Zarządzenie nr 20 z dnia 21 stycznia 2022 r.
Zarządzenie Nr 20
Prezydenta Miasta Piotrkowa Trybunalskiego
z dnia 21 stycznia 2022 roku
w sprawie zatwierdzenia zmiany Regulaminu Organizacyjnego Miejskiego Ośrodka Pomocy Rodzinie w Piotrkowie Trybunalskim.
Na podstawie art. 30 ust. 1 ustawy z dnia 08 marca 1990 r. o samorządzie gminnym(Dz.U. z 2021 r., poz. 1372 ze zm.), art. 92 ust. 2 ustawy z dnia 05 czerwca 1998 r. o samorządzie powiatowym (Dz.U. z 2020 r., poz. 920 ze zm.), § 5 ust. 4 Statutu Miejskiego Ośrodka Pomocy Rodzinie w Piotrkowie Trybunalskim zarządza się, co następuje:
§ 1
W Regulaminie Organizacyjnym Miejskiego Ośrodka Pomocy Rodzinie w Piotrkowie Trybunalskim stanowiącym załącznik do Zarządzenia Nr 204 Prezydenta Miasta Piotrkowa Trybunalskiego z dnia 03 lipca 2020 roku w sprawie zatwierdzenia Regulaminu Organizacyjnego Miejskiego Ośrodka Pomocy Rodzinie w Piotrkowie Trybunalskim zmienionym Zarządzeniem Nr 383 z dnia 18 grudnia 2020 roku, Zarządzeniem Nr 10 z dnia 19 stycznie 2021 roku, Zarządzeniem Nr 120 z dnia 07 maja 2021 roku, Zarządzeniem Nr 352 z dnia 10 grudnia 2021 roku oraz Zarządzeniem Nr 4 z dnia 04 stycznia 2022 roku zatwierdza się następujące zmiany:
1) w § 7 ust. 3 pkt 4 otrzymuje brzmienie: „Zespół Kadr i Administracji”
2) w § 7 ust. 3 pkt 6 otrzymuje brzmienie: „Inspektor BHP”
3) w § 11 dodaje się pkt 12 do 23 o treści:
„11.12. Realizacja zamówień publicznych.
13. Realizowanie płatności zobowiązań z tytułu wynagrodzeń i innych rozrachunków z pracownikami w formie bezgotówkowej.
14. Prowadzenie pełnej dokumentacji niezbędnej do przygotowania comiesięcznych wypłat wynagrodzeń dla pracowników Ośrodka.
15.Beżące prowadzenie kart wynagrodzeń, kart zasiłków chorobowych, kart zasiłków chorobowych pracowników.
16. Sporządzanie list płac dla pracowników Ośrodka w zakresie wynagrodzeń oraz innych zobowiązań wobec pracowników Ośrodka.
17. Ustalanie uprawnień i prowadzenie pełnej dokumentacji w zakresie zasiłków chorobowych i innych zasiłków z ubezpieczenia społecznego w części dotyczącej pracowników.
18. Prowadzenie pełnej dokumentacji źródłowej i rozliczeniowej związanej z podatkiem dochodowym od osób fizycznych.
19. Prowadzenie pełnej dokumentacji źródłowej i rozliczeniowej związanej ze składkami na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne.
20. Pełna obsługa programu płatnik w zakresie dokumentacji rozliczeniowej dotyczącej składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne pracowników Ośrodka.
21.Ścisła współpraca z Urzędem Skarbowym, Zakładem Ubezpieczeń Społecznych oraz innymi jednostkami, z którymi współpraca wynika z zakresu działalności Ośrodka.
22. Prowadzenie dokumentacji źródłowej i rozliczeniowej związanej z refundacjami wynagrodzeń wynikającymi z podpisanych umów z PUP i PFRON.
23. Sporządzanie sprawozdań do GUS w zakresie wynagrodzeń pracowników jednostki.
24. Przygotowanie do ewidencji pozabilansowej dokumentów z zakresu zaangażowania wydatków budżetowych na wynagrodzenia i pochodne od wynagrodzeń.
4) w § 12 zdanie: „ Do zadań Zespołu Kadr, Płac i Administracji należy w szczególności:” zastępuje się zdaniem „ Do zadań Zespołu Kadr i Administracji należy w szczególności:”.
5) w § 12 uchyla się pkt 15 oraz punkty 21-32.
6) w § 13 otrzymuje brzmienie:
„Do zadań Inspektora BHP należy w szczególności”:
1. Przeprowadzenie kontroli warunków pracy oraz przestrzegania przepisów i zasad bezpieczeństwa i higieny pracy.
2. Bieżące informowanie pracodawcy o stwierdzonych zagrożeniach zawodowych, wraz z wnioskami zmierzającymi do usuwania tych zagrożeń.
3. Sporządzanie i przedstawianie pracodawcy, co najmniej raz w roku, okresowych analiz stanu bezpieczeństwa i higieny pracy zawierających propozycje przedsięwzięć technicznych i organizacyjnych mających na celu zapobieganie zagrożeniom życia i zdrowia pracowników oraz poprawę warunków pracy.
4. Opracowywanie wewnętrznych zarządzeń , regulaminów i instrukcji ogólnych dotyczących bezpieczeństwa i higieny pracy.
5. Udział w ustalaniu zadań osób kierujących pracownikami w zakresie bezpieczeństwa i higieny pracy.
6. Udział w ustalaniu okoliczności i przyczyn wypadków przy pracy oraz w opracowywaniu wniosków wynikających z badania przyczyn i okoliczności tych wypadków, a także kontrola realizacji tych wniosków.
7. Prowadzenie rejestrów, kompletowanie i przechowywanie dokumentów dotyczących wypadków przy pracy.
8. Udział w dokonywaniu oceny ryzyka zawodowego, które wiąże się z wykonywaną pracą.”
7) wprowadza się nowy załącznik do Regulaminu Organizacyjnego o treści stanowiącej załącznik do niniejszego zarządzenia.
§ 2
Wykonanie zarządzenia powierza się Dyrektorowi Miejskiego Ośrodka Pomocy Rodzinie w Piotrkowie Trybunalskim.
§ 3
Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.
Podpisał:
Prezydent Miasta Piotrkowa Trybunalskiego
(-) Krzysztof Chojniak