Pasaż Rudowskiego 10, p. 210,
Tel. 44/732 77 54
Do zadań Referatu w szczególności należy:
1. Opracowywanie projektu wieloletniej prognozy finansowej na dany rok, zgodnie z ustawą o finansach publicznych:
1) sporządzenie zarządzenia w sprawie trybu prac i opracowania materiałów dotyczących sporządzania projektu uchwały w sprawie wieloletniej prognozy finansowej Miasta Piotrkowa Trybunalskiego oraz jej zmiany,
2) przygotowanie materiałów do sporządzenia wieloletniej prognozy finansowej Miasta,
3) sporządzenie zbiorczego zestawienia przedsięwzięć i celów w poszczególnych latach realizacji,
4) sporządzenie prognozy długu i spłat zobowiązań na poszczególne lata,
5) sporządzenie projektu uchwały dotyczącej wieloletniej prognozy finansowej,
6) sporządzenie dokumentacji w formie opracowania części opisowej.
2. Opracowywanie projektu budżetu Miasta na dany rok, zgodnie z ustawą o finansach publicznych:
1) sporządzanie projektu uchwały w sprawie trybu prac nad projektem uchwały budżetowej,
2) sporządzenie zarządzenia w sprawie opracowania materiałów planistycznych do projektu uchwały budżetowej Miasta Piotrkowa Trybunalskiego oraz jej zmiany,
3) weryfikacja dostarczonej dokumentacji planistycznej,
4) zestawienie wniosków budżetowych (w programie „Plan B” i arkuszu Excell),
5) aktualizacja poszczególnych zadań po zaopiniowaniu przez Prezydenta, sporządzenie projektu uchwały budżetowej wraz z załącznikami,
6) sporządzenie dokumentacji w formie opracowania części opisowej,
7) wprowadzenie projektu budżetu do programu Legislator oraz Besti@ i przesyłanie informacji do RIO.
3. Monitorowanie realizacji budżetu przez komórki organizacyjne Urzędu Miasta i jednostki organizacyjne Miasta:
1) sporządzenie projektów zarządzeń Prezydenta i uchwał Rady w sprawie zmian w budżecie i wieloletniej prognozy finansowej na podstawie kwestionariuszy złożonych przez komórki oraz podległe jednostki organizacyjne Miasta,
2) sporządzenie planów finansowych realizowanych przez poszczególne komórki i podległe jednostki organizacyjne,
3) monitorowanie i bieżąca kontrola realizacji planów finansowych komórek i jednostek organizacyjnych,
4) sporządzanie informacji o kształtowaniu się wieloletniej prognozy finansowej, w tym o przebiegu przedsięwzięć o których mowa w art. 226 ust.3 za I półrocze,
5) sporządzanie informacji o przebiegu wykonania budżetu i WPF za I półrocze.
4. Realizacja zadań wynikających z ustawy o finansach publicznych w zakresie sporządzenia opisowego sprawozdania rocznego z wykonania budżetu Miasta Piotrkowa Trybunalskiego oraz przesyłanie do publikacji w Dzienniku Urzędowym Województwa Łódzkiego.
5. Realizacja zadań wynikających z rozporządzenia o sprawozdawczości budżetowej:
1) weryfikacja jednostkowych sprawozdań budżetowych,
2) sporządzenie zbiorczych miesięcznych, kwartalnych i rocznych sprawozdań budżetowych (Rb-50, Rb-Z/N według dysponentów, Rb-27s, Rb-28s, Rb-NDS, Rb-N, Rb-Z, Rb-PDP, Rb-N i Rb-Z (instytucji kultury), Rb-ST, Rb-28 NW,
3) sporządzenie zgodnie z ustawą o rachunkowości łącznych i skonsolidowanych sprawozdań finansowych (bilanse, rachunki zysków i strat, zestawienie zmian w funduszu),
4) rozliczenie dotacji otrzymanej z Łódzkiego Urzędu Wojewódzkiego z zakresu zadań własnych i zadań administracji rządowej.
6. Opracowywanie harmonogramu dochodów i wydatków oraz jego zmian.
7. Utrzymywanie płynności finansowej w Urzędzie i jednostkach organizacyjnych Miasta poprzez:
1) propozycje lokowania wolnych środków finansowych na rachunkach bankowych,
2) zapewnienie środków pieniężnych na bieżącą działalność jednostek.
8. Udzielanie - we współpracy z kierownikami - odpowiedzi na wystąpienia podmiotów uprawnionych do prowadzenia postępowań egzekucyjnych, z wyłączeniem spraw dotyczących dłużników alimentacyjnych oraz obecnych i byłych pracowników Urzędu.
9. Zarządzanie strukturą zadaniową słownikami zadań, podzadań, działań, poddziałań, celów i mierników, zarządzanie dokumentami w systemie PlanB oraz wspieranie komórek i jednostek organizacyjnych Miasta w zakresie obsługi tego systemu, w ramach kontroli zarządczej.
10. Prowadzenie centralnego rejestru umów.
11. Prowadzenie rejestru obowiązujących upoważnień udzielanych przez Skarbnika, sporządzonych odpowiednio wg wzoru stanowiącego załącznik Nr 1e do Regulaminu.
12. Prowadzenie rejestru protokołów uzgodnień, protokołów z rokowań, protokołów z negocjacji.
13. Realizacja obowiązków wynikających z ustawy o statystyce publicznej.
14. Prowadzenie rejestru aktów notarialnych.
15. Sporządzanie analiz finansowych.