artykuł nr 1

Referat Kultury i Sportu


Referat Kultury i Sportu - Kierownik Anetta Mądry
Pasaż K. Rudowskiego 10, p. 311
Tel. 44/732 77 92

Do zadań Referatu w szczególności należą zadania z zakresu:

1. Bezpieczeństwa imprez masowych:

1) wydawanie zezwoleń i odmowa wydania zezwolenia na przeprowadzenie imprezy masowej.

2. Prowadzenia ewidencji i rejestrów:

1) uczniowskich klubów sportowych oraz innych niż uczniowskie kluby sportowe działających w formie stowarzyszenia, których statuty nie przewidują prowadzenia działalności gospodarczej, w tym wydawanie zaświadczeń potwierdzających wpis w ewidencjach oraz przygotowywanie decyzji dotyczących:

a) wpisu, zmian i wykreślenia z ewidencji uczniowskich klubów sportowych,

b) wpisu, zmian i wykreślenia z wpisu ewidencji klubów sportowych innych niż uczniowskie kluby sportowe, których statuty nie przewidują prowadzenia działalności gospodarczej,

2) rejestrów instytucji kultury,

3) ksiąg rejestrowych instytucji kultury.

3. Tworzenia warunków, w tym organizacyjnych, sprzyjających rozwojowi sportu:

1) nadzorowanie działalności stowarzyszeń kultury fizycznej,

2) prowadzenie spraw związanych z wspieraniem finansowym rozwoju sportu, upowszechniania kultury fizycznej oraz nadzór nad prawidłowością realizacji zawartych umów w tym zakresie,

3) prowadzenie spraw związanych z przyznawaniem i pozbawianiem stypendiów sportowych za osiągnięte wyniki sportowe,

4) prowadzenie spraw dotyczących warunków i trybu przyznawania oraz wysokości nagród Prezydenta Miasta Piotrkowa Trybunalskiego dla zawodników osiągających wysokie wyniki sportowe w międzynarodowym współzawodnictwie sportowym lub krajowym współzawodnictwie sportowym, trenerom prowadzącym szkolenie tych zawodników oraz osobom wyróżniającym się osiągnięciami w działalności sportowej,

5) wykonywanie czynności w ramach obowiązującego prawa, wynikających z nadzoru nad Ośrodkiem Sportu i Rekreacji.

4. Tworzenia, upowszechniania i prowadzenia działalności kulturalnej:

1) współpraca ze stowarzyszeniami kultury,

2) realizacja ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie w zakresie kultury i sztuki oraz nadzór nad prawidłowością realizacji zawartych umów w tym zakresie,

3) przedkładanie Prezydentowi propozycji przyznania dorocznych nagród Prezydenta Miasta Piotrkowa Trybunalskiego za osiągnięcia w dziedzinie twórczości artystycznej, upowszechniania i ochrony kultury,

4) prowadzenie spraw związanych z przyznawaniem stypendiów w zakresie twórczości artystycznej i upowszechniania kultury,

5) osobom zajmującym się twórczością artystyczną, upowszechnianiem kultury, opieką nad zabytkami oraz artystycznie uzdolnionym dzieciom i młodzieży,

6) monitorowanie działalności merytorycznej i finansowej instytucji kultury:

- Miejskiego Ośrodka Kultury,

- Miejskiej Biblioteki Publicznej im. Adama Próchnika,

- Muzeum,

- Ośrodka Działań Artystycznych,

- Instytutu Badań nad Parlamentaryzmem,

7) wykonywanie innych czynności w ramach obowiązującego prawa, wynikających z zadań organizatora kultury.

5. Inne realizowane zadania:

1) organizowanie obchodów rocznic i świąt państwowych,

2) realizacja Programu Współpracy Miasta Piotrków Trybunalski z organizacjami pozarządowymi w zakresie kultury i sztuki oraz upowszechniania kultury fizycznej,

3) obsługa organizacyjno – techniczna komisji stypendialnych, Komisji Konkursowej do przeprowadzenia oceny ofert na wsparcie realizacji zadań publicznych Miasta Piotrkowa Trybunalskiego z zakresu kultury i sztuki oraz upowszechniania kultury fizycznej przez organizacje pozarządowe oraz Rady Redakcyjnej serii wydawniczej „Biblioteka Piotrków 800”,

4) kontrolowanie w nadzorowanych jednostkach organizacyjnych Miasta obowiązku prowadzenia książek obiektów budowlanych, zgodnie z przepisami ustawy – Prawo budowlane,

5) realizacja obowiązków wynikających z ustawy o statystyce publicznej, tj.: sporządzanie i przekazywanie do Głównego Urzędu Statystycznego i innych urzędów, danych statystycznych stosownie do realizowanych zadań, w formach i terminach określanych w programach badań statystycznych statystyki publicznej,

6) wykonywanie zadań związanych z realizacją budżetu, w tym opracowywanie projektów planów finansowych do projektu budżetu w części dotyczącej realizowanych zadań oraz sporządzanie informacji i sprawozdań opisowych z wykonania budżetu,

7) Prowadzenie postępowań o udzielenie zamówień publicznych, do których nie stosuje się ustawy Prawo zamówień publicznych.