tel. 44/732-77-09
Z-ca kierownika - Aleksandra Fulde
e-mail: a.fulde@piotrkow.pl
tel. 44/732 77 07
Siedziba USC: Pasaż K. Rudowskiego 10
Urząd Stanu Cywilnego realizuje zadania wynikające z Kodeksu rodzinnego i opiekuńczego, ustawy Prawo o aktach stanu cywilnego, Kodeksu cywilnego, Kodeksu postępowania cywilnego, Kodeksu postępowania administracyjnego, ustawy o zmianie imienia i nazwiska, ustawy o ewidencji ludności i dowodach osobistych.
Do zadań USC w szczególności należy:
- Rejestracja stanu cywilnego.
- Przyjmowanie oświadczeń woli mających wpływ na stan cywilny.
- Wydawanie odpisów z aktów stanu cywilnego, zaświadczeń i innych dokumentów.
- Wprowadzanie do rejestru stanu cywilnego archiwalnych aktów stanu cywilnego.
- Orzekanie w sprawach zmiany imienia i nazwiska.
- Występowanie o nadanie, nadawanie numeru PESEL oraz aktualizacja danych
i usuwanie niezgodności w rejestrze PESEL. - Wykonywanie zadań związanych z realizacją budżetu, w tym opracowywanie projektów planów finansowych do projektu budżetu w części dotyczącej realizowanych zadań oraz sporządzanie informacji i sprawozdań opisowych z wykonania budżetu.
- Prowadzenie postępowań o udzielenie zamówienia publicznego, bez stosowania ustawy Prawo zamówień publicznych.