artykuł nr 1

Biuro Prasowe i Komunikacji Społecznej

Kierownik Biura - Monika Pawłowska - Uszakow

e-mail: rzecznik@piotrkow.pl

tel. 44/732 77 18; 44/732 77 17

Pasaż K. Rudowskiego 10, p. nr 102


Oddział w Mediatece 800-lecia, ul. M. Curie-Skłodowskiej 3 

tel. 532 820 525

tel. 44 681 40 60 wew. 22


Do zadań Biura w szczególności należy:

1. Informowanie mieszkańców o pracach i działaniach samorządu.

2. Informowanie środków masowego przekazu o działalności i wynikach pracy Urzędu oraz zapewnienie dziennikarzom dostępu do informacji, którymi dysponuje Urząd.

3. Gromadzenie i analizowanie publikacji prasowych związanych z działalnością Urzędu oraz przedstawianie ważniejszych publikacji Prezydentowi.

4. Prowadzenie polityki ogłoszeniowej Urzędu, poprzez zlecanie prasie urzędowych ogłoszeń.

5. Zapewnienie udzielania odpowiedzi na krytykę i interwencję prasową.

6. Prowadzenie i koordynowanie ustalonej polityki informacyjnej w celu kreowania pozytywnego wizerunku Urzędu.

7. Inicjowanie i organizowanie spotkań przedstawicieli Rady, Kierownictwa Urzędu oraz kierowników komórek organizacyjnych z dziennikarzami.

8. Przygotowanie i opracowywanie informacji o działalności Prezydenta w okresie między sesjami Rady Miasta, przedkładanych Radnym.

9. Realizacja zadań w zakresie komunikacji społecznej.

10. Prowadzenie projektu „Budżet Obywatelski w Piotrkowie Trybunalskim”.

11. Nadzorowanie działalności stowarzyszeń mających siedzibę na terenie miasta Piotrkowa Trybunalskiego (z wyjątkiem stowarzyszeń kultury fizycznej) w zakresie przewidzianym przepisami ustawy Prawo o stowarzyszeniach.

12. Przygotowywanie dla potrzeb Krajowego Rejestru Sądowego opinii w sprawie rejestracji stowarzyszenia.

13. Prowadzenie ewidencji stowarzyszeń zarejestrowanych w Krajowym Rejestrze Sądowym.

14. Rejestracja stowarzyszeń zwykłych – prowadzenie rejestru.

15. Sprawowanie w imieniu Prezydenta sprawującego funkcję Starosty nadzoru nad fundacjami, o którym mowa w art. 15a ustawy z dnia 6 kwietnia 1984r. o fundacjach.

16. Sporządzanie Programu Współpracy Miasta z organizacjami pozarządowymi oraz sprawozdań z ich realizacji.

17. Prowadzenie miejskiej strony internetowej.

18. Obsługa systemu nagrywania i transmisji obrad sesji Rady.

19. Organizowanie i koordynowanie konsultacji społecznych.

20. Koordynowanie społecznej i kulturalnej rewitalizacji Starego Miasta.

21. Realizacja projektów promujących aktywność społeczną w ramach trzeciego sektora w zakresie: wolontariatu, polityki senioralnej, polityki równościowej, wielokulturowości.

22. Realizacja projektów we współpracy z Młodzieżową Radą Miasta.

23. Wsparcie oraz realizacja projektów z zakresu aktywności obywatelskiej.

24. Przyznawanie patronatu honorowego Prezydenta.

25. Koordynowanie polityki zagranicznej Miasta.

26. Wykonywanie zadań związanych z realizacją budżetu, w tym opracowywanie projektów planów finansowych do projektu budżetu w części dotyczącej realizowanych zadań oraz sporządzanie informacji i sprawozdań opisowych z wykonania budżetu.

27. Prowadzenie postępowań o udzielenie zamówień publicznych, do których nie stosuje się ustawy Prawo zamówień publicznych.