artykuł nr 1

Referat Budżetu i Analiz Finansowych

Referat Budżetu i Analiz Finansowych - Kierownik Katarzyna Soszyńska


Pasaż Rudowskiego 10, p. 210,
Tel. 44/732 77 54

Do zadań Referatu w szczególności należy:

  1. Opracowywanie projektu wieloletniej prognozy finansowej na dany rok:
  1. sporządzenie zarządzenia w sprawie trybu prac i opracowania materiałów dotyczących sporządzania projektu uchwały w sprawie wieloletniej prognozy finansowej Miasta Piotrkowa Trybunalskiego oraz jej zmiany,
  2. przygotowanie materiałów do sporządzenia wieloletniej prognozy finansowej Miasta,
  3. sporządzenie zbiorczego zestawienia przedsięwzięć i celów w poszczególnych latach realizacji,
  4. sporządzenie prognozy długu i spłat zobowiązań na poszczególne lata,
  5. sporządzenie projektu uchwały dotyczącej wieloletniej prognozy finansowej,
  6. sporządzenie dokumentacji w formie opracowania części opisowej.
  1. Opracowywanie projektu budżetu Miasta na dany rok:
  1. sporządzanie projektu uchwały w sprawie trybu prac nad projektem uchwały budżetowej,
  2. sporządzenie zarządzenia w sprawie opracowania materiałów planistycznych do projektu uchwały budżetowej Miasta Piotrkowa Trybunalskiego oraz jej zmiany,
  3. weryfikacja dostarczonej dokumentacji planistycznej,
  4. zestawienie wniosków budżetowych (w programie „Plan B” i arkuszu Excell),
  5. aktualizacja poszczególnych zadań po zaopiniowaniu przez Prezydenta, sporządzenie projektu uchwały budżetowej wraz z załącznikami,
  6. sporządzenie dokumentacji w formie opracowania części opisowej,
  7. wprowadzenie projektu budżetu do programu Legislator oraz Besti@, skąd następuje przesyłanie informacji do RIO.
  1. Monitorowanie realizacji budżetu przez komórki organizacyjne Urzędu i jednostki organizacyjne Miasta:
  1. sporządzenie projektów zarządzeń Prezydenta i uchwał Rady w sprawie zmian w budżecie i wieloletniej prognozy finansowej na podstawie kwestionariuszy złożonych przez komórki oraz podległe jednostki organizacyjne Miasta,
  2. sporządzenie  planów finansowych realizowanych przez poszczególne komórki i podległe jednostki organizacyjne,
  3. monitorowanie i bieżąca kontrola realizacji planów finansowych komórek i jednostek organizacyjnych,
  4. wprowadzanie zarządzeń i uchwał w sprawie zmian budżetu oraz w budżecie do programu Legislator.
  1. Realizacja zadań poprzez sporządzenie:
  1. informacji o kształtowaniu się wieloletniej prognozy finansowej, w tym o przebiegu przedsięwzięć o których mowa w art. 226 ust.3,
  2. informacji o przebiegu wykonania budżetu,
  3. opisowego sprawozdania rocznego z wykonania  budżetu miasta Piotrkowa Trybunalskiego oraz wieloletniej prognozy finansowej miasta,
  4. opisowego sprawozdania rocznego w programie Legislator, w celu przesłania do Urzędu Wojewódzkiego.
  1. Realizacja zadań wynikających z rozporządzenia o sprawozdawczości budżetowej:
  1. weryfikacja jednostkowych sprawozdań budżetowych,
  2. sporządzenie zbiorczych miesięcznych, kwartalnych i rocznych sprawozdań budżetowych  (Rb-50, Rb-Z/N według dysponentów, Rb-27s, Rb-28s, Rb-NDS, Rb-N, Rb-Z, Rb-PDP, Rb-N i Rb-Z (instytucji kultury), Rb-WS,
  3. sporządzenie zgodnie z ustawą o rachunkowości łącznych i skonsolidowanych sprawozdań finansowych (bilanse, rachunki zysków i strat, zestawienie zmian w funduszu),
  4. rozliczenie dotacji otrzymanej z Łódzkiego Urzędu Wojewódzkiego z zakresu zadań własnych i zadań administracji rządowej.
  1. Opracowywanie harmonogramu dochodów i wydatków oraz jego zmian.
  2. Utrzymywanie płynności finansowej w Urzędzie i jednostkach organizacyjnych Miasta

poprzez:

  1. propozycje lokowania wolnych środków finansowych na rachunkach bankowych,
  2.  zapewnienie środków pieniężnych na bieżącą działalność jednostek.
  1. Udzielanie - we współpracy z kierownikami - odpowiedzi na wystąpienia podmiotów uprawnionych do prowadzenia postępowań egzekucyjnych, z wyłączeniem spraw dotyczących dłużników alimentacyjnych oraz obecnych i byłych pracowników Urzędu.
  2. Zarządzanie strukturą zadaniową oraz wspieranie komórek organizacyjnych i jednostek organizacyjnych Miasta w zakresie obsługi tego systemu, w ramach kontroli zarządczej.
  3. Prowadzenie centralnego rejestru umów.
  4. Prowadzenie rejestru obowiązujących upoważnień udzielanych przez Skarbnika, sporządzonych odpowiednio wg wzoru stanowiącego załącznik Nr 1e do Regulaminu.
  5. Prowadzenie rejestru protokołów uzgodnień, protokołów z rokowań, protokołów z negocjacji.
  6. Realizacja obowiązków wynikających z ustawy o statystyce publicznej.
  7. Prowadzenie rejestru aktów notarialnych.
  8. Sporządzanie analiz finansowych.