizacji planów remontów dróg i ulic.

39. Dla decyzji o Zezwoleniu na Realizację Inwestycji Drogowej wydawanych na Miasto Piotrków Trybunalski, reprezentowanie Prezydenta w sprawach dotyczących ustalania odszkodowań za nieruchomości przeznaczone pod drogi publiczne.

40. Udział w wyznaczaniu i protokolarnym przejmowaniu nieruchomości Miasta (gminy, powiatu) i Skarbu Państwa przejętych w trybie Specustawy drogowej wydanych dla Miasta.”,

 

6) skreśla się § 42,

7) dotychczasowe oznaczenia paragrafów: „§ 43”, § 44” „§ 45”, „§ 46”, „§ 47”, „§ 48” i „§ 48¹” otrzymują odpowiednio oznaczenie: „§ 42”, § 43” „§ 44”, „§ 45”, „§ 46”, „§ 47” i „§ 48”,

8) Schemat organizacyjny Urzędu Miasta, stanowiący załącznik Nr 1 do Regulaminu Organizacyjnego, otrzymuje brzmienie określone w załączniku do niniejszego zarządzenia,

9) w „Wykazie jednostek organizacyjnych Miasta” stanowiącym załącznik Nr 2 do Regulaminu Organizacyjnego w poz. 13 słowa „Biuro Planowania Rozwoju Miasta” zastępuje się słowami „Biuro Rozwoju Miasta i Inwestycji”.

 

§ 2. Za realizację zarządzenia odpowiedzialny jest Referat Zarządzania Dokumentacją i Bezpieczeństwa Informacji.

 

§ 3. Nadzór nad realizacją zarządzenia powierza się Sekretarzowi Miasta.

 

§ 4. Niniejsze zarządzenie nie wymaga przedkładania sprawozdań.

 

§ 5. Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania, z mocą obowiązującą od dnia 15 listopada 2022 roku.

 

Prezydent Miasta Piotrkowa Trybunalskiego

Krzysztof Chojniak

Dokument został podpisany

kwalifikowanym podpisem elektronicznym