artykuł nr 1

Referat Gospodarki Komunalnej


Kierownik - Barbara Król

e-mail: b.krol@piotrkow.pl
ul. Szkolna 28
tel. 44/732 18 22


Do zadań Referatu w szczególności należy:

  1. Monitoring składowiska odpadów w fazie poeksploatacyjnej.
  2. Prowadzenie spraw przewidzianych w trybie ustawy Prawo zamówień publicznych
    w zakresie zapotrzebowania na energię elektryczną Miasta i jego jednostek organizacyjnych.
  3. Współpraca z gestorami sieci w zakresie realizacji zadań związanych
    z zaopatrzeniem w ciepło, zaopatrzeniem w wodę i odbiorem ścieków.
  4. Realizowanie zadań związanych z utrzymaniem gminnych urządzeń użyteczności publicznej, nie będących w użyczeniu lub trwałym zarządzie jednostek organizacyjnych (szalety publiczne, studnie publiczne).
  5. Sprawozdawczość w zakresie Krajowego Programu Oczyszczania Ścieków Komunalnych i odebranych nieczystości ciekłych przez podmioty prowadzące działalność w zakresie opróżniania zbiorników bezodpływowych i transportu nieczystości ciekłych.
  6. Sprawowanie nadzoru nad schroniskiem dla bezdomnych zwierząt oraz podejmowanie działań na rzecz ochrony zwierząt.
  7. Prowadzenie spraw związanych z gospodarowaniem zasobem mieszkaniowym Miasta (zarządzanie, dzierżawa).
  8. Planowanie, nadzorowanie procesu inwestycyjnego w zakresie budownictwa mieszkaniowego miasta.
  9. Prowadzenie spraw z zakresu zlecania i rozliczania środków finansowych przeznaczonych na remonty, modernizacje i inwestycje zasobu mieszkaniowego.
  10. Współpraca z zarządcą i dzierżawcą zasobu w zakresie zawierania umów na lokale komunalne i realizacji remontów, modernizacji i inwestycji na zasobie komunalnym.
  11. Wykonywanie zadań związanych z reprezentowaniem Miasta w funkcjach właściciela zasobów lokalowych we wspólnotach mieszkaniowych.
  12. Opracowywanie i realizacja założeń wieloletniego programu gospodarowania mieszkaniowym zasobem miasta, w tym zasad polityki czynszowej.
  13. Opracowywanie zasad wynajmowania lokali wchodzących w skład mieszkaniowego zasobu gminy.
  14. Sporządzanie i weryfikacja wykazów osób zakwalifikowanych do uzyskania pomocy mieszkaniowej od Miasta.
  15. Załatwianie spraw dotyczących wypłaty odszkodowań, kaucji.
  1. Nadzór nad mieniem komunalnym powierzonym spółkom i innym podmiotom
    do realizacji zadań statutowych.
  1. Prowadzenie spraw związanych z elektroniczną identyfikacją psów.
  2. Sprawowanie opieki nad grobami, cmentarzami wojennymi, miejscami pamięci narodowej i pomnikami.
  3. Ustanawianie służebności przesyłu sieci infrastruktury technicznej, na gruntach nie będących własnością Gminy Piotrków Trybunalski.
  4. Kontrola w nadzorowanych jednostkach organizacyjnych Miasta obowiązku prowadzenia książek obiektów budowlanych, zgodnie z przepisami ustawy – Prawo Budowlane.
  5. Wykonywanie zadań związanych z realizacją budżetu, w tym opracowywanie projektów planów finansowych do projektu budżetu w części dotyczącej realizowanych zadań oraz sporządzanie informacji i sprawozdań opisowych z wykonania budżetu.
  6. Realizacja obowiązków wynikających z ustawy o statystyce publicznej, sporządzanie
    i przekazywanie do Głównego Urzędu Statystycznego i innych urzędów, danych statystycznych stosownie do realizowanych zadań, w formie i terminach określonych w programach badań statystycznych statystyki publicznej.
  7. Prowadzenie postępowań o udzielenie zamówienia publicznego, do których nie stosuje się ustawy Prawo zamówień publicznych.