Oddział w Mediatece 800-lecia, ul. M. Curie-Skłodowskiej 3
tel. 532 820 525
tel. 44 681 40 60 wew. 22
Do zadań Biura w szczególności należy:
1. Informowanie mieszkańców o pracach i działaniach samorządu.
2. Informowanie środków masowego przekazu o działalności i wynikach pracy Urzędu oraz zapewnienie dziennikarzom dostępu do informacji, którymi dysponuje Urząd.
3. Gromadzenie i analizowanie publikacji prasowych związanych z działalnością Urzędu oraz przedstawianie ważniejszych publikacji Prezydentowi.
4. Prowadzenie polityki ogłoszeniowej Urzędu, poprzez zlecanie prasie urzędowych ogłoszeń.
5. Zapewnienie udzielania odpowiedzi na krytykę i interwencję prasową.
6. Prowadzenie i koordynowanie ustalonej polityki informacyjnej w celu kreowania pozytywnego wizerunku Urzędu.
7. Inicjowanie i organizowanie spotkań przedstawicieli Rady, Kierownictwa Urzędu oraz kierowników komórek organizacyjnych z dziennikarzami.
8. Przygotowanie i opracowywanie informacji o działalności Prezydenta w okresie między sesjami Rady Miasta, przedkładanych Radnym.
9. Realizacja zadań w zakresie komunikacji społecznej.
10. Prowadzenie projektu „Budżet Obywatelski w Piotrkowie Trybunalskim”.
11. Nadzorowanie działalności stowarzyszeń mających siedzibę na terenie miasta Piotrkowa Trybunalskiego (z wyjątkiem stowarzyszeń kultury fizycznej) w zakresie przewidzianym przepisami ustawy Prawo o stowarzyszeniach.
12. Przygotowywanie dla potrzeb Krajowego Rejestru Sądowego opinii w sprawie rejestracji stowarzyszenia.
13. Prowadzenie ewidencji stowarzyszeń zarejestrowanych w Krajowym Rejestrze Sądowym.
14. Rejestracja stowarzyszeń zwykłych – prowadzenie rejestru.
15. Sprawowanie w imieniu Prezydenta sprawującego funkcję Starosty nadzoru nad fundacjami, o którym mowa w art. 15a ustawy z dnia 6 kwietnia 1984r. o fundacjach.
16. Sporządzanie Programu Współpracy Miasta z organizacjami pozarządowymi oraz sprawozdań z ich realizacji.
17. Prowadzenie miejskiej strony internetowej.
18. Obsługa systemu nagrywania i transmisji obrad sesji Rady.
19. Organizowanie i koordynowanie konsultacji społecznych.
20. Koordynowanie społecznej i kulturalnej rewitalizacji Starego Miasta.
21. Realizacja projektów promujących aktywność społeczną w ramach trzeciego sektora w zakresie: wolontariatu, polityki senioralnej, polityki równościowej, wielokulturowości.
22. Realizacja projektów we współpracy z Młodzieżową Radą Miasta.
23. Wsparcie oraz realizacja projektów z zakresu aktywności obywatelskiej.
24. Przyznawanie patronatu honorowego Prezydenta.
25. Koordynowanie polityki zagranicznej Miasta.
26. Wykonywanie zadań związanych z realizacją budżetu, w tym opracowywanie projektów planów finansowych do projektu budżetu w części dotyczącej realizowanych zadań oraz sporządzanie informacji i sprawozdań opisowych z wykonania budżetu.
27. Prowadzenie postępowań o udzielenie zamówień publicznych, do których nie stosuje się ustawy Prawo zamówień publicznych.