e-mail: b.krol@piotrkow.pl
ul. Szkolna 28
tel. 44/732 18 22
Do zadań Referatu w szczególności należy:
- Monitoring składowiska odpadów w fazie poeksploatacyjnej.
- Prowadzenie spraw przewidzianych w trybie ustawy Prawo zamówień publicznych
w zakresie zapotrzebowania na energię elektryczną Miasta i jego jednostek organizacyjnych. - Współpraca z gestorami sieci w zakresie realizacji zadań związanych
z zaopatrzeniem w ciepło, zaopatrzeniem w wodę i odbiorem ścieków. - Realizowanie zadań związanych z utrzymaniem gminnych urządzeń użyteczności publicznej, nie będących w użyczeniu lub trwałym zarządzie jednostek organizacyjnych (szalety publiczne, studnie publiczne).
- Sprawozdawczość w zakresie Krajowego Programu Oczyszczania Ścieków Komunalnych i odebranych nieczystości ciekłych przez podmioty prowadzące działalność w zakresie opróżniania zbiorników bezodpływowych i transportu nieczystości ciekłych.
- Sprawowanie nadzoru nad schroniskiem dla bezdomnych zwierząt oraz podejmowanie działań na rzecz ochrony zwierząt.
- Prowadzenie spraw związanych z gospodarowaniem zasobem mieszkaniowym Miasta (zarządzanie, dzierżawa).
- Planowanie, nadzorowanie procesu inwestycyjnego w zakresie budownictwa mieszkaniowego miasta.
- Prowadzenie spraw z zakresu zlecania i rozliczania środków finansowych przeznaczonych na remonty, modernizacje i inwestycje zasobu mieszkaniowego.
- Współpraca z zarządcą i dzierżawcą zasobu w zakresie zawierania umów na lokale komunalne i realizacji remontów, modernizacji i inwestycji na zasobie komunalnym.
- Wykonywanie zadań związanych z reprezentowaniem Miasta w funkcjach właściciela zasobów lokalowych we wspólnotach mieszkaniowych.
- Opracowywanie i realizacja założeń wieloletniego programu gospodarowania mieszkaniowym zasobem miasta, w tym zasad polityki czynszowej.
- Opracowywanie zasad wynajmowania lokali wchodzących w skład mieszkaniowego zasobu gminy.
- Sporządzanie i weryfikacja wykazów osób zakwalifikowanych do uzyskania pomocy mieszkaniowej od Miasta.
- Załatwianie spraw dotyczących wypłaty odszkodowań, kaucji.
- Nadzór nad mieniem komunalnym powierzonym spółkom i innym podmiotom
do realizacji zadań statutowych.
- Prowadzenie spraw związanych z elektroniczną identyfikacją psów.
- Sprawowanie opieki nad grobami, cmentarzami wojennymi, miejscami pamięci narodowej i pomnikami.
- Ustanawianie służebności przesyłu sieci infrastruktury technicznej, na gruntach nie będących własnością Gminy Piotrków Trybunalski.
- Kontrola w nadzorowanych jednostkach organizacyjnych Miasta obowiązku prowadzenia książek obiektów budowlanych, zgodnie z przepisami ustawy – Prawo Budowlane.
- Wykonywanie zadań związanych z realizacją budżetu, w tym opracowywanie projektów planów finansowych do projektu budżetu w części dotyczącej realizowanych zadań oraz sporządzanie informacji i sprawozdań opisowych z wykonania budżetu.
- Realizacja obowiązków wynikających z ustawy o statystyce publicznej, sporządzanie
i przekazywanie do Głównego Urzędu Statystycznego i innych urzędów, danych statystycznych stosownie do realizowanych zadań, w formie i terminach określonych w programach badań statystycznych statystyki publicznej. - Prowadzenie postępowań o udzielenie zamówienia publicznego, do których nie stosuje się ustawy Prawo zamówień publicznych.