S P I S T R E Ś C I :
1. Opis techniczny str. 1- 6
2.
Instrukcja bioz str. 7-10
3. Tabele, odpisy dokumentów, oświadczenia
str. 11-21
4. CZĘŚĆ GRAFICZNA :
Przekrój normalny -skala 1 : 100 rys. nr 2
Przekrój konstrukcyjny - skala 1
: 10 rys. nr 3,4,5
Wykaz współrzędnych
rys.
nr 6
O P I S T E C H N I C Z N Y
1. Podstawa
opracowania :
·
umowa zawarta pomiędzy
Urzędem Miasta w Piotrkowie Tryb. a
Pracownią Projektów Budownictwa Lądowego w Piotrkowie Tryb.,
·
mapa sytuacyjno-wysokościowa
w skali 1 : 500 do celów projektowych,
·
Rozporządzenie Ministra
Transportu i Gospodarki Morskiej z dnia
2-03-1999 r. w sprawie warunków
technicznych, jakim powinny odpowiadać
drogi publiczne i ich usytuowanie,
·
Rozporządzenie
Ministra Transportu i Gospodarki Morskiej z dnia
30-05-2000 r. w sprawie
warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać
drogowe obiekty inżynierskie i ich
usytuowanie,
·
opinie MZDiK w Piotrkowie
Tryb.
·
uzgodnienia robocze z
inwestorem,
· wizja w terenie.
Zakres opracowania :
Przedmiotem opracowania niniejszej dokumentacji jest
projekt ciągu pieszo rowerowego ( dwukierunkowego ) jednostronnego po
stronie południowej ulicy wraz ze zjazdami indywidualnymi do posesji i
przebudową przepustów oraz porządkowaniem i uregulowaniem odprowadzenia wód
deszczowych w ciągu ul.Słowackiego w Piotrkowie Tryb.
3. Stan istniejący :
Ul.Słowackiego to ciąg drogi gminnej na
przedmiotowym odcinku tj. od ul.Dworskiej do trasy N-S , posiada
fragmentaryczny chodnik oraz zjazdy indywidualne. Odprowadzenie wód deszczowych
z jezdni poza pas drogowy jest nieuregulowane technicznie. Istn. rów wymaga
pogłębiania i czyszczenia.
Jezdnia drogi posiada nawierzchnię
bitumiczną w dobrym stanie technicznym. Szer. istniejącej jezdni wynosi 7,00m.
Ulica posiada na znacznej długości przekrój drogowy, szer. poboczy 1,00-1,50 m.
Na poboczach rosną drzewa o dł. obwodu ok. 2,0 m.
3.1 Użytkowanie terenu
Projektowany obiekt położony jest w obrębie
27 na działkach o nr ewid. :
74/2, 80/12, 81/9, 86/19, 86/17, 86/21,
86/25, 86/23, 95/17, 95/15, 96/11, 96/13
4. Rozwiązania projektowe :
Parametry techniczne drogi :
Klasa drogi Z
-1/2
Szerokość w liniach rozgraniczających – od 18,00 do 20,00 m
Szerokość istn. jezdni
– 7,00 m
Spadek poprzeczny jezdni ok. 2 % daszkowy
Szerokość proj. ciąg pieszo-jezdny – 2,50 m
Spadek podłużny- zgodny z istn. niweletą krawędzi zjazdów do
posesji
Długość ścieżki –
427,00 mb ( bez uwzględnienia szer. zjazdów indywidualnych)
Powierzchnia chodnika wg przedmiaru
Powierzchnia zjazdów wg tabeli
W związku z wyniesieniem proj. ciągu
ponad istn. teren, może zachodzić konieczność regulacji wysokości istn. studni
telefonicznych, zasuw wod. itp.
5. Ścieżka :
W celu budowy ciągu pieszego-rowerowego, nie zachodzi konieczność zmniejszenia szerokości istn. jezdni.
Ścieżkę zaprojektowano z kostki bet. barwionej grub. 8 cm na podsypce piaskowej 1:4 grub. 3 cm , jako podbudowę zastosowano kruszywo łamane 0/31,5 grub. 10 cm stabilizowane mechanicznie.
Całość posadowiona na warstwie odcinającej z piasku grub. średnio 10-15 cm.
Ścieżka ograniczona obustronnie obrzeżem bet. o wym. 8 x 20 cm. Szerokość proj. ścieżki – 2,50 m, spadek poprzeczny jednostronny 2%.
Proj. ścieżka będzie kontynuacją chodnika wykonanego w ramach przebudowy skrzyżowania ul.Słowackiego z trasą N-S.
Konstrukcję nawierzchni
pokazano w części graficznej
6. Odwodnienie :
W celu odwodnienia ciągu, projektuje się wykorzystanie istniejącego rowu, który zostanie pogłębiony i wyprofilowany.
7.
