artykuł nr 1

Referat Dochodów


Referat Dochodów - kierownik: Magdalena Ostrowska
 
Pasaż Rudowskiego 10, p. 219
Tel. 44/732 77 68

Referat prowadzi ewidencję księgową dochodów oraz windykację należności Miasta.
Celem Referatu jest maksymalizacja wpływów dochodów do budżetu Miasta poprzez skuteczną windykację należności.


Do zadań Referatu w szczególności należy:

  1. Prowadzenie księgowości syntetycznej i analitycznej dotyczącej budżetu Miasta,
  2. Ewidencja i windykacja należności z tytułu:
    • podatku od nieruchomości – osoby prawne i fizyczne,
    • podatku od środków transportowych – osoby fizyczne i osoby prawne,
    • łącznego zobowiązania pieniężnego,
    • podatku leśnego i rolnego od osób prawnych,
    • opłat lokalnych,
    • opłaty skarbowej,
    • użytkowania wieczystego w zakresie gruntów gminnych i powiatowych,
    • użytkowania wieczystego w zakresie gruntów Skarbu Państwa,
    • dzierżawy gruntów,
    • czynszów najmu,
    • przekształcenia prawa użytkowania wieczystego gruntów gminy i Skarbu,
    • zwrotu opłat za wodę, ścieki, energię elektryczną na targowiskach,
    • roszczeń spornych,
    • sprzedaży mienia,
    • opłat i kar za wycinkę drzew,
    • opłat za korzystanie z zasobu geodezyjnego i kartograficznego,
    • mandatów kredytowych nakładanych przez Straż Miejską,
    • udostępnienia danych osobowych,
  3. Ewidencja innych dochodów Miasta, w tym m. in.:
    • opłaty za korzystanie z zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych,
    • opłaty komunikacyjnej,
    • opłaty ewidencyjnej,
  4. Sporządzanie miesięcznych sprawozdań budżetowych z zakresu dochodów Miasta
    oraz analiza ich realizacji,
  5. Prowadzenie spraw związanych z poborem i zwrotem opłaty skarbowej,
  6. Współpraca z urzędami skarbowymi, Izbą Skarbową i komornikami sądowymi
    w zakresie wpływów i egzekucji należności stanowiących dochody gminy, z wyłączeniem dochodów pobieranych przez Referat Gospodarowania Odpadami Komunalnymi.
  7. Realizacja obowiązków wynikających z ustawy o statystyce publicznej,
    tj. przekazywanie do komórki koordynującej, danych statystycznych do sprawozdania: SG-01 „Statystyka gminy: gospodarka mieszkaniowa i komunalna”,
  8. Wykonywanie zadań związanych z realizacją budżetu, w tym opracowywanie projektów planów finansowych do projektu budżetu w części dotyczącej realizowanych zadań oraz sporządzanie informacji i sprawozdań opisowych z wykonania budżetu.