Biuro Rady Miasta
Pasaż K. Rudowskiego 10, p. 112
Tel. 732 77 19
Celem Biura jest stworzenie radnym możliwości prawidłowego wykonywania mandatu dla dobra wspólnoty samorządowej oraz zabezpieczenie profesjonalnej pod względem merytorycznym i organizacyjnym obsługi Rady Miasta i jej komisji, Młodzieżowej Rady Miasta oraz zapewnienie zgodnego z prawem funkcjonowania jednostek pomocniczych.
Do zadań Biura w szczególności należy:
- Obsługa merytoryczna, organizacyjna oraz biurowa Rady, komisji, klubów radnych oraz radnych.
- Prowadzenie:
a) rejestru uchwał
b) rejestru wniosków i interpelacji radnych,
c) ewidencji wniosków, wystąpień i opinii komisji. - Przekazywanie Prezydentowi:
a) uchwał do realizacji
b) wniosków i negatywnych opinii komisji,
c) interpelacji, wniosków i zapytań radnych. - Przekazywanie właściwym organom nadzoru – Wojewodzie i Regionalnej Izbie Obrachunkowej – uchwał Rady.
- Przekazywanie Wojewodzie aktów prawa miejscowego ustanowionych przez Radę w formie uchwał, celem ich publikacji w Dzienniku Urzędowym Województwa Łódzkiego.
- Prowadzenie spraw związanych z nadawaniem:
a) tytułu Honorowego Obywatela Miasta Piotrkowa Trybunalskiego,
b) Medalu Honorowego Piotrkowa Trybunalskiego. - Obsługa finansowa Rady.
- Obsługa finansowa i organizacyjna jednostek pomocniczych.
- Obsługa techniczno-organizacyjna Młodzieżowej Rady Miasta.
- Prowadzenie rejestru skarg i wniosków podlegających rozpatrzeniu przez Radę oraz wykonywanie czynności związanych z rozpatrywaniem skarg dotyczących zadań lub działalności Prezydenta i kierowników jednostek organizacyjnych miasta (z wyjątkiem spraw należących do zadań zleconych z zakresu administracji rządowej).
- Prowadzenie wykazu petycji podlegających rozpatrzeniu przez Radę oraz publikowanie informacji o przebiegu postępowania na stronie internetowej.
- Wprowadzanie informacji dotyczących działalności Rady i komisji stałych Rady na stronę internetową Rady oraz ich aktualizacja.
- Wykonywanie zadań związanych z wyborami w zakresie należącym do Rady na podstawie przepisów ordynacji wyborczej oraz innych ustaw (ławnicy), jak również zleconych przez Prezydenta odrębnym zarządzeniem.
- Realizacja obowiązków wynikających z ustawy o statystyce publicznej tj. koordynowanie sporządzania sprawozdania SG-01 „Statystyka gminy: samorząd/transport”.
- Wykonywanie zadań związanych z realizacją budżetu, w tym opracowywanie projektów planów finansowych do projektu budżetu w części dotyczącej realizowanych zadań oraz sporządzanie informacji i sprawozdań opisowych z wykonania budżetu.
- Prowadzenie postępowań o udzielenie zamówienia publicznego, bez stosowania ustawy Prawo zamówień publicznych.