S P I S   T R E Ś C I :

  1. Opis techniczny str. 1- 6

  2.  Instrukcja bioz str. 7-10

  3. Tabele, odpisy dokumentów, oświadczenia str. 11-21

               

                  4. CZĘŚĆ  GRAFICZNA :

  Projekt zagospodarowania - skala 1 : 500      rys. nr 1

                   Przekrój normalny -skala 1 : 100                   rys. nr 2

   Przekrój  konstrukcyjny - skala 1 : 10            rys. nr  3,4,5

   Wykaz współrzędnych                                    rys. nr  6

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

O  P  I  S         T  E  C  H  N  I  C  Z  N  Y

 

1.  Podstawa opracowania :

 

·                    umowa zawarta pomiędzy Urzędem Miasta w Piotrkowie Tryb.  a

          Pracownią Projektów Budownictwa Lądowego w Piotrkowie Tryb.,

 

·                    mapa sytuacyjno-wysokościowa w skali 1 : 500 do celów projektowych,

 

·                    Rozporządzenie Ministra Transportu i Gospodarki Morskiej z dnia
          2-03-1999 r. w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać 

          drogi publiczne i ich usytuowanie,

 

·                    Rozporządzenie Ministra Transportu i Gospodarki Morskiej z dnia
         30-
05-2000 r. w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać 

          drogowe obiekty inżynierskie i ich usytuowanie,

 

·       Polska Norma PN-S-2205 roboty ziemne, wymagania i badania,

 

·                    opinie MZDiK w Piotrkowie Tryb.

 

·                    uzgodnienia robocze z inwestorem,

 

·        wizja w terenie.

 

 

Zakres opracowania  :

Przedmiotem  opracowania niniejszej dokumentacji  jest  projekt ciągu pieszo rowerowego ( dwukierunkowego ) jednostronnego po stronie południowej ulicy wraz ze zjazdami indywidualnymi do posesji i przebudową przepustów oraz porządkowaniem i uregulowaniem odprowadzenia wód deszczowych w ciągu ul.Słowackiego w Piotrkowie Tryb.

 

3. Stan istniejący :

Ul.Słowackiego to ciąg drogi gminnej na przedmiotowym odcinku tj. od ul.Dworskiej do trasy N-S , posiada fragmentaryczny chodnik oraz zjazdy indywidualne. Odprowadzenie wód deszczowych z jezdni poza pas drogowy jest nieuregulowane technicznie. Istn. rów wymaga pogłębiania i czyszczenia.

Jezdnia drogi posiada nawierzchnię bitumiczną w dobrym stanie technicznym. Szer. istniejącej jezdni wynosi 7,00m. Ulica posiada na znacznej długości przekrój drogowy, szer. poboczy 1,00-1,50 m. Na poboczach rosną drzewa o dł. obwodu ok. 2,0 m.

 

3.1 Użytkowanie terenu

Projektowany obiekt położony jest w obrębie 27 na działkach o nr ewid. :

74/2, 80/12, 81/9, 86/19, 86/17, 86/21, 86/25, 86/23, 95/17, 95/15, 96/11, 96/13

 

4. Rozwiązania projektowe :

Parametry techniczne drogi   :

Klasa drogi  Z -1/2

Szerokość w liniach rozgraniczających – od 18,00 do 20,00 m

Szerokość istn.  jezdni – 7,00 m

Spadek poprzeczny jezdni ok. 2 % daszkowy

Szerokość proj. ciąg pieszo-jezdny – 2,50 m  

Spadek podłużny- zgodny z istn. niweletą krawędzi zjazdów do posesji

Długość ścieżki –  427,00 mb ( bez uwzględnienia szer. zjazdów indywidualnych)

Powierzchnia chodnika wg przedmiaru

Powierzchnia zjazdów  wg tabeli

W związku z wyniesieniem proj. ciągu ponad istn. teren, może zachodzić konieczność regulacji wysokości istn. studni telefonicznych, zasuw wod. itp.

 

5. Ścieżka :

W celu budowy ciągu pieszego-rowerowego, nie zachodzi konieczność zmniejszenia szerokości istn.  jezdni.

Ścieżkę zaprojektowano z kostki bet. barwionej grub. 8 cm na podsypce piaskowej 1:4 grub. 3 cm , jako podbudowę zastosowano kruszywo łamane 0/31,5 grub. 10 cm stabilizowane mechanicznie.

Całość posadowiona na warstwie odcinającej z piasku grub. średnio 10-15 cm.

Ścieżka ograniczona obustronnie obrzeżem bet. o wym. 8 x 20 cm. Szerokość proj. ścieżki – 2,50 m, spadek poprzeczny jednostronny 2%.

Proj. ścieżka będzie kontynuacją chodnika wykonanego w ramach przebudowy skrzyżowania ul.Słowackiego z trasą N-S.

