Miejski Rzecznik Konsumentów
Miejski Rzecznik Konsumentów - Łukasz Mycka
ul. Szkolna 28
Tel. 44/732-77-75
1. Miejski Rzecznik Konsumentów przyjmuje interesantów w dniach:
poniedziałek - czwartek w godz.: 9.00 - 13.00
2. Telefoniczne poradnictwo konsumenckie i informacja prawna w zakresie ochrony interesów konsumentów:
poniedziałek - piątek w godz.: 8.00 - 15.00
w siedzibie Urzędu Miasta, ul. Szkolna 28
Do zadań Rzecznika w szczególności należy:
- Realizacja zadań z zakresu ustaw:
- o ochronie konkurencji i konsumentów,
- o przeciwdziałaniu nieuczciwym praktykom rynkowym. - Zapewnienie konsumentom bezpłatnego poradnictwa i informacji prawnej w zakresie ochrony ich interesów.
- Możliwość wytaczania powództw na rzecz konsumentów oraz wstępowania za ich zgodą do toczącego się postępowania w sprawach o ochronę interesów konsumenta,
- Składanie wniosków w sprawie stanowienia i zmiany przepisów prawa miejscowego w zakresie ochrony konsumentów.
- Współdziałanie z właściwymi terytorialnie delegaturami Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, organami Inspekcji Handlowej oraz organizacjami konsumenckimi.
- Występowanie do przedsiębiorców w sprawach ochrony praw i interesów konsumentów.
- Żądanie wszczęcia postępowania antymonopolowego.
- Występowanie przeciwko czynom nieuczciwej konkurencji.
- Sporządzanie sprawozdań z zakresu prowadzonych spraw.
- Upowszechnianie przepisów określających prawa konsumentów.