Osoba korzystająca z pomocy prawnej zobowiązana jest do złożenia pisemnego oświadczenia, potwierdzającego, że nie stać jej na skorzystanie z porady we własnym zakresie.
Udzielanie pomocy odbywa się według kolejności zgłoszeń po umówieniu terminu wizyty. Porady prawne udzielane są w formie osobistej rozmowy. Osobom ze znaczną niepełnosprawnością ruchową, które nie mogą stawić się w punkcie osobiście oraz osobom doświadczającym trudności w komunikowaniu się pomoc może być udzielana także poza punktem albo za pośrednictwem środków porozumiewania się na odległość.
Osoby uprawnione do skorzystania z usług w ramach systemu nieodpłatnej pomocy prawnej proszone są o przygotowanie:
- dowodu osobistego, bądź w przypadku braku numeru PESEL - innego dokumentu stwierdzającego tożsamość,
- dokumentacji, dotyczącej problemu prawnego – jeżeli taką posiadają.
Dodatkowo osoby samozatrudnione powinny przygotować wszystkie zaświadczenia o otrzymanym przez państwo wsparciu oraz o pomocy udzielonej przez państwo w rolnictwie lub rybołówstwie w roku, w którym ubiegają się o nieodpłatną pomoc prawną oraz w ciągu 2 poprzedzających ją lat podatkowych, bądź oświadczenia o wielkości tej pomocy otrzymanej w tym okresie, bądź oświadczenia o nieotrzymaniu takiej pomocy w tymże okresie.
Po uzyskaniu nieodpłatnej porady istnieje możliwość przekazania o niej opinii. Można to zrobić pod numerem 44 732 77 81, za pośrednictwem poczty elektronicznej: darmowapomocprawna@piotrkow.pl lub listownie, do Referatu Spraw Społecznych, Pasaż Karola Rudowskiego 10, 97-300 Piotrków Trybunalski.
Więcej informacji o nieodpłatnej pomocy prawnej, nieodpłatnym poradnictwie obywatelskim oraz mediacji na terenie miasta Piotrkowa Trybunalskiego znajduje się pod linkiem:
https://www.piotrkow.pl/nasze-miasto-t70/pomoc-spoleczna-t91/darmowa-pomoc-prawna-t27