SPIS  ZAWARTOŚCI

 

I.   Projekt zagospodarowania terenu

A. Część opisowa

1.      Przedmiot inwestycji i zakres opracowania

2.      Podstawa opracowania

3.      Stan istniejący

4.      Warunki geotechniczne

5.      Projektowane zagospodarowanie terenu

5.1.   Zakres robót rozbiórkowych nawierzchni

5.2.   Zakres robót odtworzeniowych nawierzchni

 

B. Część graficzna

                            1.   Plan rozbiórek w skali  1 : 1000  ( rys. nr 1 )

                                   2.   Przekrój normalny stanu istniejącego w skali 1 : 50

                                   3.   Przekrój normalny stanu projektowanego w skali 1 : 50

           

II.    Informacja dotycząca bezpieczeństwa i ochrony zdrowia

 

III.    Załączniki

1.   Oświadczenie projektanta

2.   Uprawnienia budowlane

3.   Zaświadczenia o przynależności do Izby

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Część OPISOWA   

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1. Przedmiot inwestycji i zakres opracowania

Przedmiotem opracowania niniejszej dokumentacji jest  projekt wykonawczy dotyczący odtworzenia konstrukcji jezdni ul. Jerozolimskiej / działka nr ewidencyjny  578 obręb 15 / na połowie jej szerokości i długości ok. 300 mb

Odtworzenie konstrukcji jezdni związane jest z wykonaniem na zachodniej jej połowie tj. szerokości 3,20 m / cała szerokość jezdni to 6,40 -6,50 m / kanału deszczowego z rur PCV-U 315x9,2 mm SN8 lite długości 300 mb związanego z odwodnieniem pasa drogowego ulicy.

 

2. Podstawa opracowania

·       umowa zawarta pomiędzy Gminą Piotrków Trybunalski, a Pracownią Projektów Budownictwa Lądowego w Piotrkowie Tryb.

·       wizja lokalna,

·       ustalenia z inwestorem i MZDiK w Piotrkowie Tryb.,

·       obowiązujące normy,

·       mapa sytuacyjno-wysokościowa do celów projektowych w skali 1:500,

·        Rozporządzenie Ministra Transportu i Gospodarki Morskiej nr 430 z dnia 02.03.1999 r. w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać drogi publiczne i ich usytuowanie,

·        Podstawa realizacji : art. 1 ust. 2 ustawy z dnia 10 kwietnia 2003r. o szczególnych zasadach przygotowania realizacji inwestycji w zakresie dróg publicznych (Dz. U. z 2003r., Nr 80, poz. 721 ze  zmianami) oraz  w związku z art. 11b ust. 1 w/w ustawy,  w sprawie realizacji inwestycji  drogowej polegającej na rozbudowie drogi,

·        Rozporządzenie Ministra Infrastruktury  z dnia 3 lipca 2003 r. w sprawie szczegółowych warunków technicznych dla znaków i sygnałów drogowych oraz urządzeń bezpieczeństwa ruchu drogowego i warunków ich umieszczania na drogach,

·        Polska Norma PN-S-2205 roboty ziemne, wymagania i badania.

 

3. Stan istniejący

Przedmiotowy teren ulicy położony jest w północnej części miasta Piotrkowa Trybunalskiego i stanowi połączenie komunikacyjne od ul. Krętej do ul. Spacerowej.

Ulica posiada szerokość w liniach rozgraniczających od 10,00 m do 12,00 m.

Jezdnia szerokości od 6,40 do 6,50 m o nawierzchni bitumicznej w bardzo złym stanie techniczny dotyczy zachodniej części jezdni.

Konstrukcja istniejącej jezdni :

Nawierzchnia bitumiczna dwuwarstwowa grubości od 6-8 cm na podbudowie-warstwie wyrównawczej z tłucznia grub. ok. 10 cm. Jako główna warstwa podbudowy to ułożone w latach 80 ub. wieku, żelbetowe elementy wielkoformatowe takie jak ściany stropowe , ściany działowe, wykorzystywane przez Fabrykę Domów do budowy bloków mieszkalnych. Brak danych co do szyku ułożenia płyt. Grubość płyt to średnio ok. 15 cm. Płyty ułożone na warstwie piasku.