Konstrukcję nawierzchni pokazano w części graficznej

 

6. Odwodnienie :

W celu odwodnienia ciągu, projektuje się wykorzystanie istniejącego rowu, który zostanie pogłębiony i wyprofilowany.

 

7. Zjazdy do posesji :

Planuje się rozbiórkę istn. nawierzchni zjazdów ( patrz wykaz zjazdów). Proj. zjazdy będą miały szer. min. 4,50 - 6,00 m. Jezdnia zjazdów ograniczona będzie od strony jezdni krawężnikiem obniżonym, od strony posesji obrzeżem bet. o wym. 8 x 30 cm.

Konstrukcja nawierzchni zjazdów to :

kostka bet. grub. 8 cm. na posypce cementowo-piaskowej grub. 3 cm na

podbudowie z kruszywa łamanego stabilizowanego mechanicznie grub. 15 cm.

Pod zjazdami projektuje się odtworzenie typowych przepustów z rur bet. o średnicy Ø-60 cm wraz ze ścianami czołowymi wg KPED.

 

Uwaga zalecenie : lokalizację zjazdów doprecyzować indywidualnie w porozumieniu z właścicielami posesji.

 

 

 

8. Roboty ziemne :

Rzędne zakresu poszczególnych robót wynika z adaptacji istn. zjazdów indywidualnych i bram wjazdowych. Projektuje się korytowanie na głębokość ok. 30 cm dot. zjazdów i 10 cm dot. chodników.

Urobek pozyskany z korytowania, projektuje się przerzucić na odkład.

Całość robót ziemnych należy wykonać zgodnie z Polską Normą PN-S-2205 roboty ziemne, wymagania i badania.

Uwaga : w pobliżu urządzeń podziemnych roboty ziemne

                wykonywać ręcznie.

 

9. Rozwiązanie wysokościowe :

Podczas realizacji zadania bezwzględnie, należy zapewnić stały dozór geodezyjny. Współrzędne punktów charakterystycznych projektu wyznaczone są w opracowaniu geodezyjnym projektu.

 

10. Organizacja ruchu :

Projektuje się ustawienie następujących znaków :

Znaki nakazu :

C-16/13 (poziome) – 2 szt. ustawić na końcu i początku ciągu pieszo-roweroweg

Znaki  informacyjne :

D-15 – 2 szt. ustawić na przystankach autobusowych

D-16a – 1 szt. i C-13a – 1 szt. (koniec drogi dla pieszych i koniec drogi rowerowej) ustawić na końcu ciągu  pieszo-rowerowego przy ul.Dworskiej.

 

11. Zieleń :

Projektuje się doraźne wycinki krzewów i drzew,  które kolidują z proj. ścieżką.

 

12. Część kosztowa :

Część kosztowa inwestycji stanowi oddzielne.

 

13. Dostępność dla niepełnosprawnych

 

W celu usunięcia barier architektonicznych dla niepełnosprawnych na przej-

ściach dla pieszych należy obniżyć krawężnik do poziomu 3 cm ponad jezdnię,

 

 

 

14. Wnioski i uwagi  :

 

·        wszelkie roboty ziemne w pobliżu istniejącego uzbrojenia wykonywać ręcznie pod nadzorem właściciela  uzbrojenia,

·        roboty ziemne,  należy wykonać zgodnie z Polską Normą PN-S-2205 - roboty ziemne, wymagania i badania.

 

 

                                                                                                        

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

CZĘŚĆ OPISOWA

Informacji dotyczącej bezpieczeństwa i ochrony zdrowia :

dla budowy ścieżki pieszo-rowerowej wzdłuż ul.Słowackiego
na odc. ul.Dworska – trasa N-S w Piotrkowie Tryb.

 

I.                   Zakres robót w kolejności realizacji

Ø     rozbiórka istn. zjazdów i przepustów

Ø     wykopy pod koryto ścieżki i zjazdów

Ø     wykonanie podbudowy

Ø     wykonanie nawierzchni ściezki i zjazdów

Ø     pogłębienie do stanu pierwotnego odcinków rowów przydrożnych

Ø     wydłużenie istn. przepustu bądź ich odbudowa

II.                 Wykaz istniejących obiektów budowlanych

Na projektowanej trasie występują w liniach rozgraniczających obiekty inżynierski tj. przepusty , które zostały wyłączone z projektu.

