Pasaż Rudowskiego 10, p. 210,
Tel. 44/732 77 54
Do zadań Referatu w szczególności należy:
- Opracowywanie projektu wieloletniej prognozy finansowej na dany rok:
- sporządzenie zarządzenia w sprawie trybu prac i opracowania materiałów dotyczących sporządzania projektu uchwały w sprawie wieloletniej prognozy finansowej Miasta Piotrkowa Trybunalskiego oraz jej zmiany,
- przygotowanie materiałów do sporządzenia wieloletniej prognozy finansowej Miasta,
- sporządzenie zbiorczego zestawienia przedsięwzięć i celów w poszczególnych latach realizacji,
- sporządzenie prognozy długu i spłat zobowiązań na poszczególne lata,
- sporządzenie projektu uchwały dotyczącej wieloletniej prognozy finansowej,
- sporządzenie dokumentacji w formie opracowania części opisowej.
- Opracowywanie projektu budżetu Miasta na dany rok:
- sporządzanie projektu uchwały w sprawie trybu prac nad projektem uchwały budżetowej,
- sporządzenie zarządzenia w sprawie opracowania materiałów planistycznych do projektu uchwały budżetowej Miasta Piotrkowa Trybunalskiego oraz jej zmiany,
- weryfikacja dostarczonej dokumentacji planistycznej,
- zestawienie wniosków budżetowych (w programie „Plan B” i arkuszu Excell),
- aktualizacja poszczególnych zadań po zaopiniowaniu przez Prezydenta, sporządzenie projektu uchwały budżetowej wraz z załącznikami,
- sporządzenie dokumentacji w formie opracowania części opisowej,
- wprowadzenie projektu budżetu do programu Legislator oraz Besti@, skąd następuje przesyłanie informacji do RIO.
- Monitorowanie realizacji budżetu przez komórki organizacyjne Urzędu i jednostki organizacyjne Miasta:
- sporządzenie projektów zarządzeń Prezydenta i uchwał Rady w sprawie zmian w budżecie i wieloletniej prognozy finansowej na podstawie kwestionariuszy złożonych przez komórki oraz podległe jednostki organizacyjne Miasta,
- sporządzenie planów finansowych realizowanych przez poszczególne komórki i podległe jednostki organizacyjne,
- monitorowanie i bieżąca kontrola realizacji planów finansowych komórek i jednostek organizacyjnych,
- wprowadzanie zarządzeń i uchwał w sprawie zmian budżetu oraz w budżecie do programu Legislator.
- Realizacja zadań poprzez sporządzenie:
- informacji o kształtowaniu się wieloletniej prognozy finansowej, w tym o przebiegu przedsięwzięć o których mowa w art. 226 ust.3,
- informacji o przebiegu wykonania budżetu,
- opisowego sprawozdania rocznego z wykonania budżetu miasta Piotrkowa Trybunalskiego oraz wieloletniej prognozy finansowej miasta,
- opisowego sprawozdania rocznego w programie Legislator, w celu przesłania do Urzędu Wojewódzkiego.
- Realizacja zadań wynikających z rozporządzenia o sprawozdawczości budżetowej:
- weryfikacja jednostkowych sprawozdań budżetowych,
- sporządzenie zbiorczych miesięcznych, kwartalnych i rocznych sprawozdań budżetowych (Rb-50, Rb-Z/N według dysponentów, Rb-27s, Rb-28s, Rb-NDS, Rb-N, Rb-Z, Rb-PDP, Rb-N i Rb-Z (instytucji kultury), Rb-WS,
- sporządzenie zgodnie z ustawą o rachunkowości łącznych i skonsolidowanych sprawozdań finansowych (bilanse, rachunki zysków i strat, zestawienie zmian w funduszu),
- rozliczenie dotacji otrzymanej z Łódzkiego Urzędu Wojewódzkiego z zakresu zadań własnych i zadań administracji rządowej.
- Opracowywanie harmonogramu dochodów i wydatków oraz jego zmian.
- Utrzymywanie płynności finansowej w Urzędzie i jednostkach organizacyjnych Miasta
poprzez:
- propozycje lokowania wolnych środków finansowych na rachunkach bankowych,
- zapewnienie środków pieniężnych na bieżącą działalność jednostek.
- Udzielanie - we współpracy z kierownikami - odpowiedzi na wystąpienia podmiotów uprawnionych do prowadzenia postępowań egzekucyjnych, z wyłączeniem spraw dotyczących dłużników alimentacyjnych oraz obecnych i byłych pracowników Urzędu.
- Zarządzanie strukturą zadaniową oraz wspieranie komórek organizacyjnych i jednostek organizacyjnych Miasta w zakresie obsługi tego systemu, w ramach kontroli zarządczej.
- Prowadzenie centralnego rejestru umów.
- Prowadzenie rejestru obowiązujących upoważnień udzielanych przez Skarbnika, sporządzonych odpowiednio wg wzoru stanowiącego załącznik Nr 1e do Regulaminu.
- Prowadzenie rejestru protokołów uzgodnień, protokołów z rokowań, protokołów z negocjacji.
- Realizacja obowiązków wynikających z ustawy o statystyce publicznej.
- Prowadzenie rejestru aktów notarialnych.
- Sporządzanie analiz finansowych.