artykuł nr 1

Referat Spraw Społecznych


Kierownik – Anna Wnuk
e-mail: a.wnuk@piotrkow.pl

Pasaż Rudowskiego 10, p. 309
Tel. 44/732 77 86


Do zadań Referatu w szczególności należy:

1. Opracowywanie wspólnie z Miejską Komisją Rozwiązywania Problemów Alkoholowych projektu Miejskiego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych dla Miasta Piotrkowa Trybunalskiego.

2. Opracowywanie projektu Programu Przeciwdziałania Narkomanii dla Miasta Piotrkowa Trybunalskiego.

3. Kreowanie polityki społecznej w mieście.

4. Wykonywanie czynności w ramach obowiązującego prawa, wynikających z nadzoru nad:

1) Miejskim Ośrodkiem Pomocy Rodzinie,

2) Domem Pomocy Społecznej,

3) Dziennym Domem Pomocy Społecznej,

4) Domem Dziecka,

5) Domem Dziecka Nr 2,

6) Pogotowiem Opiekuńczym,

7) Środowiskowym Domem Samopomocy,

8) Miejskim Żłobkiem Dziennym,

9) Środowiskową Świetlicą Socjoterapeutyczną „Bartek”.

5. Obsługa administracyjna Miejskiej Komisji Rozwiązywania Problemów Alkoholowych.

6. Zlecanie w drodze konkursu ofert organizacjom pozarządowym oraz jednostkom organizacyjnym zadań z zakresu pomocy społecznej, ochrony i promocji zdrowia, rehabilitacji osób niepełnosprawnych, pobudzania aktywności osób starszych oraz informacji europejskiej i rozliczanie dotacji na ich realizację.

7. Nadzór nad realizacją programów rządowych i samorządowych w zakresie pomocy społecznej realizowanych na podstawie ustawy o pomocy społecznej oraz ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie.

8. Ocena stanu i efektywności pomocy społecznej, z uwzględnieniem bilansu potrzeb sporządzonego przez MOPR.

9. Sporządzanie rozkładu aptek ogólnodostępnych funkcjonujących na terenie Miasta.

10. Wydawanie decyzji na sprowadzanie zwłok i szczątków z obcego państwa.

11. Realizacja zadań związanych z pomocą dla uchodźców i repatriantów.

12. Inicjowanie programów ochrony i promocji zdrowia.

13. Współpraca z placówkami opieki zdrowotnej w zakresie poprawy efektywności ich funkcjonowania i zaspokajanie potrzeb mieszkańców miasta w zakresie ochrony zdrowia.

14. Koordynacja prac przy opracowywaniu programów i wniosków na pozyskiwanie środków z funduszy unijnych na zadania związane z pomocą społeczną i promocją zdrowia.

15. Współdziałanie z podmiotami niepublicznymi w zakresie realizacji zadań pomocy społecznej.

16. Promocja zatrudnienia i współpraca z Powiatowym Urzędem Pracy.

17. Kontrolowanie w nadzorowanych jednostkach organizacyjnych Miasta obowiązku prowadzenia książek obiektów budowlanych, zgodnie z przepisami ustawy – Prawo budowlane.

18. Realizacja zadań wynikających z ustawy o opiece nad dziećmi do lat 3.

19. Wydawanie decyzji potwierdzających prawo do korzystania ze świadczeń opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych.

20. Realizacja zadań wynikających z ustawy o wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej.

21. Opracowywanie i realizacja budżetu referatu,

22. Prowadzenie spraw związanych ze współfinansowaniem kosztów rehabilitacji mieszkańców miasta Piotrkowa Trybunalskiego – uczestników warsztatów terapii zajęciowej.

23. Weryfikacja złożonych projektów jednostek organizacyjnych pomocy społecznej oraz opracowanie zbiorczego materiału planistycznego jednostek organizacyjnych pomocy społecznej na rok kalendarzowy.

25. Realizacja gminnego programu „Rodzina +4”.

24. Organizowanie obchodów, rocznic i świąt w zakresie zdrowia i pomocy społecznej.

25. Prowadzenie spraw związanych z ponoszeniem opłat za pobyt i wyżywienie dziecka pozbawionego opieki i wychowania rodziców w zakładzie opiekuńczo – leczniczym w zakładzie pielęgnacyjno – opiekuńczym lub zakładzie rehabilitacji leczniczej.

26. Koordynowanie zadań związanych z udzielaniem nieodpłatnej pomocy prawnej, świadczeniem nieodpłatnego poradnictwa obywatelskiego oraz edukacji prawnej.

27. Prowadzenie postępowań o udzielenie zamówień publicznych, do których nie stosuje się ustawy Prawo zamówień publicznych.

28. Wydawanie zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych oraz prowadzenie postępowań

w sprawie odmowy wydania, wygaśnięcia lub cofnięcia zezwolenia.

29. Przekazywanie do CEIDG informacji o przedsiębiorcach i innych podmiotach w zakresie uzyskania, cofnięcia, utraty i wygaśnięcia uprawnień wynikających z zezwolenia.

30. Realizacja obowiązków wynikających z ustawy o statystyce publicznej, sporządzanie i przekazywanie do Głównego Urzędu Statystycznego i innych urzędów, danych statystycznych stosownie do realizowanych zadań, w formie i terminach określonych w programach badań statystycznych statystyki publicznej.

31. Wykonywanie zadań wobec kombatantów, o których mowa w art. 7³ ust. 1 ustawy z dnia 24.01.1991r. o kombatantach oraz niektórych osobach będących ofiarami represji wojennych i okresu powojennego w ramach zadania zleconego z zakresu administracji rządowej