Nr 299 z dnia 12 sierpnia 2022 roku oraz Nr 372 z dnia 25 października 2022 roku, wprowadza się następujące zmiany:
1) w spisie treści:
słowa „Biuro Inwestycji i Remontów (RIM)” zastępuje się słowami „Biuro Rozwoju Miasta i Inwestycji (IRM)”,
skreśla się słowa „Biuro Planowania Rozwoju Miasta (DOP)”,
2) w § 13 ust. 3:
pkt 1 otrzymuje brzmienie:
„1) Biuro Rozwoju Miasta i Inwestycji”,
dodaje się pkt 7 w brzmieniu:
„7) Pracownię Planowania Przestrzennego”,
3) w § 14:
w ust. 2 skreśla się pkt 8 i pkt 11,
w ust. 6 skreśla się pkt 5 i pkt 13,
4) w § 16 ust. 4:
słowa „Biuro Inwestycji i Remontów RIM” zastępuje się słowami „Biuro Rozwoju Miasta i Inwestycji IRM”,
skreśla się słowa „Biuro Planowania Rozwoju Miasta DOP”,
5) § 33 otrzymuje brzmienie:
„§ 33
Biuro Rozwoju Miasta i Inwestycji (IRM)
Do zadań Biura w szczególności należy:
1. Opracowywanie dokumentów i analiz strategicznych dla rozwoju Miasta.
2. Koordynowanie realizacji założeń Strategii rozwoju Miasta oraz sporządzanie sprawozdań w tym zakresie.
3. Koordynacja spraw dotyczących funkcjonowania Miejskiego Obszaru Funkcjonalnego.
4. Opracowywanie Raportu o stanie miasta.
5. Obsługa merytoryczna inwestorów.
6. Opracowywanie materiałów z zakresu promocji terenów inwestycyjnych Miasta i informacji gospodarczej.
7. Opracowywanie i aktualizacja bazy nieruchomości - „Oferta Inwestycyjna Miasta”.
8. Współpraca z piotrkowskimi przedsiębiorcami oraz z instytucjami gospodarczymi z miasta i kraju, w zakresie spraw dot. terenów inwestycyjnych.
9. Wydawanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach.
10. Wykonywanie czynności w ramach obowiązującego prawa wynikających z nadzoru nad Pracownią Planowania Przestrzennego.
11. Przygotowywanie konkursu „Nowa Elewacja”.
12. Zbieranie danych oraz opracowywanie kompleksowych informacji do ankiet i do wniosków konkursowych, w ramach zadań realizowanych przez Biuro.
13. Szacowanie wartości zadania w przypadku braku: kosztorysów inwestorskich, szacunku kosztów, audytów energetycznych, opracowań koncepcyjnych.
14. Udzielanie opinii dot. nieruchomości w mieście.
15. Obsługa posiedzeń Rady Technicznej.
16. Weryfikacja i opiniowanie powiązania zadań, podzadań lub działań realizowanych przez komórki i jednostki organizacyjne Miasta z celami Strategii Rozwoju Miasta, w ramach kontroli zarządczej.
17. Obsługa organizacyjna przy realizacji projektu „Budżet Obywatelski w Piotrkowie Trybunalskim”.
18. Nadzorowanie działalności stowarzyszeń mających siedzibę na terenie miasta Piotrkowa Trybunalskiego (z wyjątkiem stowarzyszeń kultury fizycznej) w zakresie przewidzianym przepisami ustawy Prawo o stowarzyszeniach.
19. Przygotowywanie dla potrzeb Krajowego Rejestru Sądowego opinii w sprawie rejestracji stowarzyszenia.
20. Prowadzenie ewidencji stowarzyszeń zarejestrowanych w Krajowym Rejestrze Sądowym.
21. Rejestracja stowarzyszeń zwykłych – prowadzenie rejestru.
22. Sprawowanie w imieniu Prezydenta sprawującego funkcję Starosty nadzoru nad fundacjami, o którym mowa w art. 15a ustawy z dnia 6 kwietnia 1984r. o fundacjach.
23. Sporządzanie Programu Współpracy Miasta z organizacjami pozarządowymi oraz sprawozdań z ich realizacji.
24. Wykonywanie zadań związanych z realizacją budżetu, w tym opracowywanie projektów planów finansowych do projektu budżetu w części dotyczącej realizowanych zadań oraz sporządzanie informacji i sprawozdań opisowych z wykonania budżetu.