III.              Elementy zagospodarowania terenu, które mogą stwarzać zagrożenie bezpieczeństwa i zdrowia ludzi

W zakresie robót drogowych do elementów mogących stworzyć zagrożenie dla zdrowia ludzi można zaliczyć:

a)    wahadłowy ruch drogowy na czas prowadzenia przebudowy drogi

b)    roboty ziemne – przy pogłębianiu rowów

c)    roboty przy karczowaniu krzaków i porostów

IIIa. Branża sanitarna

Nie występuje

IIIb. Branża elektryczna

Nie występuje

IIIc. Branża telekomunikacyjna

Występuje objęte oddzielnym projektem

IV.             Przewidywane zagrożenia mogące wystąpić podczas realizacji robót budowlanych

Przewidywane zagrożenia, które wystąpią podczas realizacji robót budowlanych   związanych z przebudową drogi gminnej , stanowią:

IV-1 Prowadzenie robót ziemnych – wykopów i nasypów (§6 pkt 1 lit. A – rozporządzenia*)

IV-2 Wykonanie nawierzchni z masy asfaltobetonowej

IV-2 Do zagrożeń zdrowotnych należeć będą też: hałas, wibracje i czynniki toksyczne 

       pochodzące od masy mineralno-bitumicznej

V.               Wymagania dotyczące bezpieczeństwa i ochrony zdrowia przy wykonywaniu robót budowlanych określają odrębne przepisy w zakresie bezpieczeństwa i higieny pracy:

1.    Ustawa z dnia 26 czerwca 1974 r. Kodeks pracy. Dział dziesiąty. Bezpieczeństwo i higiena pracy. (Tekst jednolity: Dz.U. z 1998 r. nr 21 poz. 94 z późn. zm.)

2.    Rozporządzenie Ministra Pracy i Polityki Socjalnej z dn. 26 września 1997 r. w sprawie ogólnych przepisów bezpieczeństwa i higieny pracy (Dz.U. nr 129, poz. 844, zmiana: Dz.u. z 2002 r. nr 91, poz. 811) Dział II i Dział IV – Rozdział 4

3.    Rozporządzenie Ministra Pracy i Polityki Socjalnej z dn. 28 maja 1996 r. w sprawie rodzajów prac, które powinny być wykonywane przez co najmniej dwie osoby (Dz.U. nr 62, poz. 288)

4.    Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 6 lutego 2003 r. w sprawie bezpieczeństwa i higieny pracy podczas wykonywania robót budowlanych (Dz.U. nr 47, poz. 401)

5.    Rozporządzenie Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 14 marca 2000 r. w sprawie bezpieczeństwa i higieny pracy przy ręcznych pracach transportowych (Dz.U. nr 26 poz. 313, zm.: Dz.U. nr 82, poz. 930)

* - Rozporządzenie Ministra infrastruktury z dnia 23 czerwca 2003 r. w sprawie informacji dotyczącej bezpieczeństwa i ochrony zdrowia oraz planu bezpieczeństwa i ochrony zdrowia (Dz.U. z 2003 r. nr 120 poz. 1126)

Zamieszczenie ogłoszenia, zawierającego dane dotyczące bezpieczeństwa pracy i   ochrony zdrowia jest wymagane – umieszcza się na terenie budowy, w sposób trwały i zabezpieczony przed zniszczeniem i zawiera:

1.    Przewidywane terminy rozpoczęcia i zakończenia wykonywania robót budowlanych

2.    maksymalną liczbę pracowników zatrudnionych na budowie w poszczególnych okresach

3.    informacje dotyczące planu bezpieczeństwa i ochrony zdrowia

VI.             Sposób prowadzenia instruktażu pracowników przed przystąpieniem do realizacji robót

Teren budowy powinien zostać oznakowany tabliczkami ostrzegawczymi zgodnie z przepisami BHP. Pracujący sprzęt musi być również wyposażony w instrukcje BHP. Przed przystąpieniem do poszczególnych rodzajów robót należy przeprowadzić szkolenie na stanowisku roboczym dotyczące specyfiki stosowanego sprzętu. Szkolenie przeprowadza pracownik nadzoru posiadający co najmniej II stopień BHP. Należy zwrócić szczególną uwagę na roboty prowadzone w bezpośrednim sąsiedztwie koparek, równiarek oraz przy sprzęcie do rozkładania i zagęszczania masy bitumicznej.

VII.          Środki techniczne i organizacyjne, zapobiegające niebezpieczeństwom wynikającym z wykonywania robót budowlanych

Zabezpieczenie robót drogowych będzie polegać na odpowiednim oznakowaniu i zabezpieczeniu miejsc i rejonów prowadzonych prac. Wszyscy pracownicy będą wyposażeni w kamizelki ostrzegawcze. Pracownicy powinni być wyposażeni w obuwie, odzież roboczą i środki ochrony indywidualnej. W miejscu zaplecza socjalno-technicznego powinno być zorganizowane stanowisko p-poż. Oznakowane i wyposażone w podręczny sprzęt gaśniczy. Na zapleczu muszą być apteczki ze środkami pierwszej pomocy.  Środkiem zapewniającym sprawną komunikację stanowi łączność telefoniczna.

Pierwszej pomocy udziela kierownik budowy lub majster budowy. O zaistniałym wypadku należy powiadomić bezpośredniego przełożonego, a w przypadku wypadku ciężkiego lub śmiertelnego należy powiadomić Inspekcję Pracy i Prokuraturę Rejonową.

 

 

                                                                OPRACOWAŁ: