artykuł nr 1

Referat Gospodarki Komunalnej


Kierownik - Barbara Król

e-mail: b.krol@piotrkow.pl
ul. Szkolna 28
tel. 0-44/732 18 24


Do zadań Referatu w szczególności należy:

1. Monitoring składowiska odpadów w fazie poeksploatacyjnej.

2. Prowadzenie spraw przewidzianych w trybie ustawy Prawo zamówień publicznych w zakresie zapotrzebowania na energię elektryczną Miasta i jego jednostek organizacyjnych.

3. Współpraca z gestorami sieci w zakresie realizacji zadań związanych z zaopatrzeniem w ciepło, zaopatrzeniem w wodę i odbiorem ścieków.

4. Realizowanie zadań związanych z utrzymaniem gminnych urządzeń użyteczności publicznej, nie będących w użyczeniu lub trwałym zarządzie jednostek organizacyjnych (szalety publiczne, słupy ogłoszeniowe, studnie publiczne).

5. Sprawozdawczość w zakresie Krajowego Programu Oczyszczania Ścieków Komunalnych i odebranych nieczystości ciekłych przez podmioty prowadzące działalność w zakresie opróżniania zbiorników bezodpływowych i transportu nieczystości ciekłych.

6. Sprawowanie nadzoru nad schroniskiem dla bezdomnych zwierząt oraz podejmowanie działań na rzecz ochrony zwierząt.

7. Prowadzenie spraw związanych z gospodarowaniem zasobem mieszkaniowym Miasta (zarządzanie, dzierżawa).

8. Planowanie, nadzorowanie procesu inwestycyjnego w zakresie budownictwa mieszkaniowego miasta.

9. Prowadzenie spraw z zakresu zlecania i rozliczania środków finansowych przeznaczonych na remonty, modernizacje i inwestycje zasobu mieszkaniowego.

10. Współpraca z zarządcą i dzierżawcą zasobu w zakresie zawierania umów na lokale komunalne i realizacji remontów, modernizacji i inwestycji na zasobie komunalnym.

11. Wykonywanie zadań związanych z reprezentowaniem Miasta w funkcjach właściciela zasobów lokalowych we wspólnotach mieszkaniowych.

12. Opracowywanie i realizacja założeń wieloletniego programu gospodarowania mieszkaniowym zasobem miasta, w tym zasad polityki czynszowej.

13. Opracowywanie zasad wynajmowania lokali wchodzących w skład mieszkaniowego zasobu gminy.

14. Sporządzanie i weryfikacja wykazów osób zakwalifikowanych do uzyskania pomocy mieszkaniowej od Miasta.

15. Załatwianie spraw dotyczących wypłaty odszkodowań, kaucji.

16. Składanie Prezydentowi Miasta okresowych informacji o działalności spółek.

17. Nadzór nad mieniem komunalnym powierzonym spółkom i innym podmiotom do realizacji zadań statutowych.

18. Prowadzenie rejestru członków zarządów spółek oraz rad nadzorczych.

19. Prowadzenie spraw związanych z elektroniczną identyfikacją psów.

20. Sprawowanie opieki nad grobami, cmentarzami wojennymi, miejscami pamięci narodowej i pomnikami.

21. Ustanawianie służebności przesyłu sieci infrastruktury technicznej, na gruntach nie będących własnością Gminy Piotrków Trybunalski.

22. Udostępnianie nieruchomości Gminy i Skarbu Państwa oraz naliczanie opłat za umieszczenie reklam na tych nieruchomościach.

23. Kontrola w nadzorowanych jednostkach organizacyjnych Miasta obowiązku prowadzenia książek obiektów budowlanych, zgodnie z przepisami ustawy – Prawo Budowlane.

24. Prowadzenie spraw związanych z aktualizacją operatów wodnoprawnych na odprowadzenie ścieków deszczowych do cieków wodnych wylotami kanalizacji deszczowej na terenie miasta Piotrkowa Trybunalskiego.

25. Wykonywanie zadań związanych z realizacją budżetu, w tym opracowywanie projektów planów finansowych do projektu budżetu w części dotyczącej realizowanych zadań oraz sporządzanie informacji i sprawozdań opisowych z wykonania budżetu.

26. Realizacja obowiązków wynikających z ustawy o statystyce publicznej, sporządzanie i przekazywanie do Głównego Urzędu Statystycznego i innych urzędów, danych statystycznych stosownie do realizowanych zadań, w formie i terminach określonych w programach badań statystycznych statystyki publicznej.

27. Prowadzenie postępowań o udzielenie zamówienia publicznego, do których nie stosuje się ustawy Prawo zamówień publicznych.