artykuł nr 1

Referat Ewidencji Ludności

 

Referat Ewidencji Ludności - kierownik Jolanta Kowalska

e-mail: j.kowalska@piotrkow.pl

ul. Szkolna 28, budynek "B"

Tel. 44/732 77 46


Delegatura Referatu Ewidencji Ludności

Stanowiska ds. dowodów osobistych

Stanowisko ds. meldunkowych

ul. Szkolna 28 B

Czynne od pn. śr. czw. w godz. 8.00-15.30

wtorek w godz. 8.00 - 17.00

piątek w godz. 8.00 - 14.00


Do zadań Referatu w szczególności należy:

  1. Prowadzenie ewidencji ludności (zameldowania i wymeldowania).
  2. Przyjmowanie wniosków o wydanie dowodu osobistego (wnioski elektroniczne i papierowe).
  3. Wydawanie dokumentów tożsamości.
  4. Przyjmowanie zgłoszeń o utracie i uszkodzeniu dowodu osobistego i unieważnienie dokumentów.
  5. Wydawanie zaświadczeń o utracie dowodu osobistego.
  6. Wydawanie zaświadczeń z Rejestru Dowodów Osobistych.
  7. Udostępnianie danych jednostkowych i pełnych z Rejestru Dowodów Osobistych.
  8. Wydawanie decyzji administracyjnych w zakresie odmowy wydania dowodu osobistego.
  9. Aktualizacja rejestru PESEL w związku z wykonywanymi zadaniami (usuwanie błędów i niezgodności).
  10. Przygotowywanie i sporządzanie spisów wyborców.
  11. Prowadzenie ewidencji ludności pobytu stałego i czasowego.
  12. Wydawanie zaświadczeń o zameldowaniu osób na pobyt stały lub pobyt czasowy.
  13. Wydawanie zaświadczeń o braku zameldowanych osób w lokalu.
  14. Udostępnianie danych jednostkowych z rejestru mieszkańców, rejestru zamieszkania cudzoziemców.
  15. Prowadzenie postępowań i wydawanie decyzji w sprawach zameldowania i wymeldowania z urzędu i na wniosek.
  16. Wydawanie zaświadczeń o zamieszkaniu dla osób pobierających renty zagraniczne.
  17. Sporządzanie dla dyrektorów szkół informacji dotyczących ewidencji dzieci.
  18. Realizacja obowiązków wynikających z ustawy o statystyce publicznej, tj. sporządzanie i przekazywanie do Głównego Urzędu Statystycznego i innych urzędów danych statystycznych stosownie do realizowanych zadań, w formach i terminach określanych w programach badań statystycznych statystyki publicznej.
  19. Przyjmowanie wniosków o wpis do CEIDG, przekształcanie ich na formę dokumentu elektronicznego i przesyłanie do CEIDG.
  20. Archiwizacja wniosków o wpis do CEIDG i związanej z nimi dokumentacji.
  21. Udostępnianie informacji o historycznych zasobach gminy z ewidencji działalności gospodarczej.
  22. Wykonywanie, w oparciu o przepisy ustawy z dnia 20 sierpnia 1997r. o Krajowym Rejestrze Sądowym, czynności związanych z prowadzeniem Krajowego Rejestru Sądowego, polegających na zapewnieniu zainteresowanym: wglądu do Polskiej Klasyfikacji Działalności (PKD), urzędowych formularzy wniosków wymaganych ustawą umożliwiających rejestrację spółek jawnych, dostępu do informacji o wysokości opłat, sposobie ich uiszczania oraz o właściwości miejscowej sądów rejestrowych.
  23. Wykonywanie zadań związanych z realizacją budżetu, w tym opracowywanie projektów planów finansowych do projektu budżetu w części dotyczącej realizowanych zadań oraz sporządzanie informacji i sprawozdań opisowych z wykonania budżetu.
  24. Prowadzenie postępowań o udzielenie zamówień publicznych, do których nie stosuje się ustawy Prawo zamówień publicznych.