e-mail: d.kosterska@piotrkow.pl
ul. Szkolna 28
tel. 0-44/732 18 99
Do zadań Referatu w szczególności należy:
- Przygotowywanie projektów uchwał Rady dotyczących gospodarowania odpadami komunalnymi.
- Organizowanie i nadzorowanie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości, na których zamieszkują mieszkańcy.
- Przyjmowanie deklaracji o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi od właścicieli nieruchomości, na których zamieszkują mieszkańcy.
- Określanie wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi dla nieruchomości, na której zamieszkują mieszkańcy.
- Sprawdzanie i analiza danych zawartych w deklaracjach składanych przez właścicieli nieruchomości zamieszkałych.
- Potwierdzanie zasadności braku deklaracji dla nieruchomości na podstawie innych posiadanych danych (m.in. dane z ewidencji ludności, dane z PWiK – zużycie wody na nieruchomości, informacje z PiNB – zakończenie budowy – oddanie budynku do użytkowania).
- Prowadzenie postępowań w sprawie określenia wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi.
- Prowadzenie postępowań w sprawie udzielania ulg w spłacie zobowiązań z tytułu opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi.
- Kontrolowanie podmiotów odbierających odpady komunalne od właścicieli nieruchomości w zakresie powierzonych im zadań.
- Prowadzenie działań informacyjnych i edukacyjnych w zakresie prawidłowego gospodarowania odpadami komunalnymi, w szczególności dotyczących selektywnego zbierania odpadów komunalnych.
- Prowadzenie doraźnych kontroli na nieruchomościach w zakresie zadeklarowanego selektywnego zbierania odpadów komunalnych, posiadania kompostownika.
- Przygotowywanie opisów przedmiotów zamówień o wszczęcie postępowania przetargowego na udzielenie zamówienia publicznego w zakresie odbioru i zagospodarowania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości, na których zamieszkują mieszkańcy.
- Sporządzanie sprawozdania SG – 1 „Statystyka gminy: gospodarka mieszkaniowa
i komunalna” w zakresie odpadów komunalnymi zebranych selektywnie. - Przyjmowanie i weryfikacja rocznych sprawozdań składanych przez podmioty: odbierające odpady komunalne od właścicieli nieruchomości, zbierające odpady komunalne oraz prowadzące punkty selektywnego zbierania odpadów komunalnych.
- Sporządzanie rocznego sprawozdania Prezydenta z realizacji zadań, z zakresu gospodarowania odpadami komunalnymi oraz przekazywanie do Marszałka Województwa Łódzkiego i Wojewódzkiego Inspektora Ochrony Środowiska.
- Sporządzanie corocznej analizy stanu gospodarki odpadami komunalnymi.
- Zapewnianie mieszkańcom Miasta dostępu do stacjonarnego punktu selektywnego zbierania odpadów komunalnych oraz kontrolowanie i nadzór podmiotu prowadzącego PSZOK.
- Ewidencja księgowa przypisu i wpływu opłat za gospodarowanie odpadami komunalnymi wraz ze sprawozdawczością w tym zakresie.
- Kalkulacja kosztów funkcjonowania gospodarki odpadami, na potrzeby określenia stawki za gospodarowanie odpadami.
- Prowadzenie windykacji zaległości z tytułu opłaty za odbieranie odpadów, a w szczególności wystawianie upomnień oraz tytułów wykonawczych.
- Współpraca z urzędami skarbowymi i komornikami sądowymi w zakresie wpływów i egzekucji należności z opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi.
- Nakładanie kar pieniężnych w drodze decyzji, na przedsiębiorców odbierających odpady komunalne od właścicieli nieruchomości, wynikających z ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach.
- Prowadzenie ewidencji umów zawartych na odbieranie odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości w celu kontroli wykonywania przez właścicieli nieruchomości i przedsiębiorców obowiązków wynikających z ustawy.
- Wydawanie decyzji dla właścicieli nieruchomości niezamieszkałych, którzy nie zawarli umowy korzystania z usług wykonywanych przez przedsiębiorców odbierających odpady od właścicieli nieruchomości wpisanych do rejestru działalności regulowanej.
- Wykonywanie zadań związanych z realizacją budżetu, w tym opracowywanie projektów planów finansowych do projektu budżetu w części dotyczącej realizowanych zadań oraz sporządzanie informacji i sprawozdań opisowych z wykonania budżetu.
- Prowadzenie postępowań o udzielenie zamówienia publicznego bez stosowania ustawy Prawo zamówień publicznych.