 

Odwodnienie ulicy powierzchniowe. Chodnik jednostronny szerokości 2,00 m wykonany z płyt betonowych 50x50x7 cm. Na ulicy wybudowane są zjazdy do posesji. Po terenie ulicy przebiega napowietrzna linia elektryczna oraz telekomunikacyjna linia kablowa. Ulica uzbrojona jest w wodociąg i kanalizację sanitarną.

 

4. Warunki geotechniczne.

Na podstawie materiałów geologicznych i fizjograficznych dla m. Piotrkowa Tryb. wykorzystanych przy projekcie kanalizacji sanitarnej określono warunki geologiczne ulicy jako :

Piaski luźne – zalegają na głębokości 100-150 cm

Warunki geotechniczne dobre G1/G2.

 

 

 

5. Stan projektowany

Ul. Jerozolimska parametry drogi lokalnej L-1/2

Kategoria ruchu KR2

Prędkość projektowa Vp=40 km/h

Szerokość w liniach rozgraniczających - 10,00 m do 12,00 m

Szerokość jezdni - 6,40-6,50 m

Szerokość chodnika jednostronnego – 2,00 m

Odwodnienie ulicy odbywać się będzie poprzez projektowaną kanalizację deszczową.

 

Celem niniejszego opracowania jest dokumentacja odtworzenia nawierzchni jezdni zachodniej ul.Jerozolimskiej po wykonaniu zadania związanego z budową kanalizacji deszczowej z rur o średnicy Dz315mm z przykanalikami w pasie drogowym ulicy na odcinku 300,0 mb od posesji 116 do skrzyżowania z ul. Wschodnią, Poleśną .

 

5.1 Zakres robót rozbiórkowych nawierzchni :

Rozbiórka istniejącej nawierzchni na zachodnim pasie ruchu o szerokości

3,20 m, poprzez wykonanie cięcia piłą mechaniczna w osi jezdni i rozbiórką wszystkich warstw tj. bitumicznych, tłuczniowych i płyt żelbetowych na szerokości od osi do istniejącego krawężnika.

Po usunięciu wszystkich warstw konstrukcyjnych aż do warstwy piasku, można przystąpić do wykopów dla potrzeb ułożenia kanału deszczowego wraz z przykanalikami. Dla potrzeb budowy przykanalików zlokalizowanych po wschodniej części jezdni, wykonać rozbiórkę konstrukcji jezdni jak wyżej z cięciem nawierzchni w minimalnym stopniu wraz z podbudową z płyt żelbetowych.

 

 

5.2 Zakres robót odtworzeniowych nawierzchni :

Po wykonaniu kanału deszczowego i zasypaniu wykopu pod kanał o szerokości 1,20 m piaskiem dokonać jego zagęszczenia mechanicznego do normatywnego wskaźnika = min. 1,00.

·        wykonać wyrównanie dna całego koryta jezdni na szerokości 3,20 m i długości ok. 300 mb.

·        wykonać warstwę odsączającą z piasku o grubości 10-15 cm,

·        wykonać podbudowę stabilizowaną mechanicznie z tłucznia 0/63 mm o grubości do 25 cm,

·        wykonać warstwę wiążącą z masy bitumicznej 0/16 mm, grub.  4 cm,

·        wykonać warstwę ścieraną z masy bitumicznej 0/12,8 mm, grub. 4 cm,

 

W związku z pracami odtworzeniowymi nawierzchni na zachodnim pasie ruchu, zachodzi konieczność rozbiórki istniejącego krawężnika o wymiarach 20x30x100 m wraz ławą betonową i ułożeniu nowego z uwzględnieniem ławy betonowej z oporem i obniżeniami na istniejących zjazdach.

