artykuł nr 1

Referat Ochrony Środowiska i Rolnictwa

Referat Ochrony Środowiska i Rolnictwa - Kierownik Elżbieta Mościńska

 

ul. Szkolna 28, p. 201A

e.moscinska@piotrkow.pl

tel. 44 732 18 24


Do zadań Referatu w szczególności należy:

1. Zatwierdzanie projektów robót geologicznych, dokumentacji hydrogeologicznych, geologiczno – inżynierskich, innych niż określone wyżej oraz przyjmowanie zgłoszeń: zamiaru rozpoczęcia robót geologicznych, robót geologicznych obejmujących wyłącznie wiercenia w celu wykorzystania ciepła Ziemi oraz przyjmowanie dokumentacji powykonawczej w zakresie ciepła Ziemi.

2. Wydawanie zezwoleń na:

1) usunięcie drzew i krzewów oraz nakładanie kar za usunięcie drzew, krzewów bez wymaganego zezwolenia oraz za ich zniszczenie,

2) utrzymanie psów rasy uznanej za agresywną oraz chartów rasowych i ich mieszańców,

3) wyłączenie gruntów z produkcji rolniczej i określającej wysokość należności i opłaty rocznej wynikających z ustawy o ochronie gruntów rolnych i leśnych.

3. Wydawanie decyzji:

1) o dopuszczalnym poziomie hałasu,

2) pomniejszających należność i określających terminy płatności należności i opłaty rocznej.

4. Sporządzanie kart wędkarskich oraz zaświadczeń o pracy w indywidualnym gospodarstwie rolnym lub prowadzenia takiego gospodarstwa na podstawie dokumentów będących w dyspozycji Urzędu.

5. Wydawanie pozwoleń na wytwarzanie odpadów oraz zezwoleń na zbieranie i/lub przetwarzanie odpadów, decyzji w sprawie usuwania odpadów z miejsc nieprzeznaczonych do ich składowania i magazynowania.

6. Prowadzenie rejestrów:

1) działalności regulowanej w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości,

2) zwierząt objętych ochroną gatunkową na podstawie przepisów UE,

3) sprzętu pływającego służącego do amatorskiego połowu ryb.

7. Przeprowadzanie kontroli podmiotów wpisanych do rejestru działalności regulowanej.

8. Przyjmowanie zgłoszeń zamiaru usunięcia drzew.

9. Nadzór nad gospodarką leśną w lasach niestanowiących własności Skarbu Państwa oraz wydawanie decyzji na podstawie inwentaryzacji stanu lasów określających zadania z zakresu gospodarki leśnej w lasach niestanowiących własności Skarbu Państwa.

10. Uzgadnianie projektów decyzji o ustaleniu lokalizacji inwestycji celu publicznego oraz decyzji o warunkach zabudowy pod względem ochrony gruntów rolnych.

11. Realizacja „Programu usuwania azbestu i wyrobów zawierających azbest na terenie miasta Piotrkowa Trybunalskiego na lata 2010-2032”.

12. Wydawanie pozwoleń na wprowadzanie gazów lub pyłów do powietrza oraz przyjmowanie zgłoszeń instalacji, z których emisja nie wymaga pozwolenia, a których eksploatacja wymaga zgłoszenia z uwagi na: wprowadzanie gazów lub pyłów do powietrza, wprowadzanie ścieków do wód lub do ziemi, wytwarzanie pól elektromagnetycznych.

13. Wydawanie pozwoleń zintegrowanych.

14. Prowadzenie publicznie dostępnego wykazu danych o dokumentach zawierających informacje o środowisku i jego ochronie, udostępnianie informacji o środowisku i jego ochronie oraz informacji geologicznej.

15. Nakładanie podwyższonych opłat i należności wynikających z ustawy o ochronie gruntów rolnych i leśnych będących w kompetencji starosty.

16. Prowadzenie ewidencji kąpielisk.

17. Wydzierżawianie obwodów łowieckich polnych oraz odławianie zwierząt wolno żyjących.

18. Działania wynikające z ustawy Prawo wodne.

19. Wydawanie koncesji na wydobywanie kopalin ze złoża.

20. Prowadzenie rejestru i potwierdzanie zawarcia dzierżawy gruntów rolnych zawartych na okres co najmniej 10 lat mających na celu uzyskanie świadczenia z KRUS.

21. Prowadzenia zintegrowanego systemu ograniczania niskiej emisji.

22. Wypełnianie wniosków o dofinansowanie oraz płatność w programie „Czyste powietrze” (zgodnie z porozumieniem zawartym z WFOŚiGW w Łodzi).

23. Prowadzenie ewidencji zbiorników bezodpływowych i przydomowych oczyszczalni ścieków,

24. Prowadzenie postępowań administracyjnych w sprawie wydawania, cofnięcia zezwoleń na prowadzenie przez przedsiębiorców działalności w zakresie opróżniania zbiorników bezodpływowych i transportu nieczystości ciekłych oraz ewidencji udzielonych i cofniętych zezwoleń,

25. Wykonywanie zadań związanych z realizacją budżetu, w tym opracowywanie projektów planów finansowych do projektu budżetu w części dotyczącej realizowanych zadań oraz sporządzanie informacji i sprawozdań opisowych z wykonania budżetu,

26. Realizacja obowiązków wynikających z ustawy o statystyce publicznej, sporządzanie i przekazywanie do Głównego Urzędu Statystycznego i innych urzędów, danych statystycznych stosownie do realizowanych zadań, w formie i terminach określonych w programach badań statystycznych statystyki publicznej,

27. Prowadzenie postępowań o udzielenie zamówień publicznych, do których nie stosuje się ustawy Prawo zamówień publicznych.