25. Prowadzenie postępowań o udzielenie zamówienia publicznego, bez stosowania ustawy Prawo zamówień publicznych.
26. Przygotowanie materiałów i uzyskanie niezbędnych decyzji do projektowania i realizacji inwestycji.
27. Przygotowanie umów na usługi i roboty budowlane oraz egzekwowanie zobowiązań z nich wynikających.
28. Weryfikacja dokumentacji projektowej pod względem jej kompletności, spójności oraz jej zgodności z obowiązującymi przepisami.
29. Przygotowanie opisów przedmiotów zamówienia oraz wniosków o wszczęcie postępowania na usługi i roboty budowlane, zgodnie z obowiązującymi przepisami, a w szczególności z procedurami obowiązującymi w Urzędzie.
30. Współudział w sporządzaniu wniosków o środki zewnętrzne na realizację inwestycji objętych planem inwestycyjnym.
31. Przygotowywanie wniosków o dotację i pożyczkę dla zadań proekologicznych, realizowanych przy udziale finansowym Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska w Łodzi.
32. Prowadzenie bezpośredniego i pośredniego nadzoru na przebiegiem procesu inwestycyjnego, łącznie z okresem gwarancyjnym.
33. Przygotowanie materiałów do uzyskania pozwoleń na użytkowanie zrealizowanych obiektów lub zgłoszeń wykonania robót.
34. Bieżąca kontrola wydatkowania środków oraz prowadzenie rozliczeń rzeczowo-finansowych zrealizowanych zadań, zgodnie z obowiązującymi przepisami i procedurami w Urzędzie.
35. Prowadzenie sprawozdawczości i monitoringu oraz wykonywanie ankiet trwałości projektów w zakresie zadań dofinansowanych z UE i środków budżetu państwa.
36. Przygotowywanie harmonogramów finansowych w celu zapewnienia płynności finansowej dla prowadzonych zadań.
37. Sporządzanie cząstkowych sprawozdań i raportów z realizacji Krajowego Programu Odbioru Ścieków Komunalnych oraz Wojewódzkich Programów Ochrony Powietrza.
38. Sporządzanie sprawozdań z realizacji planów remontów dróg i ulic.
39. Dla decyzji o Zezwoleniu na Realizację Inwestycji Drogowej wydawanych na Miasto Piotrków Trybunalski, reprezentowanie Prezydenta w sprawach dotyczących ustalania odszkodowań za nieruchomości przeznaczone pod drogi publiczne.
40. Udział w wyznaczaniu i protokolarnym przejmowaniu nieruchomości Miasta (gminy, powiatu) i Skarbu Państwa przejętych w trybie Specustawy drogowej wydanych dla Miasta.”,
6) skreśla się § 42,
7) dotychczasowe oznaczenia paragrafów: „§ 43”, § 44” „§ 45”, „§ 46”, „§ 47”, „§ 48” i „§ 48¹” otrzymują odpowiednio oznaczenie: „§ 42”, § 43” „§ 44”, „§ 45”, „§ 46”, „§ 47” i „§ 48”,
8) Schemat organizacyjny Urzędu Miasta, stanowiący załącznik Nr 1 do Regulaminu Organizacyjnego, otrzymuje brzmienie określone w załączniku do niniejszego zarządzenia,
9) w „Wykazie jednostek organizacyjnych Miasta” stanowiącym załącznik Nr 2 do Regulaminu Organizacyjnego w poz. 13 słowa „Biuro Planowania Rozwoju Miasta” zastępuje się słowami „Biuro Rozwoju Miasta i Inwestycji”.
§ 2. Za realizację zarządzenia odpowiedzialny jest Referat Zarządzania Dokumentacją i Bezpieczeństwa Informacji.
§ 3. Nadzór nad realizacją zarządzenia powierza się Sekretarzowi Miasta.
§ 4. Niniejsze zarządzenie nie wymaga przedkładania sprawozdań.
§ 5. Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania, z mocą obowiązującą od dnia 15 listopada 2022 roku.
Prezydent Miasta Piotrkowa Trybunalskiego
Krzysztof Chojniak
Dokument został podpisany
kwalifikowanym podpisem elektronicznym