Pasaż K. Rudowskiego 10
Celem Biura jest stworzenie radnym możliwości prawidłowego wykonywania mandatu dla dobra wspólnoty samorządowej oraz zabezpieczenie profesjonalnej pod względem merytorycznym i organizacyjnym obsługi Rady Miasta i jej komisji, Młodzieżowej Rady Miasta oraz zapewnienie zgodnego z prawem funkcjonowania jednostek pomocniczych.
Do zadań Biura w szczególności należy:
- Obsługa merytoryczna, organizacyjna oraz biurowa Rady, komisji, klubów radnych oraz radnych.
- Prowadzenie:
a) rejestru uchwał
b) rejestru wniosków i interpelacji radnych,
c) ewidencji wniosków, wystąpień i opinii komisji. - Przekazywanie Prezydentowi:
a) uchwał do realizacji
b) wniosków i negatywnych opinii komisji,
c) interpelacji, wniosków i zapytań radnych. - Przekazywanie właściwym organom nadzoru – Wojewodzie i Regionalnej Izbie Obrachunkowej – uchwał Rady.
- Przekazywanie Wojewodzie aktów prawa miejscowego ustanowionych przez Radę w formie uchwał, celem ich publikacji w Dzienniku Urzędowym Województwa Łódzkiego.
- Prowadzenie spraw związanych z nadawaniem:
a) tytułu Honorowego Obywatela Miasta Piotrkowa Trybunalskiego,
b) Medalu Honorowego Piotrkowa Trybunalskiego. - Obsługa finansowa Rady.
- Obsługa finansowa i organizacyjna jednostek pomocniczych.
- Obsługa techniczno-organizacyjna Młodzieżowej Rady Miasta.
- Prowadzenie rejestru skarg i wniosków podlegających rozpatrzeniu przez Radę oraz wykonywanie czynności związanych z rozpatrywaniem skarg dotyczących zadań lub działalności Prezydenta i kierowników jednostek organizacyjnych miasta (z wyjątkiem spraw należących do zadań zleconych z zakresu administracji rządowej).
- Prowadzenie wykazu petycji podlegających rozpatrzeniu przez Radę oraz publikowanie informacji o przebiegu postępowania na stronie internetowej.
- Wprowadzanie informacji dotyczących działalności Rady i komisji stałych Rady na stronę internetową Rady oraz ich aktualizacja.
- Wykonywanie zadań związanych z wyborami w zakresie należącym do Rady na podstawie przepisów ordynacji wyborczej oraz innych ustaw (ławnicy), jak również zleconych przez Prezydenta odrębnym zarządzeniem.
- Realizacja obowiązków wynikających z ustawy o statystyce publicznej tj. koordynowanie sporządzania sprawozdania SG-01 „Statystyka gminy: samorząd/transport”.
- Wykonywanie zadań związanych z realizacją budżetu, w tym opracowywanie projektów planów finansowych do projektu budżetu w części dotyczącej realizowanych zadań oraz sporządzanie informacji i sprawozdań opisowych z wykonania budżetu.
- Prowadzenie postępowań o udzielenie zamówienia publicznego, bez stosowania ustawy Prawo zamówień publicznych.