Utrzymywanie i użytkowanie obiektów i pomieszczeń Urzędu zlokalizowanych przy Pasażu Karola Rudowskiego 10 i przy ul. Szkolnej 28 zgodnie z przepisami ustawy – Prawo budowlane w tym prowadzenie książek obiektów budowlanych,
Zabezpieczenie potrzeb Urzędu w zakresie poligrafii, łączności telefonicznej i elektronicznej, transportu osobowego i ciężarowego, wyposażenia i zaopatrzenia materiałowego, w tym w pieczęcie urzędowe, pieczątki i druki stosowane przez komórki organizacyjne.
Organizacja i nadzór nad utrzymaniem porządku w budynkach oraz na terenach do nich przyległych.
Realizacja zadań wynikających z przepisów BHP i p.poż.
Wykonywanie zadań związanych z realizacją budżetu, w tym opracowywanie projektów planów finansowych do projektu budżetu w części dotyczącej realizowanych zadań oraz sporządzanie informacji i sprawozdań opisowych z wykonania budżetu.
¹Przygotowywanie postępowań o udzielenie zamówień publicznych związanych z funkcjonowaniem Urzędu i jednostek organizacyjnych Miasta na podstawie ustawy Prawo zamówień publicznych.
Wystawianie i kompletowanie dokumentacji finansowo-księgowej stanowiącej podstawę do ewidencjonowania majątku.
Prowadzenie pozabilansowej ewidencji środków trwałych niskocennych stanowiących własność Miasta (z wyłączeniem sprzętu komputerowego).
Prowadzenie ewidencji środków trwałych oraz pozostałych środków trwałych o charakterze wyposażenia stanowiących własność Miasta (z wyłączeniem sprzętu komputerowego.
Prowadzenie pozabilansowej ewidencji środków trwałych stanowiących własność Skarbu Państwa oraz ewidencji obcych środków trwałych użytkowanych przez Miasto.
Ochrona zasobów w tym:
ubezpieczenie majątku Miasta zgodnie z przepisami ustawy o ubezpieczeniach obowiązkowych,
przeprowadzanie inwentaryzacji majątku Miasta (gminy, powiatu) i Skarbu Państwa,
koordynacja działań związanych z funkcjonowaniem Głównej Komisji Inwentaryzacyjnej.
Koordynacja działań związanych z funkcjonowaniem Stałej Komisji Likwidacyjnej.
Zabezpieczanie do czasu zagospodarowania, przekazanego Referatowi niezagospodarowanego mienia komunalnego zabudowanego, zgodnie z przepisami ustawy – Prawo budowlane i współpraca w tym zakresie z Referatem Gospodarki Nieruchomościami.
Opracowywanie rocznej informacji o stanie mienia komunalnego.
Sporządzanie deklaracji dot. podatku od nieruchomości gminnych, powiatu i Skarbu Państwa.
Realizacja obowiązków wynikających z ustawy o statystyce publicznej, tj.: sporządzanie i przekazywanie do Głównego Urzędu Statystycznego i innych urzędów, danych statystycznych stosownie do realizowanych zadań, w formach i terminach określanych w programach badań statystycznych statystyki publicznej.
Organizacja i logistyka pracy skazanych osadzonych w areszcie, wykonujących prace porządkowo – naprawcze w Urzędzie i jednostkach oświatowych.
Wykonywanie czynności związanych z wyborami samorządowymi, parlamentarnymi, prezydenckimi, referendami oraz spisami powszechnymi w zakresie należącym do Miasta.
Prowadzenie postępowań o udzielenie zamówień publicznych, do których nie stosuje się ustawy Prawo zamówień publicznych.