artykuł nr 1

Zarządzenie nr 63 z dnia 23 marca 2021 r.

Zarządzenie Nr 63

Prezydenta Miasta Piotrkowa Trybunalskiego

z dnia 23 marca 2021 r.

 

w sprawie określenia szczegółowych zasad i terminów przekazywania i przesyłania sprawozdań budżetowych, sprawozdań w zakresie operacji finansowych oraz sprawozdań finansowych przez jednostki organizacyjne.

 

Na podstawie § 12 ust. 4 Rozporządzenia Ministra Finansów z 9 stycznia 2018 r. w sprawie sprawozdawczości budżetowej (DZ. U. z 2020 r. poz. 1564 z późn. zm.), art. 31 i art. 33 ust. 3 ustawy z dnia 8 marca 1990 r., o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2020 r. poz.713 i 1378), w związku z art. 92 ust. 1 pkt 2 i ust. 2 ustawy z dnia 5 czerwca 1998 r. o samorządzie powiatowym (Dz. U. z 2020 r. poz. 920), § 8 ust. 1 i ust.2 Rozporządzenie Ministra Finansów, Funduszy i Polityki Regionalnej z 17 grudnia 2020 r.  w sprawie sprawozdań jednostek sektora finansów publicznych w zakresie operacji finansowych (Dz.U. z 29 grudnia 2020 r. poz.2396) art. 40 i art. 267 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (Dz. U. z 2019 r. poz. 869, 1622, 1649, 2020 i 2473 oraz z 2020 r. poz. 284, 374, 568, 695, 1175 i 2320), art. 4 ust. 5 i art. 10 ustawy z dnia 29 września 1994 r. o rachunkowości (Dz. U. z 2019 r. poz. 351, 1495, 1571, 1655 i 1680 oraz z 2020 r. poz. 568, 2122 i 2123) oraz § 23, § 28 i § 29 rozporządzenia Ministra Rozwoju i Finansów z 13 września 2017 r. w sprawie rachunkowości oraz planów kont dla budżetu państwa, budżetów jednostek samorządu terytorialnego, jednostek budżetowych, samorządowych zakładów budżetowych, państwowych funduszy celowych oraz państwowych jednostek budżetowych mających siedzibę poza granicami Rzeczypospolitej Polskiej (Dz. U. z 2020 r. poz. 342) zarządza się, co następuje:

 

§ 1. Dyrektorzy, kierownicy jednostek organizacyjnych Miasta Piotrkowa Trybunalskiego sporządzają i przekazują sprawozdania budżetowe, sprawozdania z operacji finansowych oraz sprawozdania finansowe w formie dokumentu elektronicznego, za pośrednictwem Centralnego Systemu Zarządzania Budżetem – Cesarz.

 

§ 2. Terminy przekazywania sprawozdań, o których mowa w § 1, określone są w rozporządzeniu Ministra

Rozwoju i Finansów z 9 stycznia 2018 r., w rozporządzeniu Ministra Finansów, Funduszy i Polityki Regionalnej z 17 grudnia 2020 r. w sprawie sprawozdań jednostek sektora finansów publicznych w zakresie operacji finansowych oraz w rozporządzeniu Ministra Rozwoju i Finansów z 13 września 2017 r. w sprawie rachunkowości oraz planów kont dla budżetu państwa, budżetów jednostek samorządu terytorialnego, jednostek budżetowych, samorządowych zakładów budżetowych, państwowych funduszy celowych oraz państwowych jednostek budżetowych mających siedzibę poza granicami Rzeczypospolitej Polskiej.

 

§ 3. Każde sprawozdanie, aby mogło być uznane za przekazane do Referatu Budżetu i Analiz Finansowych w formie elektronicznej musi zostać przyjęte w programie przez upoważnionego pracownika Referatu. Sprawozdania opatrzone podpisem elektronicznym w programie Cesarz przekazuje się najpóźniej do godziny 15.30 ostatniego dnia obowiązującego terminu, o którym mowa w § 2.

 

§ 4. W sytuacjach wyjątkowych (np. awaria programu Cesarz) dopuszcza się złożenie do Referatu Budżetu i Analiz Finansowych wersji papierowej sprawozdań podpisanych przez głównego księgowego i kierownika jednostki wraz z uzasadnieniem przyczyny złożenia wersji papierowej. Przesłanie sprawozdań budżetowych, sprawozdań w zakresie operacji finansowych oraz sprawozdań finansowych  w wersji elektronicznej, następuje niezwłocznie po usunięciu awarii, jednak nie później niż następnego dnia po usunięciu awarii programu Cesarz.

 

§ 5. Sprawozdania w formie dokumentu elektronicznego opatruje się bezpiecznym podpisem elektronicznym w rozumieniu ustawy z dnia 18 września 2001 roku o podpisie elektronicznym, weryfikowalnym za pomocą kwalifikowanego certyfikatu.

 

§ 6. Wykonanie Zarządzenia powierza się dyrektorom, kierownikom jednostek organizacyjnych.

 

§ 7. Traci moc Zarządzenie Prezydenta Nr 41 z dnia 28 stycznia 2015 roku.

 

§ 8. Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.

 

Prezydent Miasta Piotrkowa Trybunalskiego

Krzysztof Chojniak

 

dokument został podpisany

kwalifikowanym podpisem elektronicznym