artykuł nr 1

Biuro Prasowe i Komunikacji Społecznej

Kierownik Biura - Monika Pawłowska - Uszakow

e-mail: rzecznik@piotrkow.pl

tel. 44/732 77 18; 44/732 77 17

Pasaż K. Rudowskiego 10, p. nr 102


Biuro Aktywności Lokalnej - Mediatka 800-lecia, ul. M. Curie-Skłodowskiej 3 

tel. 532 820 525

tel. 44 681 40 60 wew. 22


Biuro Prasowe i Komunikacji Społecznej 

 

Do zadań Biura w szczególności należy:

  1. Informowanie mieszkańców o pracach i działaniach samorządu.
  2. Informowanie środków masowego przekazu o działalności i wynikach pracy Urzędu oraz zapewnienie dziennikarzom dostępu do informacji, którymi dysponuje Urząd.
  3. Gromadzenie i analizowanie publikacji prasowych związanych z działalnością Urzędu oraz przedstawianie ważniejszych publikacji Prezydentowi.
  4. Prowadzenie polityki ogłoszeniowej Urzędu, poprzez zlecanie prasie urzędowych ogłoszeń.
  5. Zapewnienie udzielania odpowiedzi na krytykę i interwencję prasową.
  6. Prowadzenie i koordynowanie ustalonej polityki informacyjnej w celu kreowania pozytywnego wizerunku Urzędu.
  7. Inicjowanie i organizowanie spotkań przedstawicieli Rady, Kierownictwa Urzędu oraz kierowników komórek organizacyjnych z dziennikarzami.
  8. Przygotowanie i opracowywanie informacji o działalności Prezydenta w okresie między sesjami Rady Miasta, przedkładanych Radnym.
  9. Realizacja zadań w zakresie komunikacji społecznej.
  10. Prowadzenie projektu „Budżet Obywatelski w Piotrkowie Trybunalskim”.
  11. Nadzorowanie działalności stowarzyszeń mających siedzibę na terenie miasta Piotrkowa Trybunalskiego   (z wyjątkiem   stowarzyszeń   kultury   fizycznej) w zakresie przewidzianym przepisami ustawy Prawo o stowarzyszeniach.
  12. Przygotowywanie dla potrzeb Krajowego Rejestru Sądowego opinii w sprawie rejestracji stowarzyszenia.
  13. Prowadzenie ewidencji stowarzyszeń zarejestrowanych w Krajowym Rejestrze Sądowym.
  14. Rejestracja stowarzyszeń zwykłych – prowadzenie rejestru.
  15. Sprawowanie w imieniu Prezydenta sprawującego funkcję Starosty nadzoru nad fundacjami, o którym mowa w art. 15a ustawy z dnia 6 kwietnia 1984r. o fundacjach.
  16. Sporządzanie Programu Współpracy Miasta z organizacjami pozarządowymi oraz sprawozdań z ich realizacji.
  17. Prowadzenie miejskiej strony internetowej.
  18. Obsługa systemu nagrywania i transmisji obrad sesji Rady.
  19. Organizowanie i koordynowanie konsultacji społecznych.
  20. Koordynowanie  społecznej i kulturalnej rewitalizacji Starego Miasta.
  21. Realizacja projektów promujących aktywność społeczną w ramach trzeciego sektora
    w zakresie: wolontariatu, polityki senioralnej, polityki równościowej, wielokulturowości.
  22. Realizacja projektów we współpracy z Młodzieżową Radą Miasta.
  23. Wsparcie oraz realizacja projektów z zakresu aktywności obywatelskiej.
  24. Opiniowanie patronatów Prezydenta.
  25. Realizowanie polityki zagranicznej Miasta poprzez m.in.:
  1. planowanie i administracyjną obsługę wyjazdów zagranicznych oraz wymiany międzynarodowej,
  2. organizowanie wizyt delegacji zagranicznych przebywających w Mieście na zaproszenie Prezydenta,
  3. współpracę z Ministerstwem Spraw Zagranicznych oraz przedstawicielstwami Rządu RP za granicą w zakresie organizacji kontaktów międzynarodowych,
  4. obsługę Urzędu w zakresie tłumaczeń i korespondencji zagranicznej.
  1. Wykonywanie zadań związanych z realizacją budżetu, w tym opracowywanie projektów planów finansowych do projektu budżetu w części dotyczącej realizowanych zadań oraz sporządzanie informacji i sprawozdań opisowych z wykonania budżetu.
  2. Prowadzenie postępowań o udzielenie zamówień publicznych, do których nie stosuje się ustawy Prawo zamówień publicznych. 
  3. Koordynacja wspólnej polityki informacyjnej i przepływ treści pomiędzy Urzędem
    a jednostkami organizacyjnymi Miasta.
  4. Prowadzenie i obsługa Biura Aktywności Lokalnej.
  5. Realizacja przedsięwzięć promujących Miasto.