Do zadań Centrum w szczególności należy:
1. Organizowanie obsługi klientów Urzędu w ramach Centrum poprzez obsługę punktów informacyjnych Urzędu oraz sekretariatów Prezydenta, Zastępców Prezydenta i Sekretarza.
2. Opracowywanie wzorów wniosków i kart informacyjnych wchodzących w skład sytemu ujednoliconych formularzy, dokonywanie okresowych przeglądów systemu pod kątem jego zupełności, aktualności i dostępności dla klientów Urzędu oraz sporządzanie i aktualizacja wykazu obowiązujących procedur.
3. Prowadzenie badań opinii społecznej i analiz danych statystycznych oceniających jakość świadczonych usług administracyjnych.
4. Prowadzenie centralnego rejestru ogłoszeń.
5. Zapewnienie obsługi kancelaryjnej w punktach informacyjnych, a w szczególności:
1) udzielanie informacji o sposobie załatwiania spraw i zakresie kompetencji poszczególnych komórek organizacyjnych, wydawanie wniosków i kart informacyjnych,
2) rejestrowanie przesyłek przychodzących w systemie EZD,
3) obsługa infolinii,
4) telefoniczna rezerwacja obsługi w Urzędzie,
5) organizowanie obsługi osób niesłyszących,
6) świadczenie usług ksero dla klientów Urzędu,
7) wydawanie kart w ramach Programu „Piotrkowska Karta Mieszkańca”.
6. Obsługa Punktu Potwierdzającego Profile Zaufane.
7. Dostęp do informacji publicznej poprzez:
1) redagowanie Biuletynu Informacji Publicznej, zgodnie z rozporządzeniem MSWiA,
2) koordynowanie udzielania odpowiedzi na wnioski o udostępnienie informacji publicznej zgodnie z ustawą o dostępie do informacji publicznej,
3) projektowanie decyzji w sprawie odmowy udostępniania informacji publicznej oraz umorzenia postępowania o udostępnienie informacji publicznej.
8. Koordynowanie załatwiania skarg i wniosków podlegających rozpatrzeniu przez Prezydenta, zgodnie z postanowieniami Rozdziału V niniejszego Regulaminu.
9. Koordynowanie rozpatrywania petycji wpływających do Urzędu, dla których organem właściwym jest Prezydent oraz publikowanie informacji o przebiegu postępowania na stronie internetowej, zgodnie z postanowieniami Rozdziału VI niniejszego Regulaminu.
10. Monitorowanie i koordynowanie załatwiania spraw, z którymi zgłaszają się mieszkańcy Miasta do Prezydenta, w ramach przyjęć interesantów.
11. Redagowanie i aktualizacja treści udostępnianych na stronie internetowej dedykowanej klientom Urzędu.
12. Wykonywanie zadań związanych z realizacją budżetu, w tym opracowywanie projektów planów finansowych do projektu budżetu w części dotyczącej realizowanych zadań oraz sporządzanie informacji i sprawozdań opisowych z wykonania budżetu.
13. Prowadzenie postępowań o udzielenie zamówień publicznych, do których nie stosuje się ustawy Prawo zamówień publicznych.