artykuł nr 1

Miejski Rzecznik Konsumentów


Miejski Rzecznik Konsumentów –

ul. Szkolna 28

Tel. 44/732-77-75

 


Miejski Rzecznik Konsumentów przyjmuje interesantów
na ul. Szkolnej 28


poniedziałek, środa - 12.00 - 15.30
wtorek - 7.30 - 12.00
piątek - 13.00 - 17.00


Do zadań Rzecznika w szczególności należy:

  1. Realizacja zadań z zakresu ustaw:
    - o ochronie konkurencji i konsumentów,
    - o przeciwdziałaniu nieuczciwym praktykom rynkowym.
  2. Zapewnienie konsumentom bezpłatnego poradnictwa i informacji prawnej w zakresie ochrony ich interesów.
  3. Możliwość wytaczania powództw na rzecz konsumentów oraz wstępowania za ich zgodą do toczącego się postępowania w sprawach o ochronę interesów konsumenta,
  4. Składanie wniosków w sprawie stanowienia i zmiany przepisów prawa miejscowego w zakresie ochrony konsumentów.
  5. Współdziałanie z właściwymi terytorialnie delegaturami Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, organami Inspekcji Handlowej oraz organizacjami konsumenckimi.
  6. Występowanie do przedsiębiorców w sprawach ochrony praw i interesów konsumentów.
  7. Żądanie wszczęcia postępowania antymonopolowego.
  8. Występowanie przeciwko czynom nieuczciwej konkurencji.
  9. Sporządzanie sprawozdań z zakresu prowadzonych spraw.
  10. Upowszechnianie przepisów określających prawa konsumentów.