Pasaż K. Rudowskiego 10
tel. 44/732 30 41
e.szewczyk@piotrkow.pl
Referat realizuje zadania nałożone przepisami prawa na organ podatkowy w zakresie podatków i opłat lokalnych.
Do głównych celów działania Referatu należy zaliczyć:
a) maksymalizację przypisu podatków i opłat lokalnych,
b) zaspokajanie potrzeb i słusznych interesów mieszkańców poprzez udzielanie pomocy publicznej.
Do zadań Referatu należy w szczególności:
- Wypełnianie funkcji organu podatkowego pierwszej instancji w zakresie podatków
i opłat lokalnych, z wyłączeniem opłat za gospodarowanie odpadami komunalnymi. - Prowadzenie ewidencji podatków i opłat lokalnych, z wyłączeniem opłat za gospodarowanie odpadami komunalnymi.
- Prowadzenie kontroli powszechności i prawidłowości opodatkowania na podstawie przepisów prawa podatkowego oraz przepisów dotyczących pomocy publicznej.
- Wydawanie zaświadczeń na podstawie danych zawartych w prowadzonych ewidencjach podatkowych oraz zaświadczeń o udzielonej pomocy de minimis.
- Prowadzenie spraw związanych z opłatą targową (obsługa inkasentów – wydawanie druków opłaty oraz rozliczanie z jej poboru).
- Prowadzenie spraw związanych ze zwrotem podatku akcyzowego zawartego w cenie oleju napędowego wykorzystywanego do produkcji rolnej.
- Prowadzenie kontroli spełniania przez rolników obowiązku ubezpieczenia OC i ubezpieczenia budynków rolniczych.
- Monitorowanie pomocy publicznej udzielanej i otrzymanej przez Miasto Piotrków Trybunalski.
- Sprawozdawczość w zakresie utraconych dochodów z tytułu ulg i zwolnień ustawowych oraz udzielonej pomocy publicznej.
- Wnioskowanie o wykreślenie zadłużenia hipotecznego z tytułu remontów kapitalnych budynków mieszkalnych.