Biuro Aktywności Lokalnej - Mediatka 800-lecia, ul. M. Curie-Skłodowskiej 3
tel. 532 820 525
tel. 44 681 40 60 wew. 22
Biuro Prasowe i Komunikacji Społecznej
Do zadań Biura w szczególności należy:
- Informowanie mieszkańców o pracach i działaniach samorządu.
- Informowanie środków masowego przekazu o działalności i wynikach pracy Urzędu oraz zapewnienie dziennikarzom dostępu do informacji, którymi dysponuje Urząd.
- Gromadzenie i analizowanie publikacji prasowych związanych z działalnością Urzędu oraz przedstawianie ważniejszych publikacji Prezydentowi.
- Prowadzenie polityki ogłoszeniowej Urzędu, poprzez zlecanie prasie urzędowych ogłoszeń.
- Zapewnienie udzielania odpowiedzi na krytykę i interwencję prasową.
- Prowadzenie i koordynowanie ustalonej polityki informacyjnej w celu kreowania pozytywnego wizerunku Urzędu.
- Inicjowanie i organizowanie spotkań przedstawicieli Rady, Kierownictwa Urzędu oraz kierowników komórek organizacyjnych z dziennikarzami.
- Przygotowanie i opracowywanie informacji o działalności Prezydenta w okresie między sesjami Rady Miasta, przedkładanych Radnym.
- Realizacja zadań w zakresie komunikacji społecznej.
- Prowadzenie projektu „Budżet Obywatelski w Piotrkowie Trybunalskim”.
- Nadzorowanie działalności stowarzyszeń mających siedzibę na terenie miasta Piotrkowa Trybunalskiego (z wyjątkiem stowarzyszeń kultury fizycznej) w zakresie przewidzianym przepisami ustawy Prawo o stowarzyszeniach.
- Przygotowywanie dla potrzeb Krajowego Rejestru Sądowego opinii w sprawie rejestracji stowarzyszenia.
- Prowadzenie ewidencji stowarzyszeń zarejestrowanych w Krajowym Rejestrze Sądowym.
- Rejestracja stowarzyszeń zwykłych – prowadzenie rejestru.
- Sprawowanie w imieniu Prezydenta sprawującego funkcję Starosty nadzoru nad fundacjami, o którym mowa w art. 15a ustawy z dnia 6 kwietnia 1984r. o fundacjach.
- Sporządzanie Programu Współpracy Miasta z organizacjami pozarządowymi oraz sprawozdań z ich realizacji.
- Prowadzenie miejskiej strony internetowej.
- Obsługa systemu nagrywania i transmisji obrad sesji Rady.
- Organizowanie i koordynowanie konsultacji społecznych.
- Koordynowanie społecznej i kulturalnej rewitalizacji Starego Miasta.
- Realizacja projektów promujących aktywność społeczną w ramach trzeciego sektora
w zakresie: wolontariatu, polityki senioralnej, polityki równościowej, wielokulturowości. - Realizacja projektów we współpracy z Młodzieżową Radą Miasta.
- Wsparcie oraz realizacja projektów z zakresu aktywności obywatelskiej.
- Opiniowanie patronatów Prezydenta.
- Realizowanie polityki zagranicznej Miasta poprzez m.in.:
- planowanie i administracyjną obsługę wyjazdów zagranicznych oraz wymiany międzynarodowej,
- organizowanie wizyt delegacji zagranicznych przebywających w Mieście na zaproszenie Prezydenta,
- współpracę z Ministerstwem Spraw Zagranicznych oraz przedstawicielstwami Rządu RP za granicą w zakresie organizacji kontaktów międzynarodowych,
- obsługę Urzędu w zakresie tłumaczeń i korespondencji zagranicznej.
- Wykonywanie zadań związanych z realizacją budżetu, w tym opracowywanie projektów planów finansowych do projektu budżetu w części dotyczącej realizowanych zadań oraz sporządzanie informacji i sprawozdań opisowych z wykonania budżetu.
- Prowadzenie postępowań o udzielenie zamówień publicznych, do których nie stosuje się ustawy Prawo zamówień publicznych.
- Koordynacja wspólnej polityki informacyjnej i przepływ treści pomiędzy Urzędem
a jednostkami organizacyjnymi Miasta. - Prowadzenie i obsługa Biura Aktywności Lokalnej.
- Realizacja przedsięwzięć promujących Miasto.