D-01.02.04
ROZBIÓRKA ELEMENTÓW DRÓG
Przedmiotem
niniejszej szczegółowej specyfikacji technicznej (SST) są wymagania dotyczące
wykonania i odbioru robót związanych z rozbiórką elementów dróg, związanych z budową
ciągu pieszo-rowerowego w ul.Słowackiego w Piotrkowie
Tryb.
Szczegółowe
Specyfikacje Techniczne stanowią część Dokumentów Kontraktowych i należy je
stosowac w zlecaniu i
wykonaniu robót opisanych w podpunkcie 1.1
Ustalenia
zawarte w niniejszej specyfikacji dotyczą zasad prowadzenia robót związanych z
rozbiórką:
-
warstw nawierzchni zjazdów,
-
krawężników betonowych,
Stosowane
określenia podstawowe są zgodne z obowiązującymi, odpowiednimi polskimi normami
oraz z definicjami podanymi w SST D-M-00.00.00 „Wymagania ogólne” pkt 1.4.
Ogólne
wymagania dotyczące robót podano w SST D-M-00.00.00 „Wymagania ogólne” pkt 1.5.
Ogólne
wymagania dotyczące materiałów, ich pozyskiwania i składowania, podano w SST
D-M-00.00.00 „Wymagania ogólne” pkt 2.
Ogólne
wymagania dotyczące sprzętu podano w SST D-M-00.00.00 „Wymagania ogólne” pkt 3.
Do
wykonania robót związanych z rozbiórką krawężników i zjazdów może być
wykorzystany sprzęt podany poniżej, lub inny zaakceptowany przez Inspektora
Nadzoru:
-
spycharki,
-
ładowarki,
-
żurawie samochodowe,
-
samochody ciężarowe,
-
zrywarki,
-
młoty pneumatyczne,
-
piły mechaniczne,
-
koparki.
Ogólne
wymagania dotyczące transportu podano w SST D-M-00.00.00 „Wymagania ogólne” pkt 4.
Materiał
z rozbiórki można przewozić dowolnym środkiem transportu.
Ogólne
zasady wykonania robót podano w SST D-M-00.00.00 „Wymagania ogólne” pkt 5.
Roboty
rozbiórkowe elementów dróg, ogrodzeń i przepustów obejmują usunięcie z terenu
budowy wszystkich elementów wymienionych w pkt 1.3,
zgodnie z dokumentacją projektową, SST lub wskazanych przez Inspektora Nadzoru.
Jeśli
dokumentacja projektowa nie zawiera dokumentacji inwentaryzacyjnej lub
rozbiórkowej, Inżynier może polecić Wykonawcy sporządzenie takiej dokumentacji,
w której zostanie określony przewidziany odzysk materiałów.
Roboty
rozbiórkowe można wykonywać mechanicznie lub ręcznie w sposób określony w SST
lub przez Inspektora Nadzoru.
Ogólne
zasady kontroli jakości robót podano w SST
D-M-00.00.00 „Wymagania ogólne” pkt 6.
Kontrola jakości robót polega na wizualnej ocenie
kompletności wykonanych robót rozbiórkowych oraz sprawdzeniu stopnia
uszkodzenia elementów przewidzianych do powtórnego wykorzystania.
Ogólne
zasady obmiaru robót podano w SST D-M-00.00.00 „Wymagania ogólne” pkt 7.
Jednostką
obmiarową robót związanych z rozbiórką elementów dróg jest:
-
dla nawierzchni zjazdów - m2 (metr
kwadratowy),
-
dla krawężnika - m (metr),
Ogólne
zasady odbioru robót podano w SST D-M-00.00.00 „Wymagania ogólne” pkt
8.
Ogólne
ustalenia dotyczące podstawy płatności podano w SST D-M-00.00.00 „Wymagania
ogólne” pkt 9.
Cena
wykonania robót obejmuje:
a) dla rozbiórki warstw nawierzchni:
-
wyznaczenie powierzchni przeznaczonej do rozbiórki,
-
rozkucie i zerwanie nawierzchni,
-
załadunek i wywiezienie materiałów z rozbiórki,
-
wyrównanie podłoża i uporządkowanie terenu rozbiórki;
b) dla rozbiórki krawężników:
-
odkopanie krawężników wraz z wyjęciem i oczyszczeniem,
-
zerwanie podsypki cementowo-piaskowej i ew. ław,
-
załadunek i wywiezienie materiału z rozbiórki,
-
wyrównanie podłoża i uporządkowanie terenu rozbiórki;
BN-77/8931-12 |
Oznaczenie wskaźnika zagęszczenia gruntu. |