W tym celu zachodzi potrzeba rozbiórki istniejącego chodnika z płyt bet. 50x50x7 cm na szerokości 1,00 m wraz z wykonaniem niezbędnego  wykopu pod nową ławę z oporem, a następnie odbudowy chodnika wraz z nawierzchnią zjazdów na szerokości 1,00 m.

 

UWAGA :

Na czas prowadzenia robót wykonawca zapewni dojazdy do posesji i zabezpieczy dojścia pieszych poprzez wykonanie mostków przejazdowych i pieszych.

Wszystkie dane związane z ilością i wielkością zakresu robót zawarte są w przedmiarze robót opracowania branżowego kanalizacji deszczowej.

Adaptacja istniejącej sytuacji wysokościowej jezdni.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Część GRAFICZNA

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Informacja dotycząca bezpieczeństwa
i ochrony zdrowia

PRZY  ROZBUDOWIE ULICY KRĘTEJ

W PIOTRKOWIE TRYBUNALSKIM

Roboty odtworzeniowe nawirzchni ul.Jerozolimskiej

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Informacja dotycząca bezpieczeństwa i ochrony zdrowia

PRZY  ROZBUDOWIE ULICY KRĘTEJ W PIOTRKOWIE TRYBUNALSKIM

Zakres : roboty odtworzeniowe nawierzchni dorogowych

 

 

I.         Zakres robót w kolejności realizacji

-       wykonanie robót rozbiórkowych obecnej konstrukcji jezdni

-       ukształtowanie koryta jezdni na której wykonywany jest kanał deszczowy

-       wykonanie warstwy odsączającej z piasku grubości 10-15 cm

-       wykonanie podbudowy z tłucznia grub. 25 cm,

-       wykonanie warstw nawierzchni z asfaltobetonu grub. 4 i 4 cm

-       wykonanie krawężników betonowych o wym. 20x30 cm na ławie bet. z oporem,

-       wykonanie przełożenia nawierzchni chodników i zjazdów

 

II.      Wykaz istniejących obiektów budowlanych

Na projektowanej terenie nie istnieją obiekty budowlane zlokalizowane poza liniami rozgraniczającymi parkingu.

 

III.   Elementy zagospodarowania terenu, które mogą stwarzać zagrożenie bezpieczeństwa i zdrowia ludzi.

W zakresie robót drogowych do elementów mogących stworzyć zagrożenie dla zdrowia ludzi można zaliczyć wahadłowy ruch drogowy na czas prowadzenia robót.

 

IIIa. Branża wod.- kan.

Występuje wg oddzielnej dokumentacji

 

IIIb. Branża elektryczna

- Nie występuje

 

IIIc. Branża telekomunikacyjna

- Nie występuje

 

IV.    Przewidywane zagrożenia mogące wystąpić podczas realizacji robót budowlanych związanych z przebudową drogi to:

IV-1 Prowadzenie robót ziemnych – wykopów i nasypów (§6 pkt. 1 lit. A – rozporządzenia)[1]

IV-2 Wykonanie nawierzchni z kostki betonowej i płyt bet. ażurowych.

IV-2 Do zagrożeń zdrowotnych należeć będą też: hałas, wibracje i czynniki toksyczne  pochodzące od masy mineralno-bitumicznej.

 

V.       Wymagania dotyczące bezpieczeństwa i ochrony zdrowia przy wykonywaniu robót budowlanych określają odrębne przepisy w zakresie bezpieczeństwa i higieny pracy:

1.      Ustawa z dnia 26 czerwca 1974 r. Kodeks pracy. Dział dziesiąty. Bezpieczeństwo i higiena pracy. (Tekst jednolity: Dz.U. z 1998 r. nr 21 poz. 94 z późn. zm.)

2.      Rozporządzenie Ministra Pracy i Polityki Socjalnej z dn. 26 września 1997 r. w sprawie ogólnych przepisów bezpieczeństwa i higieny pracy (Dz.U. nr 129, poz. 844, zmiana: Dz.U. z 2002 r. nr 91, poz. 811) Dział II i Dział IV – Rozdział 4

3.      Rozporządzenie Ministra Pracy i Polityki Socjalnej z dn. 28 maja 1996 r. w sprawie rodzajów prac, które powinny być wykonywane przez co najmniej dwie osoby (Dz.U. nr 62, poz. 288)

4.      Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 6 lutego 2003 r. w sprawie bezpieczeństwa i higieny pracy podczas wykonywania robót budowlanych (Dz.U. nr 47, poz. 401)

5.      Rozporządzenie Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 14 marca 2000 r. w sprawie bezpieczeństwa i higieny pracy przy ręcznych pracach transportowych (Dz.U. nr 26 poz. 313, zm.: Dz.U. nr 82, poz. 930)

Zamieszczenie ogłoszenia, zawierającego dane dotyczące bezpieczeństwa pracy i  ochrony zdrowia jest wymagane – umieszcza się na terenie  budowy, w sposób trwały i zabezpieczony przed zniszczeniem i zawiera:

1.      Przewidywane terminy rozpoczęcia i zakończenia wykonywania robót budowlanych

2.      maksymalną liczbę pracowników zatrudnionych na budowie w poszczególnych okresach

3.      informacje dotyczące planu bezpieczeństwa i ochrony zdrowia

 

VI.    Sposób prowadzenia instruktażu pracowników przed przystąpieniem do realizacji robót

Teren budowy powinien zostać oznakowany tabliczkami ostrzegawczymi zgodnie z przepisami BHP. Pracujący sprzęt musi być również wyposażony w instrukcje BHP. Przed przystąpieniem do poszczególnych rodzajów robót należy przeprowadzić szkolenie na stanowisku roboczym dotyczące specyfiki stosowanego sprzętu. Szkolenie przeprowadza pracownik nadzoru posiadający co najmniej II stopień BHP. Należy zwrócić szczególną uwagę na roboty prowadzone w bezpośrednim sąsiedztwie koparek, równiarek oraz przy sprzęcie do rozkładania i zagęszczania masy bitumicznej.

 

VII. Środki techniczne i organizacyjne, zapobiegające niebezpieczeństwom wynikającym
z wykonywania robót budowlanych :

Zabezpieczenie robót drogowych będzie polegać na odpowiednim oznakowaniu
i zabezpieczeniu miejsc i rejonów prowadzonych prac. Wszyscy pracownicy będą wyposażeni w kamizelki ostrzegawcze. Pracownicy powinni być wyposażeni w obuwie, odzież roboczą

i środki ochrony indywidualnej. W miejscu zaplecza socjalno-technicznego powinno być zorganizowane stanowisko p-poż. Oznakowane i wyposażone w podręczny sprzęt gaśniczy. Na zapleczu muszą być apteczki ze środkami pierwszej pomocy. 

Środkiem zapewniającym sprawną komunikację stanowi łączność telefoniczna.

Pierwszej pomocy udziela kierownik budowy lub majster budowy.

O zaistniałym wypadku należy powiadomić bezpośredniego przełożonego, a w przypadku wypadku ciężkiego lub śmiertelnego, należy powiadomić Inspekcję Pracy i Prokuraturę Rejonową.

 

 

                                                                                                             OPRACOWAŁ:

 

 

 

 

 

 

 

                                                                                                           

                                                                                                                              

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                                                      ZAŁĄCZNIKI :

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

OŚWIADCZENIE

        

Niniejszym oświadczam, że dokumentacja projektu budowlanego ul. Krętej w Piotrkowie Tryb., została wykonana zgodnie z obowiązującymi przepisami oraz zasadami wiedzy technicznej.  

Oświadczam również, że zastosowane rozwiązania projektowe zawarte
w ww. opracowaniu są powszechnie stosowanymi rozwiązaniami technicznymi i konstrukcyjnymi.

 

                                                                                                                                            

 

 



[1] Rozporządzenie Ministra infrastruktury z dnia 23 czerwca 2003 r. w sprawie informacji dotyczącej bezpieczeństwa i ochrony zdrowia oraz planu bezpieczeństwa i ochrony zdrowia (Dz.U. z 2003 r. nr 120 poz. 1126)