Zjazdy do posesji :
Planuje się rozbiórkę istn. nawierzchni zjazdów ( patrz wykaz zjazdów). Proj. zjazdy będą miały szer. min. 4,50 - 6,00 m. Jezdnia zjazdów ograniczona będzie od strony jezdni krawężnikiem obniżonym, od strony posesji obrzeżem bet. o wym. 8 x 30 cm.
Konstrukcja nawierzchni zjazdów to :
kostka bet. grub. 8 cm. na posypce cementowo-piaskowej grub. 3 cm na
podbudowie z kruszywa łamanego stabilizowanego mechanicznie grub. 15 cm.
Pod zjazdami projektuje się odtworzenie typowych przepustów z rur bet. o średnicy Ø-60 cm wraz ze ścianami czołowymi wg KPED.
Uwaga
zalecenie : lokalizację zjazdów doprecyzować indywidualnie w porozumieniu z właścicielami
posesji.
8.
Roboty ziemne :
Rzędne zakresu poszczególnych robót wynika z adaptacji istn. zjazdów indywidualnych
i bram wjazdowych. Projektuje się korytowanie na głębokość ok. 30 cm dot. zjazdów
i 10 cm dot. chodników.
Urobek pozyskany z korytowania, projektuje się przerzucić na odkład.
Całość robót ziemnych należy
wykonać zgodnie z Polską Normą PN-S-2205 roboty ziemne, wymagania i badania.
Uwaga : w pobliżu urządzeń podziemnych roboty ziemne
wykonywać ręcznie.
9.
Rozwiązanie wysokościowe :
Podczas realizacji zadania bezwzględnie, należy zapewnić stały dozór geodezyjny. Współrzędne punktów charakterystycznych projektu wyznaczone są w opracowaniu geodezyjnym projektu.
10. Organizacja ruchu :
Projektuje się ustawienie następujących znaków :
Znaki nakazu :
C-16/13 (poziome) – 2 szt. ustawić na końcu i początku ciągu pieszo-roweroweg
Znaki informacyjne :
D-15 – 2 szt. ustawić na przystankach autobusowych
D-16a – 1 szt. i C-13a – 1 szt. (koniec drogi dla pieszych i koniec drogi rowerowej) ustawić na końcu ciągu pieszo-rowerowego przy ul.Dworskiej.
11. Zieleń :
Projektuje się doraźne wycinki krzewów i drzew, które kolidują z proj. ścieżką.
12. Część kosztowa :
Część kosztowa inwestycji stanowi oddzielne.
13.
Dostępność dla niepełnosprawnych
W celu usunięcia barier architektonicznych
dla niepełnosprawnych na przej-
ściach dla pieszych należy obniżyć krawężnik
do poziomu 3 cm ponad jezdnię,
14. Wnioski i uwagi :
· wszelkie roboty ziemne w pobliżu istniejącego uzbrojenia wykonywać ręcznie pod nadzorem właściciela uzbrojenia,
·
roboty
ziemne, należy wykonać zgodnie z Polską
Normą PN-S-2205 - roboty ziemne, wymagania i badania.
CZĘŚĆ OPISOWA
Informacji dotyczącej bezpieczeństwa i ochrony zdrowia
:
dla budowy ścieżki pieszo-rowerowej wzdłuż
ul.Słowackiego
na odc. ul.Dworska – trasa N-S w Piotrkowie Tryb.
I.
Zakres robót w kolejności realizacji
Ø rozbiórka istn. zjazdów i przepustów
Ø wykopy pod koryto ścieżki i zjazdów
Ø wykonanie podbudowy
Ø wykonanie nawierzchni ściezki i zjazdów
Ø pogłębienie do stanu pierwotnego odcinków rowów przydrożnych
Ø wydłużenie istn. przepustu bądź ich odbudowa
II.
Wykaz istniejących obiektów budowlanych
Na projektowanej trasie
występują w liniach rozgraniczających obiekty inżynierski tj. przepusty , które
zostały wyłączone z projektu.
III.
Elementy zagospodarowania terenu, które mogą stwarzać
zagrożenie bezpieczeństwa i zdrowia ludzi
W zakresie robót drogowych
do elementów mogących stworzyć zagrożenie dla zdrowia ludzi można zaliczyć:
a)
wahadłowy
ruch drogowy na czas prowadzenia przebudowy drogi
b)
roboty
ziemne – przy pogłębianiu rowów
c)
roboty
przy karczowaniu krzaków i porostów
IIIa.
Branża sanitarna
Nie występuje
IIIb.
Branża elektryczna
Nie występuje
IIIc.
Branża telekomunikacyjna
Występuje objęte oddzielnym
projektem
IV.
