artykuł nr 1

Biuro Planowania Rozwoju Miasta

Biuro Planowania Rozwoju Miasta – Katarzyna Szokalska,
 
ul. Szkolna 28, p. 47
Tel. 44/732 18 41

    Do zadań Biura w szczególności należy:

    1. Opracowywanie dokumentów i analiz strategicznych dla rozwoju Miasta.

    2. Koordynowanie realizacji założeń Strategii rozwoju Miasta oraz sporządzanie sprawozdań w tym zakresie.

    3. Opracowywanie Raportu o stanie miasta.

    4. Obsługa merytoryczna inwestorów.

    5. Opracowywanie materiałów z zakresu promocji terenów inwestycyjnych Miasta i informacji gospodarczej.

    6. Opracowywanie i aktualizacja bazy nieruchomości - „Oferta Inwestycyjna Miasta”.

    7. Współpraca z  piotrkowskimi przedsiębiorcami oraz z instytucjami gospodarczymi z miasta i kraju,
    w zakresie spraw dot. terenów inwestycyjnych.

    8. Wydawanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach.

    9. Wykonywanie czynności w ramach obowiązującego prawa wynikających z nadzoru nad  Pracownią Planowania Przestrzennego.

    10. Przygotowywanie konkursu „Nowa Elewacja”.

    11. Zbieranie danych oraz opracowywanie kompleksowych informacji do ankiet i do wniosków konkursowych, w ramach zadań realizowanych przez Biuro.

    12. Szacowanie wartości zadania w przypadku braku: kosztorysów inwestorskich, szacunku kosztów, audytów energetycznych, opracowań koncepcyjnych.

    13. Udzielanie opinii dot. nieruchomości w mieście.

    14. Obsługa posiedzeń Rady Technicznej.

    15. Weryfikacja i opiniowanie powiązania zadań, podzadań lub działań realizowanych przez komórki
    i jednostki organizacyjne Miasta z celami Strategii Rozwoju Miasta, w ramach kontroli zarządczej.

    16. Obsługa organizacyjna przy realizacji projektu „Budżet Obywatelski w Piotrkowie Trybunalskim”.

    17. Nadzorowanie działalności stowarzyszeń mających siedzibę na terenie miasta Piotrkowa   Trybunalskiego   (z wyjątkiem   stowarzyszeń   kultury   fizycznej) w zakresie przewidzianym przepisami ustawy Prawo o stowarzyszeniach.

    18. Przygotowywanie dla potrzeb Krajowego Rejestru Sądowego opinii w sprawie rejestracji stowarzyszenia.

    19. Prowadzenie ewidencji stowarzyszeń zarejestrowanych w Krajowym Rejestrze                     Sądowym.

    20. Rejestracja stowarzyszeń zwykłych – prowadzenie rejestru.

    21. Sporządzanie Programu Współpracy Miasta z organizacjami pozarządowymi oraz sprawozdań z ich realizacji.

    22. Koordynacja spraw dotyczących funkcjonowania Miejskiego Obszaru Funkcjonalnego.

    23. Wykonywanie zadań związanych z realizacją budżetu, w tym opracowywanie projektów planów finansowych do projektu budżetu w części dotyczącej realizowanych zadań oraz sporządzanie informacji i sprawozdań opisowych z wykonania budżetu.

    24. Prowadzenie postępowań o udzielenie zamówienia publicznego, bez stosowania ustawy Prawo zamówień publicznych.

    25. Sprawowanie w imieniu Prezydenta sprawującego funkcję Starosty nadzoru nad fundacjami,
    o którym mowa w art. 15a ustawy z dnia 6 kwietnia 1984r. o fundacjach.