Referat Komunikacji
Referat Komunikacji - kierownik - Joanna Westrych
e-mail: j.westrych@piotrkow.pl
ul. Szkolna 30/38,
tel. 0-44/732 18 20
Do zadań Referatu w szczególności należy:
1. Prowadzenie postępowań i wydawanie decyzji administracyjnych w zakresie: rejestracji pojazdów, czasowej rejestracji pojazdów, profesjonalnej rejestracji pojazdów, wyrejestrowywania pojazdów, czasowego wycofywania pojazdów z ruchu, nadawania cech identyfikacyjnych oraz tabliczek znamionowych zastępczych pojazdów.
2. Kierowanie pojazdów na dodatkowe badania techniczne.
3. Prowadzenie postępowań i wydawanie decyzji administracyjnych w zakresie: wydawania uprawnień do kierowania pojazdami oraz zezwoleń na kierowanie pojazdami uprzywilejowanymi lub przewożącymi wartości pieniężne.
4. Prowadzenie postępowań i wydawanie decyzji administracyjnych w zakresie: cofania i przywracania uprawnień do kierowania pojazdami, zatrzymywania i zwrotu dokumentów praw jazdy oraz pozwoleń na kierowanie tramwajem, kierowania kierujących pojazdami na: kontrolne sprawdzanie kwalifikacji, kursy reedukacyjne w zakresie problematyki przeciwalkoholowej i przeciwdziałania narkomanii, badania lekarskie, badania psychologiczne.
5. Prowadzenie postępowań i wydawanie decyzji administracyjnych o nadaniu uprawnień diagnostom do wykonywania badań technicznych pojazdów.
6. Prowadzenie rejestru działalności regulowanej: przedsiębiorców prowadzących stacje kontroli pojazdów, przedsiębiorców prowadzących ośrodki szkolenia kierowców oraz ewidencji podmiotów prowadzących szkolenie – dokonywanie odpowiednich wpisów i wydawanie zaświadczeń w tym zakresie.
7. Prowadzenie ewidencji instruktorów oraz ewidencji wykładowców - dokonywanie wpisów do odpowiednich ewidencji oraz skreślanie instruktorów lub wykładowców z odpowiednich ewidencji - prowadzenie postępowań i wydawanie decyzji administracyjnych w tym zakresie.
8. Sprawowanie nadzoru nad stacjami kontroli pojazdów, oraz ośrodkami szkolenia kierowców, w tym:
- przeprowadzanie kontroli stacji kontroli pojazdów,
- wydawanie zaleceń pokontrolnych i wyznaczanie terminu usunięcia naruszeń warunków wykonywania działalności gospodarczej w zakresie prowadzenia stacji kontroli pojazdów,
- wydawanie decyzji o zakazie prowadzenia przez przedsiębiorcę stacji kontroli pojazdów, co skutkuje wykreśleniem przedsiębiorcy z rejestru działalności regulowanej.
9. Sprawowanie nadzoru w zakresie zgodności prowadzenia szkolenia osób ubiegających się o uzyskanie uprawnień do kierowania motorowerem lub pojazdami silnikowymi, kursu dla kandydatów na instruktorów i kandydatów na wykładowców, w tym:
- rozpatrywanie skarg dotyczących działalności ośrodka szkolenia kierowców,
- prowadzenie kontroli działalności ośrodka szkolenia kierowców,
- wydawanie zaleceń pokontrolnych,
- wydawanie decyzji o zakazie prowadzenia przez przedsiębiorcę działalności w zakresie prowadzenia ośrodka szkolenia kierowców.
10. Udzielanie zezwoleń na wykonywanie zawodu przewoźnika drogowego osób i rzeczy oraz prowadzenie postępowań w sprawie odmowy udzielenia, zmiany, wygaśnięcia, zawieszenia lub cofnięcia zezwoleń oraz przekazywanie danych, określonych w ustawie o transporcie drogowym, dotyczących uprawnień transportowych, do właściwych ewidencji i rejestrów.
11. Udzielanie licencji na wykonywanie krajowego transportu drogowego osób oraz prowadzenie postępowań w sprawie odmowy udzielenia, zmiany, wygaśnięcia lub cofnięcia licencji.
12. Udzielanie licencji na wykonywanie transportu drogowego taksówką oraz prowadzenie postępowań w sprawie odmowy udzielenia, zmiany, wygaśnięcia lub cofnięcia licencji.
13. Udzielanie licencji w zakresie pośrednictwa przy przewozie rzeczy oraz prowadzenie postępowań
w sprawie odmowy udzielenia, zmiany, wygaśnięcia lub cofnięcia licencji.
14. Wydawanie zaświadczeń na przewozy drogowe na potrzeby własne osób i rzeczy w transporcie krajowym.
15. Realizacja obowiązków wynikających z ustawy o statystyce publicznej, przekazywanie do komórki koordynującej, danych statystycznych do sprawozdań: SG-01 „Statystyka gminy: samorząd / transport” oraz SG-01 „Statystyka gminy: gospodarka mieszkaniowa i komunalna”.
16. Wykonywanie zadań związanych z realizacją budżetu, w tym opracowywanie projektów planów finansowych do projektu budżetu w części dotyczącej realizowanych zadań oraz sporządzanie informacji i sprawozdań opisowych z wykonania budżetu.
17. Prowadzenie postępowań o udzielenie zamówienia publicznego, bez stosowania ustawy Prawo zamówień publicznych.
18. Nakładanie kar pieniężnych w drodze decyzji administracyjnej, na właścicieli pojazdów, za nieterminowe rejestrowanie pojazdów, zgłaszanie ich nabycia bądź zbycia.
19. Przyjmowanie zawiadomień o nabyciu bądź zbyciu pojazdów.
20. Ewidencjonowanie osób bez uprawnień do kierowania pojazdami.
21. Wydawanie zaświadczeń z prowadzonych ewidencji, rejestrów oraz systemów informatycznych POJAZD i KIEROWCA.
22. Sporządzanie i przekazywanie do właściwych organów::
- sprawozdań comiesięcznych z pobranych i przekazanych lub uiszczonych opłat ewidencyjnych,
- sprawozdań comiesięcznych o zarejestrowanych i wyrejestrowanych pojazdach, o pojazdach czasowo wycofanych z ruchu i ponownie dopuszczonych do ruchu po tym wycofaniu,
- rocznych sprawozdań zbiorczych z realizacji zadań określonych w ustawie o kierujących pojazdami,
- zbiorczych sprawozdań (co najmniej dwa razy w roku), dotyczących liczby i zakresu udzielonych uprawnień do wykonywania transportu drogowego.
23. Sporządzanie, przetwarzanie oraz podawanie do publicznej wiadomości wyników analizy statystycznej w zakresie średniej zdawalności osób szkolonych w danym ośrodku szkolenia kierowców oraz liczby uwzględnionych skarg na dany ośrodek.
24. Wydawanie i unieważnianie kart kwalifikacji kierowcy.
25. Generowanie profili kierowcy zawodowego.