Przewidywane zagrożenia mogące wystąpić podczas
realizacji robót budowlanych
Przewidywane zagrożenia,
które wystąpią podczas realizacji robót budowlanych związanych z przebudową drogi gminnej ,
stanowią:
IV-1 Prowadzenie robót
ziemnych – wykopów i nasypów (§6 pkt 1 lit. A – rozporządzenia*)
IV-2 Wykonanie nawierzchni z
masy asfaltobetonowej
IV-2 Do zagrożeń zdrowotnych
należeć będą też: hałas, wibracje i czynniki toksyczne
pochodzące od masy mineralno-bitumicznej
V.
Wymagania dotyczące bezpieczeństwa i ochrony zdrowia
przy wykonywaniu robót budowlanych określają odrębne przepisy w zakresie
bezpieczeństwa i higieny pracy:
1.
Ustawa z
dnia 26 czerwca 1974 r. Kodeks pracy. Dział dziesiąty. Bezpieczeństwo i higiena
pracy. (Tekst jednolity: Dz.U. z 1998 r. nr 21 poz. 94 z późn. zm.)
2.
Rozporządzenie
Ministra Pracy i Polityki Socjalnej z dn. 26 września 1997 r. w sprawie
ogólnych przepisów bezpieczeństwa i higieny pracy (Dz.U. nr 129, poz. 844,
zmiana: Dz.u. z 2002 r. nr 91, poz. 811) Dział II i Dział IV – Rozdział 4
3.
Rozporządzenie
Ministra Pracy i Polityki Socjalnej z dn. 28 maja 1996 r. w sprawie rodzajów
prac, które powinny być wykonywane przez co najmniej dwie osoby (Dz.U. nr 62,
poz. 288)
4.
Rozporządzenie
Ministra Infrastruktury z dnia 6 lutego 2003 r. w sprawie bezpieczeństwa i
higieny pracy podczas wykonywania robót budowlanych (Dz.U. nr 47, poz. 401)
5.
Rozporządzenie
Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 14 marca 2000 r. w sprawie
bezpieczeństwa i higieny pracy przy ręcznych pracach transportowych (Dz.U. nr
26 poz. 313, zm.: Dz.U. nr 82, poz. 930)
* - Rozporządzenie Ministra infrastruktury z dnia 23 czerwca 2003 r. w
sprawie informacji dotyczącej bezpieczeństwa i ochrony zdrowia oraz planu
bezpieczeństwa i ochrony zdrowia (Dz.U. z 2003 r. nr 120 poz. 1126)
Zamieszczenie ogłoszenia,
zawierającego dane dotyczące bezpieczeństwa pracy i ochrony zdrowia jest wymagane – umieszcza się na terenie budowy, w sposób trwały i zabezpieczony przed
zniszczeniem i zawiera:
1.
Przewidywane
terminy rozpoczęcia i zakończenia wykonywania robót budowlanych
2.
maksymalną
liczbę pracowników zatrudnionych na budowie w poszczególnych okresach
3.
informacje
dotyczące planu bezpieczeństwa i ochrony zdrowia
VI.
Sposób prowadzenia instruktażu pracowników przed
przystąpieniem do realizacji robót
Teren budowy powinien zostać
oznakowany tabliczkami ostrzegawczymi zgodnie z przepisami BHP. Pracujący
sprzęt musi być również wyposażony w instrukcje BHP. Przed przystąpieniem do
poszczególnych rodzajów robót należy przeprowadzić szkolenie na stanowisku
roboczym dotyczące specyfiki stosowanego sprzętu. Szkolenie przeprowadza pracownik
nadzoru posiadający co najmniej II stopień BHP. Należy zwrócić szczególną uwagę
na roboty prowadzone w bezpośrednim sąsiedztwie koparek, równiarek oraz przy
sprzęcie do rozkładania i zagęszczania masy bitumicznej.
VII.
Środki techniczne i organizacyjne, zapobiegające
niebezpieczeństwom wynikającym z wykonywania robót budowlanych
Zabezpieczenie robót
drogowych będzie polegać na odpowiednim oznakowaniu i zabezpieczeniu miejsc i rejonów
prowadzonych prac. Wszyscy pracownicy będą wyposażeni w kamizelki ostrzegawcze.
Pracownicy powinni być wyposażeni w obuwie, odzież roboczą i środki ochrony indywidualnej.
W miejscu zaplecza socjalno-technicznego powinno być zorganizowane stanowisko
p-poż. Oznakowane i wyposażone w podręczny sprzęt gaśniczy. Na zapleczu muszą
być apteczki ze środkami pierwszej pomocy.
Środkiem zapewniającym sprawną komunikację stanowi łączność
telefoniczna.
Pierwszej pomocy udziela
kierownik budowy lub majster budowy. O zaistniałym wypadku należy powiadomić
bezpośredniego przełożonego, a w przypadku wypadku ciężkiego lub śmiertelnego
należy powiadomić Inspekcję Pracy i Prokuraturę Rejonową.
OPRACOWAŁ: