Delegatura Referatu Ewidencji Ludności
Stanowiska ds. dowodów osobistych
Stanowisko ds. meldunkowych
ul. Szkolna 28 B
Czynne od pn. śr. czw. w godz. 8.00-15.30
wtorek w godz. 8.00 - 17.00
piątek w godz. 8.00 - 14.00
Do zadań Referatu w szczególności należy:
- Prowadzenie ewidencji ludności (zameldowania i wymeldowania).
- Przyjmowanie wniosków o wydanie dowodu osobistego (wnioski elektroniczne i papierowe).
- Wydawanie dokumentów tożsamości.
- Przyjmowanie zgłoszeń o utracie i uszkodzeniu dowodu osobistego i unieważnienie dokumentów.
- Wydawanie zaświadczeń o utracie dowodu osobistego.
- Wydawanie zaświadczeń z Rejestru Dowodów Osobistych.
- Udostępnianie danych jednostkowych i pełnych z Rejestru Dowodów Osobistych.
- Wydawanie decyzji administracyjnych w zakresie odmowy wydania dowodu osobistego.
- Aktualizacja rejestru PESEL w związku z wykonywanymi zadaniami (usuwanie błędów i niezgodności).
- Przygotowywanie i sporządzanie spisów wyborców.
- Prowadzenie ewidencji ludności pobytu stałego i czasowego.
- Wydawanie zaświadczeń o zameldowaniu osób na pobyt stały lub pobyt czasowy.
- Wydawanie zaświadczeń o braku zameldowanych osób w lokalu.
- Udostępnianie danych jednostkowych z rejestru mieszkańców, rejestru zamieszkania cudzoziemców.
- Prowadzenie postępowań i wydawanie decyzji w sprawach zameldowania i wymeldowania z urzędu i na wniosek.
- Wydawanie zaświadczeń o zamieszkaniu dla osób pobierających renty zagraniczne.
- Sporządzanie dla dyrektorów szkół informacji dotyczących ewidencji dzieci.
- Realizacja obowiązków wynikających z ustawy o statystyce publicznej, tj. sporządzanie i przekazywanie do Głównego Urzędu Statystycznego i innych urzędów danych statystycznych stosownie do realizowanych zadań, w formach i terminach określanych w programach badań statystycznych statystyki publicznej.
- Przyjmowanie wniosków o wpis do CEIDG, przekształcanie ich na formę dokumentu elektronicznego i przesyłanie do CEIDG.
- Archiwizacja wniosków o wpis do CEIDG i związanej z nimi dokumentacji.
- Udostępnianie informacji o historycznych zasobach gminy z ewidencji działalności gospodarczej.
- Wykonywanie, w oparciu o przepisy ustawy z dnia 20 sierpnia 1997r. o Krajowym Rejestrze Sądowym, czynności związanych z prowadzeniem Krajowego Rejestru Sądowego, polegających na zapewnieniu zainteresowanym: wglądu do Polskiej Klasyfikacji Działalności (PKD), urzędowych formularzy wniosków wymaganych ustawą umożliwiających rejestrację spółek jawnych, dostępu do informacji o wysokości opłat, sposobie ich uiszczania oraz o właściwości miejscowej sądów rejestrowych.
- Wykonywanie zadań związanych z realizacją budżetu, w tym opracowywanie projektów planów finansowych do projektu budżetu w części dotyczącej realizowanych zadań oraz sporządzanie informacji i sprawozdań opisowych z wykonania budżetu.
- Prowadzenie postępowań o udzielenie zamówień publicznych, do których nie stosuje się ustawy Prawo zamówień publicznych.