główna zawartość
artykuł nr 1

Referat Podatków i Opłat Lokalnych

Referat Podatków i Opłat Lokalnych

Kierownik – Zenona Jureńczyk

 

z.jurenczyk@piotrkow.pl

Pasaż K. Rudowskiego 10

tel. 732 30 41


Referat realizuje zadania nałożone przepisami prawa na organ podatkowy w zakresie podatków i opłat lokalnych.

Do głównych celów działania Referatu należy zaliczyć:
a) maksymalizację przypisu podatków i opłat lokalnych,
b) zaspokajanie potrzeb i słusznych interesów mieszkańców poprzez udzielanie pomocy publicznej.


Do zadań Referatu należy w szczególności:

  1. Wypełnianie funkcji organu podatkowego pierwszej instancji w zakresie podatków
    i opłat lokalnych, z wyłączeniem opłat za gospodarowanie odpadami komunalnymi.
  2. Prowadzenie ewidencji podatków i opłat lokalnych, z wyłączeniem opłat za gospodarowanie odpadami komunalnymi.
  3. Prowadzenie kontroli powszechności i prawidłowości opodatkowania na podstawie przepisów prawa podatkowego oraz przepisów dotyczących pomocy publicznej.
  4. Wydawanie zaświadczeń na podstawie danych zawartych w prowadzonych ewidencjach podatkowych oraz zaświadczeń o udzielonej pomocy de minimis.
  5. Prowadzenie spraw związanych z opłatą targową (obsługa inkasentów – wydawanie druków opłaty oraz rozliczanie z jej poboru).
  6. Prowadzenie spraw związanych ze zwrotem podatku akcyzowego zawartego w cenie oleju napędowego wykorzystywanego do produkcji rolnej.
  7. Prowadzenie kontroli spełniania przez rolników obowiązku ubezpieczenia OC i ubezpieczenia budynków rolniczych.
  8. Monitorowanie pomocy publicznej udzielanej i otrzymanej przez Miasto Piotrków Trybunalski.
  9. Sprawozdawczość w zakresie utraconych dochodów z tytułu ulg i zwolnień ustawowych oraz udzielonej pomocy publicznej.
  10. Wnioskowanie o wykreślenie zadłużenia hipotecznego z tytułu remontów kapitalnych budynków mieszkalnych.