artykuł nr 1

Referat Komunikacji


Referat Komunikacji - Kierownik - Renata Cieślak

e-mail: r.cieslak@piotrkow.pl

tel. 44/732 18 20

ul. Szkolna 28


Do zadań Referatu w szczególności należy:

  1. Prowadzenie postępowań i wydawanie decyzji administracyjnych w zakresie: rejestracji pojazdów, czasowej rejestracji pojazdów, profesjonalnej rejestracji pojazdów, wyrejestrowywania pojazdów, czasowego wycofywania  pojazdów z ruchu, nadawania cech identyfikacyjnych oraz tabliczek znamionowych zastępczych pojazdów.
  2. Kierowanie pojazdów na dodatkowe badania techniczne.
  3. Prowadzenie postępowań i wydawanie decyzji administracyjnych w zakresie: wydawania uprawnień do kierowania pojazdami oraz zezwoleń na kierowanie pojazdami uprzywilejowanymi lub przewożącymi wartości pieniężne.
  4. Prowadzenie postępowań i wydawanie decyzji administracyjnych w zakresie: cofania i przywracania uprawnień do kierowania pojazdami, zatrzymywania i zwrotu dokumentów praw jazdy oraz pozwoleń na kierowanie tramwajem.
  5. Prowadzenie postępowań i wydawanie decyzji administracyjnych o nadaniu uprawnień  diagnostom do wykonywania badań technicznych pojazdów.
  6. Prowadzenie rejestru działalności regulowanej: przedsiębiorców prowadzących stacje kontroli pojazdów, przedsiębiorców prowadzących ośrodki szkolenia kierowców oraz ewidencji podmiotów prowadzących szkolenie – dokonywanie odpowiednich wpisów i wydawanie zaświadczeń w tym zakresie.
  7. Prowadzenie ewidencji instruktorów oraz ewidencji wykładowców -  dokonywanie wpisów do odpowiednich ewidencji oraz skreślanie instruktorów lub wykładowców z odpowiednich ewidencji - prowadzenie postępowań i wydawanie decyzji administracyjnych w tym zakresie.
  8. Sprawowanie nadzoru nad stacjami kontroli pojazdów, oraz ośrodkami szkolenia kierowców, w tym:
  1. przeprowadzanie kontroli stacji kontroli pojazdów,
  2. wydawanie zaleceń pokontrolnych i wyznaczanie terminu usunięcia naruszeń warunków wykonywania działalności gospodarczej w zakresie prowadzenia stacji kontroli pojazdów,
  3. wydawanie decyzji o zakazie prowadzenia przez przedsiębiorcę stacji kontroli pojazdów, co skutkuje wykreśleniem przedsiębiorcy z rejestru działalności regulowanej.
  1. Sprawowanie nadzoru w zakresie zgodności prowadzenia szkolenia osób ubiegających się o uzyskanie uprawnień do kierowania motorowerem lub pojazdami silnikowymi, kursu dla kandydatów na instruktorów i kandydatów na wykładowców,

w tym:

  1. rozpatrywanie skarg dotyczących działalności ośrodka szkolenia kierowców,
  2. prowadzenie kontroli działalności ośrodka szkolenia kierowców,
  3. wydawanie zaleceń pokontrolnych,
  4. wydawanie decyzji o zakazie prowadzenia przez przedsiębiorcę działalności w zakresie prowadzenia ośrodka szkolenia kierowców.
  1. Udzielanie zezwoleń na wykonywanie zawodu przewoźnika drogowego osób i rzeczy oraz prowadzenie postępowań w sprawie odmowy udzielenia, zmiany, wygaśnięcia, zawieszenia lub cofnięcia zezwoleń oraz przekazywanie danych, określonych w ustawie o transporcie drogowym, dotyczących uprawnień transportowych, do właściwych ewidencji i rejestrów.
  2. Udzielanie licencji na wykonywanie krajowego transportu drogowego osób oraz prowadzenie postępowań w sprawie odmowy udzielenia, zmiany, wygaśnięcia lub cofnięcia licencji.
  3. Udzielanie licencji na wykonywanie transportu drogowego  taksówką  oraz prowadzenie postępowań w sprawie odmowy udzielenia, zmiany, wygaśnięcia lub cofnięcia licencji.
  4. Udzielanie licencji w zakresie pośrednictwa przy przewozie rzeczy oraz prowadzenie postępowań w sprawie odmowy udzielenia, zmiany, wygaśnięcia lub cofnięcia licencji.
  5. Wydawanie zaświadczeń na przewozy drogowe na potrzeby własne osób i rzeczy w transporcie krajowym.
  6. Realizacja obowiązków wynikających z ustawy o statystyce publicznej.  
  7. Wykonywanie zadań związanych z realizacją budżetu, w tym opracowywanie projektów planów finansowych do projektu budżetu w części dotyczącej realizowanych zadań oraz sporządzanie informacji i sprawozdań opisowych z wykonania budżetu.
  8. Prowadzenie postępowań o udzielenie zamówień publicznych, do których nie stosuje się ustawy Prawo zamówień publicznych.
  9. Nakładanie kar pieniężnych w drodze decyzji administracyjnej, na właścicieli pojazdów, za nieterminowe złożenie wniosku o rejestrację pojazdów oraz za nieterminowe zgłaszanie zbycia pojazdów.
  10. Przyjmowanie zawiadomień o zbyciu pojazdów.
  11. Ewidencjonowanie osób bez uprawnień do kierowania pojazdami.
  12. Wydawanie zaświadczeń z prowadzonych ewidencji, rejestrów oraz systemów informatycznych POJAZD i KIEROWCA.
  13. Sporządzanie i przekazywanie do właściwych organów:
  1. sprawozdań comiesięcznych o zarejestrowanych i wyrejestrowanych pojazdach, o pojazdach czasowo wycofanych z ruchu i ponownie dopuszczonych do ruchu po tym wycofaniu,
  2. rocznych sprawozdań zbiorczych z realizacji zadań określonych w ustawie o kierujących pojazdami,
  3. zbiorczych sprawozdań (co najmniej dwa razy w roku), dotyczących liczby i zakresu udzielonych uprawnień do wykonywania transportu drogowego.
  1. Sporządzanie, przetwarzanie oraz podawanie do publicznej wiadomości wyników analizy statystycznej w zakresie średniej zdawalności osób szkolonych w danym ośrodku szkolenia kierowców  oraz liczby uwzględnionych skarg na dany ośrodek.
  2. Prowadzenie postępowań administracyjnych w zakresie wydawania, wymiany oraz unieważniania kart kwalifikacji kierowcy. 
  3. Generowanie profili kandydatów na kierowców oraz profili kierowcy zawodowego. 
  4. Prowadzenie postepowań administracyjnych w zakresie kierowania kierujących pojazdami na kontrolne sprawdzenie kwalifikacji i badania lekarskie.
  5. Informowanie kierujących pojazdami o obowiązku poddania się odpowiednio badaniom lekarskim, badaniom psychologicznym oraz o obowiązku ukończenia odpowiedniego kursu reedukacyjnego.