Geodeta Miasta - Krzysztof Studziżur
e-mail: k.studzizur@piotrkow.pl
ul. Szkolna 28, p. 23
tel. 0-44/732 18 05
Pracą Referatu kieruje Geodeta Miasta – jako geodeta powiatowy, przy pomocy którego Prezydent wykonuje zadania z zakresu geodezji i kartografii.
1. Do zadań administracji rządowej z zakresu geodezji i kartografii w szczególności należą:
1. prowadzenie powiatowego zasobu geodezyjnego i kartograficznego w Miejskim Ośrodku Dokumentacji Geodezyjnej i Kartograficznej, działającym w strukturze Referatu pod bezpośrednim nadzorem osoby pełniącej funkcję kierownika ośrodka, w tym prowadzenie dla obszaru miasta:
a. ewidencji gruntów i budynków,
b. geodezyjnej ewidencji sieci uzbrojenia terenu,
c. gleboznawczej klasyfikacji gruntów,
2. tworzenie, prowadzenie i udostępnianie dla obszaru miasta baz danych, obejmujących zbiory danych przestrzennych infrastruktury informacji przestrzennej, dotyczących:
a. ewidencji gruntów i budynków (katastru nieruchomości),
b. geodezyjnej ewidencji sieci uzbrojenia terenu,
c. rejestru cen nieruchomości,
d. szczegółowych osnów geodezyjnych,
e. obiektów topograficznych o szczegółowości zapewniającej tworzenie standardowych opracowań kartograficznych w skalach 1:500-1:5000,
3. tworzenie i udostępnianie standardowych opracowań kartograficznych, to jest map ewidencyjnych oraz map zasadniczych, w skalach 1:500, 1:1000,
4. tworzenie i obsługa sieci usług dotyczących zbiorów i usług geodezyjnych danych przestrzennych,
5. koordynacja usytuowania projektowanych sieci uzbrojenia terenu,
6. zakładanie osnów szczegółowych,
7. przeprowadzanie powszechnej taksacji nieruchomości oraz opracowywanie i prowadzenie map i tabel taksacyjnych dotyczących nieruchomości,
8. ochrona znaków geodezyjnych, grawimetrycznych i magnetycznych,
9. współpraca z Szefem Krajowego Centrum Informacji Kryminalnych w zakresie niezbędnym do realizacji jego zadań ustawowych,
10. przeprowadzanie postępowań z zakresu scalania gruntów,
11. przeprowadzanie postępowań z zakresu wymiany gruntów,
12. przeprowadzanie postępowań z zakresu zagospodarowania poscaleniowego.
2. Do zadań gminnych z zakresu geodezji i kartografii w szczególności należą:
3. Do zadań gminnych z zakresu gospodarki nieruchomościami w szczególności należą:
4. Realizacja obowiązków wynikających z ustawy o statystyce publicznej, tj.: sporządzanie i przekazywanie do Głównego Urzędu Statystycznego i innych urzędów, danych statystycznych stosownie do realizowanych zadań, w formach i terminach określanych w programach badań statystycznych statystyki publicznej.
5. Wykonywanie zadań związanych z realizacją budżetu, w tym opracowywanie projektów planów finansowych do projektu budżetu w części dotyczącej realizowanych zadań oraz sporządzanie informacji i sprawozdań opisowych z wykonania budżetu.
6. Prowadzenie postępowań o udzielenie zamówień publicznych, do których nie stosuje się ustawy Prawo zamówień publicznych.